Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Tromic, onsdag 25. januar 2017, klokken 10:32

« forrige - neste »

Tromic

Jeg vet dette har vært diskutert tidligere. Men det er vel nå en del som har fått testet bilen noen måneder. Er det noen av dere som har funnet en ok løsning?
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Kusior

Etter utallige timer med surfing på nett/forumer etter en tilfredsstillende varesikring i en 6 seter, endte det opp med en 5 seters konfigurasjon, pga nettopp det. Hadde veldig lyst på 6 seter da den er helt annerledes en alt annet og det hadde kanskje vært kjekt med et ekstra sete i ny og ne, men måtte dessverre gi tapt. Heldigvis var det bare lyst og ikke behov for vår del.

Håper du finner en løsning du mener er god nok.
:)

Model X 75D - i bestilling. Mars - 2017
WV E-Up - 2016
Volvo V70 2.0D - 2008

jlan

Jeg er ganske fornøyd med løsningen jeg har vist i tidligere tråd. Det er mulig å sette opp rad 3 uten å ta bort platen. Jeg har også funnet to gjengede hull under gulvplatene lenger fremme som kan brukes til å feste en kjøleboks eller andre ting som står mellom setene i rad 2. Et av disse brukes til et strikk som holder platen oppe (litt endret fra bilde).
http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=29156.0;attach=46048;image
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Grom

Er det bare tull at Tesla sier de har en løsning på dette som kommer? Jeg ble lovet av min leveringskontakt at et originalt produkt var på vei, og at jeg selvsagt skulle få dette.
X90D
Mod 3 i bestilling

Ega84

Sitat fra: Grom på mandag 28. november 2016, klokken 14:29
Er det bare tull at Tesla sier de har en løsning på dette som kommer? Jeg ble lovet av min leveringskontakt at et originalt produkt var på vei, og at jeg selvsagt skulle få dette.

Jeg ble også "garantert" dette når jeg bestilte bilen!

Noe jeg sitter å lurer litt på er dette:
http://shop.teslamotors.com/collections/model-x/products/model-x-all-weather-6-seat-floor-mat

Mattene er ikke kompatibel med VIN høyere enn 22381. Noen har spekulert i at dette er grunnet endringer etter AP2.0. Jeg har VIN under dette (223XX), og har fått bekreftet fra min DS at bilen får AP2.0 HW. Så klare ikke helt å se at dette skal ha noe med AP2.0 å gjøre!
Lurer på om dette kan ha noe med sikring av last på 6 seteren å gjøre. Nye forankringspunkter/fester etc. Kun spekulasjoner fra min side, så har egentlig ikke peiling
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

Ellemelle

Jeg tipper at matteendringen skyldes at femseteren ble lansert, og at man derfor har gjort noen småjusteringer for å tilpasse 6- og 7-seteren til femseter-løsningen

turfsurf

Rart at de kobler noe til VIN rekkefølge. Min har VIN 19xxx og blir ikke produsert før i Februar ca
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på mandag 28. november 2016, klokken 20:17
Rart at de kobler noe til VIN rekkefølge. Min har VIN 19xxx og blir ikke produsert før i Februar ca

Hmm. Min skal leveres i mars og bør derfor produseres i januar så vidt jeg skjønner. Men jeg har ennå ikke fått VIN (bekreftet 4/11, altså for 3,5 uker siden).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Min ble bekreftet 3/9, og fikk VIN ganske kort tid etterpå. Har kanskje noe med at det ble kluss med leveringsdato, stod til tidligst mulig, før den ble endret til late april og nå til mars :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. november 2016, klokken 22:15
Sitat fra: turfsurf på mandag 28. november 2016, klokken 20:17

Hmm. Min skal leveres i mars og bør derfor produseres i januar så vidt jeg skjønner. Men jeg har ennå ikke fått VIN (bekreftet 4/11, altså for 3,5 uker siden).

Bekreftet 2/11. Har heller ikke fått VIN. Regner også med produksjon i januar + levering i mars.

Første gang jeg bestilte (med AP 1.0 i august) kunne jeg selv trykke "bekreft" med én gang jeg hadde betalt inn depositum. Denne gangen kunne jeg ikke trykke "bekreft" selv. Det fantes ingen knapp. Så bilen ble bekreftet automatisk etter to uker.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

prophan

Hei,
Har bestilt den nye X med 6 seter. Har det kommet noen gode løsninger når det gjelder sikring av bagasjen?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Go-carter

Sitat fra: prophan på fredag 14. juli 2017, klokken 12:21
Hei,
Har bestilt den nye X med 6 seter. Har det kommet noen gode løsninger når det gjelder sikring av bagasjen?

Jeg er iallefall godt på vei med å lage feste til vanlig hundegitter i de små festene bak i bagasjerommet for 5-seter, tipper prototyp er ferdig i løpet av helgen. Men denne går ikke helt ned til gulvet, så den trenger nok litt ekstra for være 100 %.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

prophan

Takk for svar. Mao ingen gode ferdig løsning

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Haakonrt

Sitat fra: prophan på fredag 14. juli 2017, klokken 12:21
Hei,

Jeg har laget en skillevegg med armlene og luke for ski som fungerer relativt bra. Skilleveggen er forankret i festekrokene på de nedfelte setene.

jlan

Jeg likte den løsningen. Jeg har noe tilsvarende, men uten skiluke og armlener. Er dette standard deler som er tilgjengelige, eller har du tatt det fra en annen bil? Har du et bilde bakfra også?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA