Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan virker kartet som viser trafikkflyten?

Startet av Chivas, mandag 23. januar 2017, klokken 16:21

« forrige - neste »

zbk

Sitat fra: Sele på fredag 09. desember 2016, klokken 08:21
Har du statistikk på det?

Fra ssb: Norske personbiler tilbakela 33,8 milliarder kilometer på norske og utenlandske veier i 2014. Oktober 2016 var det 462 ulykker.

Tall fra litt ulike tider, men burde indikere litt. Deler kjørelengde på 12, runder litt ned for sesong og antar 2.5mrdkm for oktober (ned fra 2.82). Regner vi 500 ulykker får vi en ulykke per 5.000.000km. Deler vi det på 40000km får vi 125.

Altså har 124 bilførere kjørt uten å ha bruk for bilbeltet for den ene som har bruk for det (antatt at alle ulykker har nytte av bilbelte).

Tror dermed at "Og mange har kjørt 40000 km uten noen gang å ha blitt reddet av sikkerhetsbeltet..." dermed kan anses som en holdbar påstand :-)

Alle forbehold om at jeg har tulla til desimalene eller antall nuller et sted i utregningene  8)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

elektrolux

Har i løpet av de siste 35 år aldri blitt reddet av bilbeltet. Anslått kjørelengde er rundt 500 000 km
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Øystein16

#167
Sitat fra: elektrolux på torsdag 08. desember 2016, klokken 15:43
Blir ikke mye bedre enn det. Hvor mye kostet fornøyelsen?

Me nytta anledningen til ei større oppgradering av anlegg i og utvendig på garasje og hus. Eigen elbilkurs,  ny kurs med godt med stikkontaktar, brytarar, lys i garasje inkl. loft, og ny kurs for varmepumpe for hus. Elektrikarane brukte totalt ca 20 timar. Me betalte vel ca 24 000 for alt. Pris på CEE-kontakten var ca kr 95+MVA - B-vern 2400+MVA (Schneider). 

Me betalte vel og snautt 50 000 for utskifting av ca 100 m2 masse i oppkjøring og grav for kabler til garasje, samt asfaltering og legging av kantstein.

Alle firma er lokalisert "sør for Auglendstunnellen". :-) Det betyr blant anna at det vart trekt for 1 meter kantstein, då det var brukt litt lengre steg ved kontrollmåling etter ferdig lagt kantstein, enn dei stega som vart bruk ved oppsett av tilbod.

Totalt var det ca 10-12 mann involvert :-). Vel anvendte kroner.

Sele

#168
Sitat fra: zbk på fredag 09. desember 2016, klokken 09:51
Sitat fra: Sele på fredag 09. desember 2016, klokken 08:21
Har du statistikk på det?

Fra ssb: Norske personbiler tilbakela 33,8 milliarder kilometer på norske og utenlandske veier i 2014. Oktober 2016 var det 462 ulykker.

Tall fra litt ulike tider, men burde indikere litt. Deler kjørelengde på 12, runder litt ned for sesong og antar 2.5mrdkm for oktober (ned fra 2.82). Regner vi 500 ulykker får vi en ulykke per 5.000.000km. Deler vi det på 40000km får vi 125.

Altså har 124 bilførere kjørt uten å ha bruk for bilbeltet for den ene som har bruk for det (antatt at alle ulykker har nytte av bilbelte).

Tror dermed at "Og mange har kjørt 40000 km uten noen gang å ha blitt reddet av sikkerhetsbeltet..." dermed kan anses som en holdbar påstand :-)

Alle forbehold om at jeg har tulla til desimalene eller antall nuller et sted i utregningene  8)

Flott at man engasjerer seg men mitt svar til Rio var ironi..

Øyvind.h

Sitat fra: elektrolux på fredag 09. desember 2016, klokken 11:17
Har i løpet av de siste 35 år aldri blitt reddet av bilbeltet. Anslått kjørelengde er rundt 500 000 km

Høres ut som et godt argument for å droppe bilbelte, ikke sant?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

elektrolux

#170
Vil ikke si det. Føler meg tryggere med belte på, og ønsker ikke å bryte reglene.

Dessuten sies det at SRS fungerer best i samarbeid med PRS ( Primary Retaining System ) som tross alt er bilbeltet.

Ville nesten vært som å plugge i en Mode 2 ladekabel i stedet for å bruke et ferdig oppsatt mode 3 ladepunkt. ;)

Med det sagt hopper jeg gjerne på motorsykkelen som ikke har "Retaining System" i et hele tatt, men bruker selvfølgelig hjelm. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA