Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trump som president, følger for elbilismen?

Startet av Bernts1, tirsdag 24. januar 2017, klokken 13:55

« forrige - neste »

Bernts1

Som emnefeltet sier. Funker ioniq som eneste bil? k kjører som en helt vanlig familiefar. Vil ha ca 12 mil turretur jobb, men lader på jobb.

ApeX

Ser ikke for meg at det skal være det helt store problemet. Vi er en familie på 4 som har i3 som eneste bil. Rekkeviddemessig er bilene omtrent likeverdige, og Ioniq'en er hakket mer praktisk med fem seter og større bagasjerom.  Tur-retur 12 mil kan vel ikke være noe problem uansett årstid eller føre, men det kan nok en av de som faktisk eier en Ioniq her svare bedre på.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Ronald Dunk

#2
Vi bruker nå Ioniq som bil én, som i den eneste vi har. Det fungerer smertefritt for oss. Har forresten to små barn og 2 mil t/r jobb. Bakovervendt barnestol fungerer også smertefritt, om du har barn i den alderen.

sven erik

Sitat fra: Ronald Dunk på torsdag 24. november 2016, klokken 22:52
Vi bruker nå Ioniq som bil én, som i den eneste vi har. Det fungerer smertefritt for oss. Har forresten to små barn og 2 mil t/r jobb. Bakovervendt barnestol fungerer også smertefritt, om du har barn i den alderen.

bi bruker den som bil nr 1 og det funker helt greit  vi har nå kjørt 1900 km  er hel fornøyd   det eneste det hvar litt lite  plass når vi hvar  2 pas som gjore  måneds handel i sverige men fikk da med oss alt til slutt

Jorgen86

Jeg kjører ca 13 mil t/r job, får somregel ladet fullt på job da jeg kommer tidlig, men I går rakk jeg ikke lade mere enn 70% før jeg dro I dag tidlig, men kunne fortsatt kjørt hjem igjen på 40% når jeg parkerte på jobben, ligger I ca 90 km/t stort sett hele veien med unntak av noen tettsteder og fotobokser og 23 på klima, så hadde ikke hatt noen betenkligheter med det nei.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Bernts1

Takk for svar folkens. Da blir det å dra ned til hyundai forhandler å bestille i morra. Noen fra Romerike her som kan anbefale en forhandler eller er det egentlig skitt samme hvem man velger? :)

Jorgen86

Hvor er det bor og hvor jobber du? jeg personlig synes det var knallbra service på autoelite på ensjø, var innom mobile på kjeller også der følte jeg ikke det var noe god service.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Inop

+1 på Ioniq som familiebil.

Kjører 13km til jobb, 13km tilbake + barnehage, butikk, og småkjøring her og der og da kan jeg slippe unna med lading 1 gang i uka. Imponert over bilen så langt.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Bernts1

Bor på kløfta og skal starte å jobbe i Asker. Men da skal jeg sjekke ut autoritet :)

Yoak

Du kan høre med Aaby i Bærum (siden du skal begynne å jobbe i Asker).
Jeg hadde bestilt en bil hos de, med levering i februar. Men da jeg fant en som kom i desember hos en annen forhandler kansellerte de kontrakten min uten problem. Mulig de har denne bilen "ledig" fortsatt.
Hvit, teknikk med skinn. Da dette var den med raskest levering

isah

Sitat fra: sven erik på fredag 25. november 2016, klokken 01:19
Sitat fra: Ronald Dunk på torsdag 24. november 2016, klokken 22:52
Vi bruker nå Ioniq som bil én, som i den eneste vi har. Det fungerer smertefritt for oss. Har forresten to små barn og 2 mil t/r jobb. Bakovervendt barnestol fungerer også smertefritt, om du har barn i den alderen.

bi bruker den som bil nr 1 og det funker helt greit  vi har nå kjørt 1900 km  er hel fornøyd   det eneste det hvar litt lite  plass når vi hvar  2 pas som gjore  måneds handel i sverige men fikk da med oss alt til slutt

Kan jeg spørre hvor du reiste fra når du dro til Sverige? Oslo? Og måtte du lade i Sverige eller kjørte du tur/retur uten å lade?

sven erik

Sitat fra: isah på fredag 25. november 2016, klokken 11:32
Sitat fra: sven erik på fredag 25. november 2016, klokken 01:19
Sitat fra: Ronald Dunk på torsdag 24. november 2016, klokken 22:52
Vi bruker nå Ioniq som bil én, som i den eneste vi har. Det fungerer smertefritt for oss. Har forresten to små barn og 2 mil t/r jobb. Bakovervendt barnestol fungerer også smertefritt, om du har barn i den alderen.

bi bruker den som bil nr 1 og det funker helt greit  vi har nå kjørt 1900 km  er hel fornøyd   det eneste det hvar litt lite  plass når vi hvar  2 pas som gjore  måneds handel i sverige men fikk da med oss alt til slutt

Kan jeg spørre hvor du reiste fra når du dro til Sverige? Oslo? Og måtte du lade i Sverige eller kjørte du tur/retur uten å lade?

eg kørte  fra sandefjord via horten moss  og  ladet for sikerhets  skyld i 5 min   turen er 23 mil 

isah

Sitat fra: sven erik på fredag 25. november 2016, klokken 12:34
Sitat fra: isah på fredag 25. november 2016, klokken 11:32
Sitat fra: sven erik på fredag 25. november 2016, klokken 01:19
Sitat fra: Ronald Dunk på torsdag 24. november 2016, klokken 22:52
Vi bruker nå Ioniq som bil én, som i den eneste vi har. Det fungerer smertefritt for oss. Har forresten to små barn og 2 mil t/r jobb. Bakovervendt barnestol fungerer også smertefritt, om du har barn i den alderen.

bi bruker den som bil nr 1 og det funker helt greit  vi har nå kjørt 1900 km  er hel fornøyd   det eneste det hvar litt lite  plass når vi hvar  2 pas som gjore  måneds handel i sverige men fikk da med oss alt til slutt

Kan jeg spørre hvor du reiste fra når du dro til Sverige? Oslo? Og måtte du lade i Sverige eller kjørte du tur/retur uten å lade?

eg kørte  fra sandefjord via horten moss  og  ladet for sikerhets  skyld i 5 min   turen er 23 mil

Ganske bra må jeg si. Hvor mye hadde du igjen på batteriet når du var hjemme?
Selv har jeg bestilt bil, men får ikke før til januar(foreløpig).

autopass

Fornøyd med ioiq så lang. Kjører 4.5mil til jobb. 2mil bykjøring og 2mil motorvei. FØlger fartsgrense og ligger som regel i 120 på cruise på motervei. Bilen sier som regel ca 20mil ved avgang fullt batteri, og klokker inn med 16.5 ca på jobb.

Lengste tur jeg har hatt nå er kjøring fra jobb 4.5 mil ladet halv time på kladd og kjørt 9 mil. Startet da etter kladdlading med 17 mil på teller og parkerte med 8.5mil på telleren etter 9 mil kjørt. 4 voksne i bilen da. Over to høyder(skien-kongsberg om siljan)
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

tuono

6,5 mil på jobb hver vei siden 11 november. Bilen har nå gått 1500 km, og #2 bilen står urørt å furter inne ved husveggen. Har ikke hatt den i gang siden batterivogna kom til gårds.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA