Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq, Ampera e eller Leaf?

Startet av Jorgen86, onsdag 25. januar 2017, klokken 18:15

« forrige - neste »

Jorgen86

Hei folkens, jeg bare lurer på hvordan vi som har fått de nydelige bilene våre kjører jeg?

Mitt gjennomsnittsforbruk på 1.5 uke og 1300 km er: 15.2 på metert selvfølgelig.

Hyggelig hvis flere deler.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik

hei jeg har et gjennomsnitt forruk på 1.4  hvar en dag jeg hvar nede på 1,2
og har kjørt nå 1900 km med bilen 

og er meget fornøyd

Jorgen86

Nå tenker jeg det som står på måleren, altså totalen, ikke hvor lavt vi har greid å komme.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

sven erik

Sitat fra: Jorgen86 på lørdag 26. november 2016, klokken 12:11
Nå tenker jeg det som står på måleren, altså totalen, ikke hvor lavt vi har greid å komme.


a da er vi på 1.4

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Eoniq

Jeg har hatt bilen i 4 uker og mitt snittforbruk er 14,3. Har kjørt den 1750km, piggfrie vinterdekk og den typiske turen er 10-20 km. Har kjørt tre langturer og er sikker på det at langturene hjelper på snittforbruket.

sven erik

Sitat fra: Eoniq på lørdag 26. november 2016, klokken 14:58
Jeg har hatt bilen i 4 uker og mitt snittforbruk er 14,3. Har kjørt den 1750km, piggfrie vinterdekk og den typiske turen er 10-20 km. Har kjørt tre langturer og er sikker på det at langturene hjelper på snittforbruket.

eg kjøerer omtrent bare turer over 5 mil  men kjører  de beste piggfrie hundai kunne få til bilen

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Inop

13.8 står min på. Har bare kjørt 500 km, tre turer på 10-15 mil :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

masterpiece8913

Etter to uker og 900 km har jeg snitt på 16,5 på meteret. Continental Icecontact2 piggdekk. Klima fast på 22C. Mest korte turer. Lengste tur var 240km med en hurtiglading i -3C, da var snitt 15,2.

Jorgen86

Med 1900 km på måleren nå har jeg 15,3 på meteret, Fortsatt Yokohama pigg.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Crown

Bare sånn for referanse for dere som synes forbruket kanskje er litt høyere enn dere hadde sett for dere. Vår Leaf 30kWh med Conti piggdekk har i november hatt gjennomsnittsforbruk på 19,0.  :) Som best hadde den 13,0 i juli, så har det gått jevnt og trutt oppover i takt med kaldere vær og så piggdekk.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

tutti

#12
19 på Leafen i høres høyt ut. Er det uten VP på motorvei? Det er ihvertfall noe sånt min gamle egolf uten VP har i høye gjennomsnitthastigheter på E6 kjøring.

Crown

Sitat fra: tutti på onsdag 30. november 2016, klokken 13:53
19 på Leafen i høres høyt ut. Er det uten VP på motorvei? Det er ihvertfall noe sånt min gamle egolf uten VP har i høye gjennomsnitthastigheter på E6 kjøring.

Det er uten å spare på noe som helst når det er kaldt, bare sløse i vei siden vi har nok rekkevidde uansett :) Opp til flere forvarminger til 23 grader pr dag fra app uten kabel koblet i (det slipper vi med Ioniq, hehe), varme i ratt, varme i seter, ungene skrur på varme i baksetene (det slipper vi også med Ioniq...), og piggdekk selvsagt. Så det er nok av plasser å spare litt hvis vi må.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Inop

Min 1-gen Leaf (uten varmepumpe) varierte fra 1.9 til 2.1 på vinteren. Sjeldent over 80 Km/t, litt småkjølig i kupeen og ikke noe varmeseter på. Nokian R piggfrie dekk. Strømtørst jævel den Leafen...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA