Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Motvillig styre - etablering av ladekontakt til elbil

Startet av Rampant, lørdag 21. januar 2017, klokken 10:31

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Burger på onsdag 23. november 2016, klokken 09:35
kona hata varmegreiene i frontruta.

Varmetråder? DET savner jeg på alle bilene etter å ha hatt det på Thinken! Det er genialt når det dugger/fryser på. Nesten merkelig at det ikke er "påbudt" på biler på våre breddegrader.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Burger

CRA: Jeg er helt enig, men kona hata dem. Kanskje hun har bedre syn enn meg. Når hun uttaler "Dette kommer til å irritere meg hver gang jeg er i bila" så må man virkelig vurdere om man skal presse slikt igjennom :-)
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

cra

Jeg ser den, Burger. Lav WAF er noe dritt, men man må nesten bare forholde seg til det, og velge sine kamper med omhu. Synd du (sikkert) ikke fikk prøvd det med rim/is på ruta. Den aha-opplevelsen når man ser hvor fort isen løsner kan omvende selv fanden!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

THE

Sitat fra: cra på onsdag 23. november 2016, klokken 15:00
Jeg ser den, Burger. Lav WAF er noe dritt, men man må nesten bare forholde seg til det, og velge sine kamper med omhu. Synd du (sikkert) ikke fikk prøvd det med rim/is på ruta. Den aha-opplevelsen når man ser hvor fort isen løsner kan omvende selv fanden!  ;D

Har kjørt en del tusen km med varmetråder i frontruta, og selv om ruta blir raskt is/duggfri, så irriterte jeg meg hver eneste meter over de hersens varmetrådene i synsfeltet. Skal aldri ha bil med varmtråder i frontruta, men kan veldig gjerne tenke meg en løsning med usynlig folie.

Ellers er utvalget av elbiler såpass begrenset ennå at hver enkelt må finne den/de bilene som dekker de viktigste behovene sine. Sannsynligvis må man inngå en del kompromisser med seg selv når man skal velge elbil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

cra

Sitat fra: THE på torsdag 24. november 2016, klokken 07:44
Ellers er utvalget av elbiler såpass begrenset ennå at hver enkelt må finne den/de bilene som dekker de viktigste behovene sine. Sannsynligvis må man inngå en del kompromisser med seg selv når man skal velge elbil.

Utvilsomt. Den perfekte bil finnes ikke, hverken med elmotor eller forbrenningsmotor. Trikset er å finne noe som er så nær som mulig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA