Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Barnefamilie og tesla

Startet av Ronald Dunk, tirsdag 24. januar 2017, klokken 16:42

« forrige - neste »

Crown

Har bilen inne i dag for utbedring, lurer på hva de gjør for de klarte ikke å bli ferdige på en dag så de må ha den til i morgen.

Men har låne-Ioniq. Den fikk derimot en annen merkelig ulyd plutselig, helt til jeg skjønte det var bensinmotoren som startet ettersom det er hybridutgaven. ;-)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

400VDC

Sitat fra: Crown på mandag 09. januar 2017, klokken 15:13
Har bilen inne i dag for utbedring, lurer på hva de gjør for de klarte ikke å bli ferdige på en dag så de må ha den til i morgen.

Men har låne-Ioniq. Den fikk derimot en annen merkelig ulyd plutselig, helt til jeg skjønte det var bensinmotoren som startet ettersom det er hybridutgaven. ;-)
Min var også inne i to dager. Fikk ikke annen forklaring enn at de hadde gjort rent og smurt. Spent på å høre hva de gjør med din.
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Elte

Sitat fra: jornhd på torsdag 15. desember 2016, klokken 07:06
Sitat fra: Esp1gr1 på onsdag 14. desember 2016, klokken 22:38
Ioniq har vel kun regenerering via hendler på rattet, ikke bremsene som visse andre elbil-modeller. Ved å sette regenerering til 0 via høyre hendel, så er det kun bremsene som reduserer farten.
Når du slår av regenerering vil da se at den begynner å lade når du bremser på indikatoren helt til venstre. Jo kraftigere du bremser, jo mer strøm blir generert. Det kan virke som om at bremsene egentlig ikke kobles inn hvis du bare trykker lett på bremsepedalen, men at den da bare bremser med regenerering.

Crown

Sitat fra: 400VDC på mandag 09. januar 2017, klokken 22:57
Min var også inne i to dager. Fikk ikke annen forklaring enn at de hadde gjort rent og smurt. Spent på å høre hva de gjør med din.

Nei de hadde ikke gjort mer med min, bare smurt og renset, "kampanje bremser" var alt som stod. Og samtidig gjort en "kampanje ladekabel" uten at jeg vet hva det var. Så får vi satse på at det holder :)

moby666

De struper ladekabel til 9 ampere  :(
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Crown

Sitat fra: moby666 på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:42

Såpass... men da måtte de pakke min ut av plasten først :-D

J@x

Sitat fra: moby666 på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:42

Kommer de nye nå med maks 9A?? Går det an å få satt de tilbake?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

jornhd

Sitat fra: Crown på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:17
Sitat fra: 400VDC på mandag 09. januar 2017, klokken 22:57

Nei de hadde ikke gjort mer med min, bare smurt og renset, "kampanje bremser" var alt som stod. Og samtidig gjort en "kampanje ladekabel" uten at jeg vet hva det var. Så får vi satse på at det holder :)
Min hadde de inne i et par timer. Aner ikke om de gjorde noe med ladekabel da jeg aldri har åpnet posen den ligger i.

HPSE

"Ulyd" når man bremser i lav fart (både når man kjører fremover og bakover). Flere som opplever dette? Det høres ut som bremseklossene tar på bremseskivene. En slags svak skrapelyd.... Ikke veldig høy, men slår man av viften og Vess, så hører man det godt. Kan ikke huske at det var sånn når eg prøvekjørte bilen.. Hadde den på verksted for en uke siden. Da bytta de fjører på bremser bak, smørte opp bremser + slipte ned ripe(r) på bremseskive...

Er det helt lydløst på deres biler når dere bremser i lav fart? (myk rolig bremsing)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Timmen

Jeg fikk ut min Ioniq 15.03 og nevnte dette med ulydene og det jeg fikk svar på da, var at det var noen dårlige klips som måtte byttes og at dette skulle være utført på alle nye biler som ble levert ut. så håper at jeg slipper å oppleve dette med ulyder som det blir snakket om!
2017 Hyundai Ioniq EV, Polarhvit, teknikk, skinn og soltak.

J@x

Sitat fra: Timmen på torsdag 16. mars 2017, klokken 16:10
Jeg fikk ut min Ioniq 15.03 og nevnte dette med ulydene og det jeg fikk svar på da, var at det var noen dårlige klips som måtte byttes og at dette skulle være utført på alle nye biler som ble levert ut. så håper at jeg slipper å oppleve dette med ulyder som det blir snakket om!

Fikk min for en uke siden og har kjørt ca 600km. Har enda ikke hørt en ulyd (annet enn VESS), og ikke gått tom for strøm på 12V-batteriet.  :+1: 8)
2017 VW e-Golf FL
2014 VW e-Golf (solgt)

Timmen

Sitat fra: J-B på torsdag 16. mars 2017, klokken 16:55

Fikk min for en uke siden og har kjørt ca 600km. Har enda ikke hørt en ulyd (annet enn VESS), og ikke gått tom for strøm på 12V-batteriet.  :+1: 8)

Høres bra ut! min passerte nettopp 130km på et døgn, så håper triptelleren min roer seg litt! hehe

J@x

Sitat fra: Timmen på torsdag 16. mars 2017, klokken 17:05

Høres bra ut! min passerte nettopp 130km på et døgn, så håper triptelleren min roer seg litt! hehe

Ser du har samme farge og spec som meg  8)
Syns det ser bra ut med mørk takluke på hvit bil  ;D Angrer ikke på den..
2017 VW e-Golf FL
2014 VW e-Golf (solgt)

Timmen

Sitat fra: J-B på torsdag 16. mars 2017, klokken 17:20
Sitat fra: Timmen på torsdag 16. mars 2017, klokken 17:05

Ser du har samme farge og spec som meg  8)
Syns det ser bra ut med mørk takluke på hvit bil  ;D Angrer ikke på den..

Ja, det er ikke mange som har soltaket med. Enig i at det ser ganske bra ut! God kontrast med farge valget og lettere å selge når den tid kommer  :+1: 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA