Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mere Elbilbrann

Startet av mohpet, søndag 12. desember 2010, klokken 15:26

« forrige - neste »

commiesoft

Hei!

Var i Moss idag og skrev under for en ny sort Think City med soltak, oppv. frontrute og s + v dekk på alufelger.

Hyggelige folk, og bilen blir levert Jan/11.

Dette elbileventyret blir spennende!  :)




elektrolux

#1
Gratulerer.

Ble det 4 seteren? Sodium, eller Litium?

Er selv i tenkeboksen. Think sitt parkeringsikre karrosseri og kjøreglede frister, men siden jeg allerede har noen eksemplarer burde jeg egentlig solgt dem først....

Og så er jeg redd det vil ta gleden vekk fra å kjøre "veteranene"

Kan og være at pengene brukes til å oppgradere eksisterende kjøretøy til samme rekkevidde som dagens standard; nemlig 150+ km
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

commiesoft

Hei electrolux!

Takk!

Det ble 4-seteren med Lithium batteri. Nå tenker jeg på å få koblet opp strøm der den skal stå før den blir levert.

Bør helst være to 16A kurser, så jeg kan sette på en kupevarmer også om kulda blir for fæl..  tenke, tenke..

Kjøp deg en ny en, du også. Livet er for kort til ikke å kjøpe en ny Think. Gleder meg til å ratte rundt med soltaket nede å høre på fuglæne til våren. :)

ograv

Kan du opplyse oss om prisen, alt inkludert?
Noen som vet på om forhandlerne har noe å gå på - noe prutningsmonn?
Hvilke garantier får man nå, på batteri og bil?

El rayo

Gratulerer med ny bil, Commiesoft!

Tom Roy
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

commiesoft

#5
Takk, El rayo!

ograv, det er nok ikke så mye å gå på, søk litt rundt på nettet om pruting på nybil så ser du hva jeg mener.

Allt inkludert med en liten innbyttebil som delbetaling kom vidunderet på 273000,-

Dette er altså for en 4-seter, panorama soltak, oppv. frontrute, sommerdekk på alufelg, og piggfrie vinterdekk på alufelg.

Garantien på bil og batteri er 5 år. De antar i praksis ca 7-8 år / 80% kapasitet på batteriet.

Batteriiet i denne bilen har en rimelig stor kapasitet i forh til F.eks en iMiev, så det er godt mulig det holder kanskje 10 år for vårt bruk.

Og om 7-10 år kan det byttes, fordi bilen i seg selv har en antatt levetid på 15 år og er uavhengig av batteriteknologi.

Om si, 8 år, er batteriene sannsynligvis mye rimeligere, eller har mye større rekkevidde for samme pris, så dette tror jeg blir bra.

Det er godt mulig myndighetene stripper elbiler for økonomiske fordeler 'før tiden' men personlig tror jeg energi/bensinprisene kommer til å gå til himmels om kort tid, så denne bilen kommer til å betale seg selv minst en gang før eventyret er over, så..

Jeg tror dette var et bra kjøp selv om det er litt mye penger for en bybil sånn til å begynne med. I lengden blir det nok heller både veldig gratis, og mye moro. :)

skaumann

Heisan.
Jeg bestilte en for et par dager siden også. Faktisk en litt psykende opplevelse, og jeg håper for husfredens skyld jeg ikke har dumma meg ut. Fruen var/er betydelig mer skeptisk og argumenterer med alt fra økonomi (dvs bilen er ikke "billig"), frykt for å gå tom for strøm, vinterkjøring etc.
Men det må jeg si, etter at jeg fikk låne en i Sandvika og dro opp på den værste holka jeg fant i nordmarka (et must å gjøre det egentlig, iom at vi bor inni skauen)...Vinterbil! Selv med piggfrie dekk funka den supert på snødekte skogsbilveier. Varm var den også. Ute var det 12 kalde grader.
Så jeg kjørte tilbake å skrev under kontrakten. En rød en, med soltak, varmetråder, CD-spiller og piggfrie vinterdekk  ;) 4-seters ja, vi er vel midt i målgruppa: til og fra jobben og innom barnehagen på veien.
Denne våren kommer til å bli super. Inn-ut av marka hver dag, oftest med soltaket oppe og fuglekvitter til å overdøve summinga fra motoren. Blir det regn blir det morgensløv lampemusikk i stedet.
Jeg gleder meg! Håper PCU``n er ny og forbedret.
 
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Lunde

Dn har NY PCU med lader fra Eltek blant annet. Gled deg. Zebra eller litium?
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

El rayo

#8
Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 20:04
frykt for å gå tom for strøm
Mindre sjans for det enn å gå tom for bensin bare du husker å plugge inn når du kommer hjem. Du starter hjemmefra hver morgen med fulladet batteri. Jeg har aldri gått tom for strøm på de 7 årene jeg har kjørt elbil.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

skaumann

Uten å ha sjekket noe særlig falt valget på Zebra. Bilen kommer til å stå ved siden av ute-stikk hjemme, og behovet for grei funksjon når det er skikkelig vinter var utslagsgivende.
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

skaumann

Sitat fra: El rayo på lørdag 27. november 2010, klokken 21:56
Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 20:04
frykt for å gå tom for strøm
Mindre sjans for det enn å gå tom for bensin bare du husker å plugge inn når du kommer hjem. Du starter hjemmefra hver morgen med fulladet batteri. Jeg har aldri gått tom for strøm på de 7 årene jeg har kjørt elbil.
Hehe. Jeg er ikke så redd for det. Men min sambo ville nok blitt rimlig sur hvis hun ble stående ute i "ødemarken" i kulda mens siste rest av strøm rant ut. Det kommer ikke til å skje. Jeg tror det er den iboende frykten for det nye og ukjente som aktiveres hos henne.
Men vi kommer garantert til å få et problem: Hvem skal få ta Thinken til jobb i dag, og hvem må ta til takke med gammel-bilen?
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

cra

Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 22:06
Sitat fra: El rayo på lørdag 27. november 2010, klokken 21:56
Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 20:04
frykt for å gå tom for strøm
Mindre sjans for det enn å gå tom for bensin bare du husker å plugge inn når du kommer hjem. Du starter hjemmefra hver morgen med fulladet batteri. Jeg har aldri gått tom for strøm på de 7 årene jeg har kjørt elbil.
Hehe. Jeg er ikke så redd for det. Men min sambo ville nok blitt rimlig sur hvis hun ble stående ute i "ødemarken" i kulda mens siste rest av strøm rant ut. Det kommer ikke til å skje. Jeg tror det er den iboende frykten for det nye og ukjente som aktiveres hos henne.

Alltid litt spennende i begynnelsen. :)  Har selv gått tom en gang, og det var 100% min egen feil; jeg bruker timer for å ikke overlade gamlethinken for mye, og hadde glemt å stille klokka på timeren. MEn på jobb måtte, jeg, og jeg måtte bare håpe det holdt hjem også, noe det altså ikke gjorde. Veldig greit med regen-funksjonen da, så fikk jeg holde slepetauet litt stramt uten å sitte og file med bremsene. :)

Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 20:04
Men vi kommer garantert til å få et problem: Hvem skal få ta Thinken til jobb i dag, og hvem må ta til takke med gammel-bilen?

Her trur jeg du beskriver et av de praktiske "problemene" man kommer mest borti når man investerer i elbil som bil nr2.  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: cra på søndag 28. november 2010, klokken 15:23

Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 20:04
Men vi kommer garantert til å få et problem: Hvem skal få ta Thinken til jobb i dag, og hvem må ta til takke med gammel-bilen?

Her trur jeg du beskriver et av de praktiske "problemene" man kommer mest borti når man investerer i elbil som bil nr2.  :D

Faktisk en av grunnene mine til å drøye kjøp av ny Think. Jeg vet hvem som kommer til å beslaglegge den. :(

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

el nino

Sitat fra: skaumann på lørdag 27. november 2010, klokken 22:00
Uten å ha sjekket noe særlig falt valget på Zebra. Bilen kommer til å stå ved siden av ute-stikk hjemme, og behovet for grei funksjon når det er skikkelig vinter var utslagsgivende.
Et godt valg! Robuste batterier som ikke mister kraften og kjørelengden i kulda. ;)

commiesoft

#14
Gratuleren, skaumann  8)

Jeg må innrømme jeg har tenkt mye på dette med batteriene... Jeg valgte Li-ion
pg av garantien og erfaring med dem fra før i elektriske sykler..

Men det kan godt hende de andre er mye bedre? Jeg har en feeling av at de egentlig varer lengre, men jeg tror det blir bra med Li-ion også.

Bortsett fra det har jeg noen erfaringer som ligner på dine.. Kona var nok litt mer praktisk (skeptisk) enn meg i forb med dette, men nå gleder hun seg veldig.

Samme her, når kontrakten først er underskrevet og skrittet ut i det ukjente tatt, må jeg bare innrømme at jeg gleder meg som en liten guttunge før julaften..  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA