Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Barnefamilie og tesla

Startet av Ronald Dunk, tirsdag 24. januar 2017, klokken 16:42

« forrige - neste »

gigafactory

Skulle tro at det var caliper det måtte gjøres noe med snarere enn skiver/klosser??

Jorgen86

De får skifte til nye caliptere hvis det er sånn at det er mercasol behandling som foråsaker dette.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

moby666

Nå har jeg fått denne lyden også - dukker opp sporadisk. Noen som har funnet ut hva det skyldes?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Jorgen86

Hei, det skyldes treghet I bremser mest sannsynlig, skal inn på mandag igjen så vet mere da.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16

Saigbear

Hei dere!

Jeg har også en type ulyd, men usikker på om det er det samme som diskuteres her. Det kommer når jeg bremser opp (eller slipper gassen med regen. nivå 3), eller hvis jeg akselrerer litt fort. Lyden minner nesten om en stabel med asjetter i bagasjerommet, som flytter litt på seg når jeg gasser eller bremser. Hvis jeg står stille kan jeg gjenskape lyden med å bare kjøre frem (dunk), bremse (dunk), kjøre tilbake, bremse (dunk). Den er ikke høy og varer ikke lenge, derfor virker det kanskje litt annerledes enn mye av det dere skriver om her. Det høres mest av alt ut som noe løst som flytter på seg.

Det kan jo - for alt jeg vet - bare være sånn bilen skal låte? Har aldri eid bil før, så er veldig usikker på dette. Kom gjerne med tips!

okd

Det e bare drivstoffet som skvulper i tanken
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Saigbear

Hehe... Det er visst sånn det er å ha batteritank, ja  ;D ;D

Ronald Dunk

Sitat fra: Saigbear på fredag 02. desember 2016, klokken 16:36

Kan du se under matta i bagasjerommet om det kan være metallfestene, dem man bruker ved frakt av bilen, som flytter på seg.

Saigbear

Sitat fra: Ronald Dunk på fredag 02. desember 2016, klokken 20:00

Kan du se under matta i bagasjerommet om det kan være metallfestene, dem man bruker ved frakt av bilen, som flytter på seg.

Hehe, jaaaa! Den løsningen var jo flaut enkel. Frykta den måtte inn på sjekk på verksted, men i rommet under matta lå metallfestet til tauing løst og dunka fram og tilbake når jeg gassa og bremsa. Takk for tips! Den er festet og problemet løst! :)

Jorgen86

Der sparte du deg en verkstedtur

EspenM3

Sitat fra: Saigbear på lørdag 03. desember 2016, klokken 00:08

Hehe, jaaaa! Den løsningen var jo flaut enkel. Frykta den måtte inn på sjekk på verksted, men i rommet under matta lå metallfestet til tauing løst og dunka fram og tilbake når jeg gassa og bremsa. Takk for tips! Den er festet og problemet løst! :)

Du trenger bare en av disse boltene, og den er det faktisk en plass til i esken til dekkreparasjonssettet. Den det står disposal på kan du naturlig nok bare kaste. Om du da har fått med begge to  :)

Ronald Dunk

Sitat fra: Saigbear på lørdag 03. desember 2016, klokken 00:08

Bare hyggelig. Tok litt tid før jeg fant løsningen selv. Søkte gjennom bilen som en gal etter løse gjenstander før jeg fant synderne.

Inop

Noen som har fått fikset bremse-knirkingen permanent enda?

Har spylt felgene bak med avfetting og høytrykksspyler et par ganger og nå er lyden borte, men mistenker at den dukker opp igjen når det blir varmere og tørrere ute.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

tuono

Hadde lyden et par ganger i starten. Har nå kjørt 2500 km, og det er lenge siden sist jeg hørte den. Regner med at det som forårsaket lyden er ramla av...

Litt som franske biler. Faktisk ganske greie når de er et par år gammel og alt som skulle løsne og/eller ramle av har fått gjøre det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA