Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Barnefamilie og tesla

Startet av Ronald Dunk, tirsdag 24. januar 2017, klokken 16:42

« forrige - neste »

tuono

Enig med siste taler. Stemmer med hva jeg selv har forsket meg fram til.

moby666

Sitat fra: Jorgen86 på torsdag 15. desember 2016, klokken 07:00
Jeg har jo kjørt leaf, soul, tesla, b-klasse og e-golf, ingen av de hadde like bråkete bremser som min har, det er jo høy støy bare jeg triller bortover og bremser bittelitt, så det har ingenting med kamuflering av lyder å gjøre når jeg har kjort fossil, men er det flere som har tenkt på dette? har jo Nye klosser og da ble ulyden med bremse henge mye mye bedre..

Hvis de har byttet klosser, bør vel også skivene byttes?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

EspenM3

Sitat fra: moby666 på torsdag 15. desember 2016, klokken 09:15
Sitat fra: Jorgen86 på torsdag 15. desember 2016, klokken 07:00
Jeg har jo kjørt leaf, soul, tesla, b-klasse og e-golf, ingen av de hadde like bråkete bremser som min har, det er jo høy støy bare jeg triller bortover og bremser bittelitt, så det har ingenting med kamuflering av lyder å gjøre når jeg har kjort fossil, men er det flere som har tenkt på dette? har jo Nye klosser og da ble ulyden med bremse henge mye mye bedre..

Hvis de har byttet klosser, bør vel også skivene byttes?

Det er nok omvendt  :)

tuono

Tror han som hører så mye lyd må få tatt en gjennomgang. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i de beskrivelsene. Litt under 3000 km så langt på alt fra bygdeveier til bygater under de fleste forhold.

grelland

Har demobil på lån i helgen og hører samme type lyder som beskrevet her. Skal høre med forhandleren når jeg leverer den på mandag
Nøtterøy

Jorgen86

Jeg bare synes at bremsene bråker sabla mye når jeg bremser helt normalt, ikke ulyd men bare sabla høy bremselyd, men har ikke hatt ulyden på en stund nå.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Sven Erik Sangnes Espeland

Hadde bilen inne på Mobile Kjeller etter ulydene. Det var understellsbehandlingen som hadde kommet på bremsene (de hadde fått flere klager på dette), så de hadde bilen inne på rens der dem spylte alt rent. Etter dette har det ikke vært noen ulyder.

moby666

I følge min forhandler må alle som har dette problemet bytte klosser da det er trekt inn inklossene
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

marnyla

Fikk samme lyd i dag (nesten som et skip som tuter), for første gang. Lydene kom ved sakte kjøring, og forsiktig brems. Var en enorm kø fra Gaustad til Sinsen (Ring 3), og her kom det veldig mye. Tar rådene som har kommet herfra, men håper dette egentlig er lyder som går vekk ved litt bruk.

Tar uansett en telefon til forhandler for å høre hva de har gjort med andre som har ringt inn feilen.
Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

Jorgen86

Det skal skiftes klosser da det er trekt mercasol inn I klossene..
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Crown

Jaja, fikk lyden i dag jeg også, noen meter etter start om morgenen. Orker ikke gjøre noe med det nå i julen, men sendte mail til selger om det. Jeg henviste jo til denne tråden og bad om at de gjorde forebyggende tiltak før de leverte den til meg, men men. Det er kanskje ikke alle som opplever det.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

400VDC

Er det noen som har fått opplyst noen pålitelige fakta om denne ulyden fra bremsene? Min forhandler sier ingenting om mercasol som har kommet på bremsene, men forteller om at importøren driver og tester med andre typer klosser på Ioniq - samme som de i40 bruker mener jeg han sa. Hos meg er lyden nesten helt borte etter at de "renset og smurte", men jeg føler meg ikke helt komfortabel med situasjonen.

En annen ting - i det samme bilen begynner å rulle så oppstår det en slags "slepelyd" i kupeen. Det er ikke støy fra dekkene, men må komme fra hjullagre, bremser eller drivlinjen. Lyden er ikke spesielt høy eller plagsom, men det er irriterende å ikke vite hva det er for noe. Kjører også en Leaf og i den er det null slik lyd når bilen ruller. Noen andre som har lagt merke til dette?
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

ProsjektX

Forhandler her forklarte at det var noe med servostyringa når det er kaldt, og at det ikke var noe å gjøre med det. Veit ikke...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Inop

Sitat
En annen ting - i det samme bilen begynner å rulle så oppstår det en slags "slepelyd" i kupeen. Det er ikke støy fra dekkene, men må komme fra hjullagre, bremser eller drivlinjen. Lyden er ikke spesielt høy eller plagsom, men det er irriterende å ikke vite hva det er for noe. Kjører også en Leaf og i den er det null slik lyd når bilen ruller. Noen andre som har lagt merke til dette?

Prøv å trykke på VESS knappen etter at du har slått på bilen.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

jornhd

Hadde bilen inne på mandag for å fikse ulyden. Nå skal det sies at fra å ha den daglig før jul, har den ikke kommet på ca en uke. Valgte likevel å ta den inn, siden forhandler hadde utarbeidet en prosedyre på dette problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA