Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Barnefamilie og tesla

Startet av Ronald Dunk, tirsdag 24. januar 2017, klokken 16:42

« forrige - neste »

Ronald Dunk

Har noen av dere som har fått Ioniq hørt en høylytt lyd i det man svinger i lav fart? Vanskelig å beskrive (u)lyden, men det kan høres ut som lyden fra et skip som krenger. Ligner kanskje litt på lyden hval lager.

Jorgen86

Jeg har den, skal ringe Hyundai I dag og spørre, var sikker på at hjulet holdt på å ramle av jeg, men hjulboltene var stramme og fine.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Inop

Har knirkelyd fra ett av bakhjulene jeg også. Den kommer bare 1 gang når jeg svinger etter å ha parkert ellers er det stille. Kanskje det er en bremsekloss som henger litt på etter brekket eller noe sånt?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Jorgen86

Hos meg er det rimelig voldsomt, kommer bestandig etter jeg har parkert, høres ikke ut som bare bremsesubbing.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16

Ronald Dunk

Det dere begge to beskriver høres veldig kjent ut. Opplever også at lyden kommer etter å ha parkert/stått i ro. Det er en voldsom lyd, som kommer brått på.

Inop

Lyden er ikke så voldsom hos meg, mer som knirkelyd, men kjenner igjen beskrivelsen din i første post.

Kjipt å komme til verksted med lyder som ikke enkelt lar seg reprodusere, men når tre på dette forumet har den er det sikkert ganske mange flere som har den også. Tenker kanskje at dette det går seg til når bilen er litt mer innkjørt - har kanskje noe med understellsbehandling, fuktighet, temperatur og sånt å gjøre... vel?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

autopass

Hei, Har opplevd en lyd som høres ut som et boing(Det sier boing, ikke flylyd). Har opplevd det en del ganger etter at den har stått parkert og man startet og legger den i sving. Var innom forhandler og de løftet den opp på bukk for å se. Fant ikke noe. Tenker å filme noen starter etter jobb noen dager for å se om lyden kommer igjen og kan fanges på "tape". Tippet selv på bremser(de brukes jo ikke) som henger eller noe fjæring...
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Jorgen86

Skal inn på tirsdag så da får vi se..

tuono

Har akkurat det samme av og til. Snakka med forhandler om dette og jeg vet derfor om én bil som skal inn for ettersyn i dag på grunn av dette. Ble lovet info til uka om hva de evt. har funnet.

rolandvg99

Samme lyd på testeksemplaret jeg prøver. Foreløpig kun ved svinger mot høyre foretatt umiddelbart etter parkering. Kan det være relatert til noe av automatikken i bilen?
"I like soul with a capital S"

lenny36

Barnesykdommer. Sånn er det dessverre når man skal ha en helt ny bilmodell. Er nok en bagatell som fikses enkelt men irriterende når man forventer at alt skal være perfekt siden bilen er ny.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ronald Dunk

Det er på en sær måte betryggende at dere har hørt det samme (ikke at det er noe ev. galt med bilen). Takk for responsen. Jeg skal forsøke å få til et opptak selv. Så hadde det vært helt konge om dere som skal få tatt en titt på bilen kunne gitt et pip om det ble funnet avvik av noe slag.

Jorgen86

I går når jeg kjørte fra min mor kom lyden igjen, men nå prøvde jeg det jeg kunne for å få den fram og jeg heller kanskje mot noe bremsegreier altså, kom etter en stopp pga stengt vei.

moby666

Hvilke felger har dere som har denne ulyder?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Jorgen86

Jeg har alutec felger med Yokohama piggdekk i original dim.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA