Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av hnrk, mandag 23. januar 2017, klokken 19:02

« forrige - neste »

hnrk

Siden de fleste i tråden "sent i november" nå enten har fått bilen sin, eller får den straks, så er tråden egentlig mer 'for oss som får bilen en gang i desember' :)

Min er fortsatt forventet levert i uke 51, så jeg spekulerer som en gal på hvilken båt den er på. Helt uten kunnskap om hvordan internasjonal varetrafikk foregår, så har jeg gjettet meg frem til at den kommer med Titania (NY: 26.11, Bremerhaven 12.12) og videre opp til Drammen derfra.

Den var ferdig produsert 12.11 og merket 'i transitt' 14.11 og DS bekreftet at den ble sendt med tog til NY. Utover det så har det vært vrient å få noe mer info ut av Tesla, så det er jo egentlig bare ønsketenkning fra min side
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Parabuthus

Tror mange av oss i tråden "Sent i november" dessverre må melde oss på denne tråden. :(

Både Rockerick og jeg har nå fått levering 15/12 i stedet for sent i november. Så langt i november er det ikke levert spesielt mange biler etter det jeg har fått med meg.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

Nasatech

Nei. Det har du rett i.

67 så langt i november. Det var 84 i oktober, 601 i september og 168 i august.

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

Rockerick

Som nevnt over har jeg fått dato 15 des. Det er godt 3 uker etter at den ble bekreftet i Europa (Bremerhaven)

Regner med å se en leveringstopp i desember. Mange biler i transitt
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

codewhip

Jeg fikk avtalt utlevering 14/12 i dag. Drammen.

Rockerick

@Nasatech Finnes det en oversikt over EK skilter som er ledige? Evt hvilke som er brukt.
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

Nasatech

Sitat fra: Rockerick på torsdag 24. november 2016, klokken 20:35
@Nasatech Finnes det en oversikt over EK skilter som er ledige? Evt hvilke som er brukt.

Nja. Har satt hvor mange som er ledige, men ikke hvilke. Men du kan se på det merker som registrerer og hvor, så kan du se hvor de ca. ligger. F.eks. Model X levert i Drammen. Da går du på http://www.itanywhere.no/Stats.php velger linjen med Model X og sorterer (trykker på headingen til) enten skilt eller distrikt (etter hva du vil søke/sortere på) ;)

Alle biler i listene kan man også klikke på og man kommer da rett til vegvesen.no med data om den bilen. Gjelder også på http://www.itanywhere.no/Tesla.php

nie

Det burde jo vært en egen tråd også for "De som ikke tar ut sin Model X pga gammel AP-hardware". Ligger 6-7 Model X Inventory på Teslas sider nå. Tipper antallet vokser utover i desember.

tk74

Tesla Model X 90D

Bestilte bil på nettet 08-09-2016
Bekreftet ordren 20.09.2016
Fått beskjed om at bilen kan hentes i Drammen 13 desember klokken 14:00

Bilen har også blitt produsert med AP2 :-)

Model X 90D
Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package


Jeg syntes dette gikk veldig fort :-)


Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Ega84

Sitat fra: tk74 på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:54
Tesla Model X 90D

Bestilte bil på nettet 08-09-2016
Bekreftet ordren 20.09.2016
Fått beskjed om at bilen kan hentes i Drammen 13 desember klokken 14:00

Bilen har også blitt produsert med AP2 :-)

Model X 90D
Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package


Jeg syntes dette gikk veldig fort :-)

Ja det gikk fort ja
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

Nasatech

Sitat fra: tk74 på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:54
Tesla Model X 90D

Bestilte bil på nettet 08-09-2016
Bekreftet ordren 20.09.2016
Fått beskjed om at bilen kan hentes i Drammen 13 desember klokken 14:00

Bilen har også blitt produsert med AP2 :-)

Model X 90D
Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package


Jeg syntes dette gikk veldig fort :-)

Kult! Gratulerer!!

ogj

Jeg bestilte 4. sept og denne ble bekreftet 14. sept (etter 2 uker, automatisk), fikk VIN 21XXX. Hadde opprinnelig levering i desember, men tviler på det nå.

Har ikke hørt noe fra DS utenom når jeg spurte om jeg fikk AP2. Da antydet han på spørsmål fra meg at det muligens ble januar, men at han håpte på desember. Bilen står fortsatt som "i produksjon" på mytesla.

Hvor lang tid i forveien får man beskjed? Er det normalt å ikke høre noen ting fra Tesla etter at man bestiller?
Synes også det er veldig merkelig at de ikke greier å oppdatere statusen på mytesla. Dette burde jo gå omtrent automatisk.

Frodebo

Jeg bestilte 6. oktober/bekreftet 16. Bilen ankommer Bremerhaven i disse dager, og forventet levering uke 51. Har meget god dialog med DS på mail, og hun sier at når det er bekreftet ankomst Bremerhaven kan vi planlegge eksakt leveringsdato. Normalt er det ca. 3 uker fra Bremerhaven til utlevering Trondheim, så det begynner å bli spennende mht om jeg kan dra på juleferie i ny bil eller ei... MyTesla har vært perfekt oppdatert hele tida, og DS følger opp fantastisk bra.

Ut fra det jeg hører er det nok svært ulik erfaring både mht DS og MyTesla, dessverre. Enig i at dette er merkelig - skal ikke så mye innsikt til for å forstå at god informasjon og kommunikasjon i perioden fra bestilling til levering både er viktig og smart. Du får bare pushe på DS. Som min DS skrev i siste mail: "Bare fortsett å mase, det er min jobb å svare ;-)"

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Nasatech

Sitat fra: ogj på tirsdag 29. november 2016, klokken 23:22
Jeg bestilte 4. sept og denne ble bekreftet 14. sept (etter 2 uker, automatisk), fikk VIN 21XXX. Hadde opprinnelig levering i desember, men tviler på det nå.

Har ikke hørt noe fra DS utenom når jeg spurte om jeg fikk AP2. Da antydet han på spørsmål fra meg at det muligens ble januar, men at han håpte på desember. Bilen står fortsatt som "i produksjon" på mytesla.

Hvor lang tid i forveien får man beskjed? Er det normalt å ikke høre noen ting fra Tesla etter at man bestiller?
Synes også det er veldig merkelig at de ikke greier å oppdatere statusen på mytesla. Dette burde jo gå omtrent automatisk.

Min sto til "i produksjon" til dagen etter jeg hentet den.

Rico

Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. november 2016, klokken 07:56

Min sto til "i produksjon" til dagen etter jeg hentet den.

Tror mytesla har begynt å fungere igjen slik det var før. Min ble oppdatert hele veien (bestilt i Juli, hentet i November).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA