Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: one pedal drive

Startet av buylove, tirsdag 24. januar 2017, klokken 21:38

« forrige - neste »

buylove

Hei!

Er det noen som har montert andre seter i Meodl S, for eksempel Recaro stoler?
Kunne tenkt meg bedre seter, særlig etter og ha kjørt en BMW med gode seter i en ukes tid, mens S'en var på verksted.

TS
2013 Model S 85
Citroen CX Prestige Turbo - Citroen CX GTI Turbo
Citroen Dsuper5 -  Citroen AMI Super etc.

Hyperstress

Ligger en video på youtube med en russer som har montert BMW setter.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

minim

Har du prøvd nextgen stolene? De andre var som å sitte på krakker sammenlignet. Jeg gikk også fra bmw comfort og sport (X5 og M5) til Model S. Når jeg sammenlignet de vanlige og nextgen så var jeg ikke i tvil ihvertfall selv om de ikke er like gode som BMW sine.
-TMS 85D
-03 VW Polo

buylove

Hei!

Takk for tilbakemeldingene. Har prøvesittet nextgen stolene. Det er jo som himmel og he.... i forhold til de i min S85 2013 modell. Men kan jeg få kjøpt dem til min bil? Og hva koster de eventuelt?

Hilsen TS.
2013 Model S 85

minim

Alt er til slags :D Koster mer enn det smaker fra Tesla mener jeg å huske i fra en annen tråd. Lurer på om det var bort i 50000kr, men ta det med en klype salt til noen bekrefter det. Dukker vel opp på brukten/eBay etterhvert som biler krasjest eller folk bytter ut.
-TMS 85D
-03 VW Polo

RonnyØ

Sitat fra: buylove på fredag 25. november 2016, klokken 19:07
Hei!

Takk for tilbakemeldingene. Har prøvesittet nextgen stolene. Det er jo som himmel og he.... i forhold til de i min S85 2013 modell. Men kan jeg få kjøpt dem til min bil? Og hva koster de eventuelt?

Hilsen TS.

Nextgen koster ca 70000,- ferdig montert fra Tesla....
Husqvarna Automower 320

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Jejl

Når prisen blir så høy for å bytte ut setene, blir det bedre å bytte ut hele bilen etter min mening.
Forøvrig liker jeg ikke de nye nextgen setene , så jeg gir de terningkast 2. De gamle ternigkast 4. Kona likte bedre nextgen, så smaken er som baken.

minim

De gamle hadde jo null støtte? Hvordan er det i svinger? Ser for meg å tviholde i rattet når det kjøres aktivt.
-TMS 85D
-03 VW Polo

buylove

Latterlige priser. Da er bedre og bytte bil.
Kikket kjapt på setene mine og det ser ikke ut som  om side airbagen sitter i setet. Stemmer dette så burde det ikke by på alt for store problemer med for eksempel en Recaro stol.

TS
2013 Model S 85

GOS

Sitat fra: minim på fredag 25. november 2016, klokken 21:58
De gamle hadde jo null støtte? Hvordan er det i svinger? Ser for meg å tviholde i rattet når det kjøres aktivt.
Selv om model S er ganske god i svingene til å være så stor og tung bil, så sitter du så pass gått i de gamle setene at bilen/dekkene gir seg før jeg føler setene blir ett stort problem.

(S85 RWD, standard 19"Goodyear dekk)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Jejl

Mulig jeg ville hatt en annen mening hvis jeg daglig kjørte på ekstremt svingete veier, men det gjør jeg ikke. Med min kjøring og kjørestil trenger jeg ikke noe bedre støtte enn de gamle setene gir. Støtten på sidene som nextgensetene gir, gjør de dårligere å sitte i etter min mening.

minim

Sitat fra: GOS på fredag 25. november 2016, klokken 23:30
Selv om model S er ganske god i svingene til å være så stor og tung bil, så sitter du så pass gått i de gamle setene at bilen/dekkene gir seg før jeg føler setene blir ett stort problem.

Alt er jo relativt så klart. Selv nextgen setene sliter med å gi skikkelig støtte når man setter bilen på prøve på svingete veier. Men det er klart kjører man stortsett rette veier og ikke har noe i mot lite støtte så er det sikkert bedre uten. Er jo mye lettere å sette seg inn og ut av også.
-TMS 85D
-03 VW Polo

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

fonberg

Sitat fra: minim på fredag 25. november 2016, klokken 23:53
Sitat fra: GOS på fredag 25. november 2016, klokken 23:30

Alt er jo relativt så klart. Selv nextgen setene sliter med å gi skikkelig støtte når man setter bilen på prøve på svingete veier. Men det er klart kjører man stortsett rette veier og ikke har noe i mot lite støtte så er det sikkert bedre uten. Er jo mye lettere å sette seg inn og ut av også.

Kommer også litt an på om man innehar kjernemuskulatur, eller om man er en deigklump.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA