Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterier til Think

Startet av Griffel, tirsdag 14. august 2007, klokken 23:20

« forrige - neste »

Griffel

Siden det er så mye snakk om parkering og elbiler om dagen.

Vi har vell alle fått med oss at det er gratis å parkere på kommunale parkeringsplasser, men kanskje ikke alle er klar over at tidsbegrensningene  også gjelder for elbiler, og at en derfor må bruke "ur-skive" for å dokumentere at en ikke har stått lenger enn maksimaltiden.

(Dette gjelder sikkert også for de som er korte nokk til å parkere på tvers om det blir akseptert igjen.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

19quiz76

Børster støv av denne for å høre om det er noe i veien for å stå over tidsbegrensningen så lenge man går ut og stiller skiva på nytt? Dette er jo lov for fossilbiler (med den forskjellen at de må betale, selvfølgelig..)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Griffel

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 09. september 2012, klokken 22:45
Børster støv av denne for å høre om det er noe i veien for å stå over tidsbegrensningen så lenge man går ut og stiller skiva på nytt? Dette er jo lov for fossilbiler (med den forskjellen at de må betale, selvfølgelig..)
Å stå lenger en maksimaltid er ikke tillat hverken for fossiler mot betaling eller for elbiler ved å flytte på skiva.

Du må flytte bilen. Enten til en annen plass eller kjøre en runde å håpe plassen er ledig så lenge.

(Og skiva skal stilles på tidspunktet når du satte fra deg bilen)
Hyundai Ionic.

19quiz76

Oj - da har jeg brutt den loven i mange år. Flaks jeg aldri har fått bot for det, hadde vært bra surt å først betale 136,- for å stå i 6 timer, og så 300,- i bot på toppen :(
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Hans Håvard Kvisle

Hvorfra kommer idéen om at du må kjøre en runde?
Kjører du ut og inn av p-plassen og sørger for at ventilen står i ny posisjon, må da det være ny parkering? Intet krav om strafferunder i p-forskriftene, etter hva jeg veit.
St.Hanshaugen

Thomas Parsli

Jeg har spurt en parkeringsvakt og han innrømmet at det regnes som "ny parkering"
hvis man kjører bilen helt ut av den oppmerkede plassen.

Men å "erte" parkeringsvaktene med å stå lenge på en tidsberenset plass (gjennntatte ganger) på denne måten er jeg imidlertid usikker på om lønner seg i lengden;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Griffel

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 12. september 2012, klokken 21:04
Hvorfra kommer idéen om at du må kjøre en runde?
Kjører du ut og inn av p-plassen og sørger for at ventilen står i ny posisjon, må da det være ny parkering? Intet krav om strafferunder i p-forskriftene, etter hva jeg veit.
Det er nok delte meninger om det, dersom du bare rygger litt tilbake og kjører rett inn igjen har du jo ikke frigitt plassen etter maksimal parkeringstid. At du gjør det vanskelig å bevise er en annen sak.

Fra p-forskriften: "Senest når parkeringstiden løper ut, må plassen frigis ved at kjøretøyet fjernes." Betyr nok at du må gi en som står å venter en sjanse til å ta plassen før du okuperer den igjen (Moralsk og juridisk).
Hyundai Ionic.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA