Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SV: EU-kontroll

Startet av Silkefot, lørdag 06. januar 2007, klokken 22:58

« forrige - neste »

Silkefot

For å prøve avstemningsfunskjonen på dette forumet samt for nyskjerrighetens skyld ønsker jeg herved å finne ut av aldersfordelingen på forumet.  :D
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

pilt

Dette var smart. Helt anonymt også, så dermed kan selv kvinnene registrere seg her.   ;D
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Silkefot

Tror vi kan slå fast at avstemningssystemet ikke fungerte særlig bra siden vi er 45 brukere og bare 15 har svart. Vi får håpe det er fordi emnet var uinteressant!  ;)

Av de få som har svart er det tydelig at en elbilkjører er yngre enn jeg trodde (eller at de eldre ikke vet hvordan man bruker avstemningen...  ;D)
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

pilt

Sitat(eller at de eldre ikke vet hvordan man bruker avstemningen...  )



De var yngre enn jeg trodde også. Tippet på flest i gruppen 35-45 år.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

cra

Nåja. . . . Til neste år rykker jeg opp en gruppe. OG det totale utvalget er kanskje ikke tilstrekkelig nok til å være "riktig" i statistisk sammenheng? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Silkefot

Det ser ut til at antagelsene var nogenlunde riktige, men cra har nok litt rett i at forumet som her er det "totale utvalget" kanskje ikke er representativ for en gjennomsnittlig elbilsjåfør. For at det skal bli riktig bør vel kanskje tittelen endres til "Alderen til en elbilkjører og elbilforumsbruker"  ;D
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Lars C. Krogenæs

En undersøkelse på forumet blir noe feil (ja, jeg har jobbet i SSB, og ler and idol-avstemninger, Holmgang etc.), men vi har da andre mer pålitelige kilder for å finne alder og kjønn:

Fra elbileiernes reisevaneundersøkelse i fjor, har vi en fordeling på eiere av elbil:

Figuren viser at aldersgruppen 30-59 år står for totalt 85 prosent av elbilene.
Figuren viser også at det er flere menn enn kvinner som eier elbil. Fordelingen
mellom kjønnene er 65 prosent menn og 35 prosent kvinner.

Hele undersøkelsen kan forøvrig lastes ned her

Det som hadde vært aller mest interessant er jo kanskje å finne alder og kjønn til de som faktis bruker elbilen. Jeg vil nemmlig tro at det er mange kvinner som kjører rundt i biler registrert på sin mann / samboer.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Thomas Parsli

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 28. februar 2007, klokken 10:02
Det som hadde vært aller mest interessant er jo kanskje å finne alder og kjønn til de som faktis bruker elbilen. Jeg vil nemmlig tro at det er mange kvinner som kjører rundt i biler registrert på sin mann / samboer.

Alder,  kjønn, antall barn, antall barn i barnehagealder, antall barn i skolealder og antall biler vil kanskje fortelle hvor mange som har elbil som en nødvendig bil nummer to.

Mitt inntrykk på min daglige ferdig mellom Heggedel og Oslo er at det er omtrent like mange kvinner og menn som kjører elbil.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

cra

Hos oss er det slik at hun kjører caravelle til arbeid, for hun skal ha med unger til skole/barnehage (3 stk) og hjem. Jeg begynner reisen mye tidligere med el-bil. Kjører 5km til bussholdeplassen (bussen går forbi der jeg bor om morgenen, men ikke om ettermiddagen pga "snarvei" over ei bru) og tar bussen derifra kl. halv sju, lenge før barnehage of SFO åpner. Jeg kommer hjem kl 17, lenge etter at samme er stengt.

I tillegg er thinken kjempegrei til alskens småkjøring; handling, øvinger, besøk osv.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Hos oss er det slik at hun kjører Think (registrert på meg) og jeg kjører 2 stk unger til barnehagen i en Buddy. Her i Trondheim synes jeg at jeg møter flest kvinner i el-biler, men godt mulig det er menn som står som eiere.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

elektrolux

Hos oss overtok også kona raskt Elektroluxen da hun oppdaget hvor grei den var. Det er f.eks rensligere og mer komfertabelt å plugge bilen til lading enn å tanke diesel en vindfull morgen. Å få henne med på å spleise ny batteripakke da den røk var en annen sak, som aldri gav resultat.

Heldigvis tok det ikke så lang tid før Cityel'en dukket opp, og hindret meg fra å være strandet hjemme sammen med en rekke ubrukelige fossilbiler.

Med AX'en sitt inntog i familien er vi sikret en elektrisk framtid. Alle kjøretøyene er registrert på meg så der er nok flere kvinnelige kjørere enn de registeret skulle tilsi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA