Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: Norges Lastebileierforbund sier at nye lastebiler renser lufta

Startet av borborson, onsdag 18. januar 2017, klokken 21:22

« forrige - neste »

borborson

Jeg bestilte en sølvgrå model X med luftfjæring, hengerfeste, AP og 60KWH batteri. Bilen er muligens en av de første som ble produsert med AP2. Siden model X 60D ikke kan bestilles lenger og de fleste av de som er laget kanskje ikke har AP2, tror dere bilen jeg har bestilt kan bli ekstra attraktiv på bruktbilmarkedet? Skal betale 742.500 for den (17.000 ekstra om jeg skal oppgradere til enhanced AP). Hva tror dere den er verdt på finn.no rett etter levering???

petersv

Kanskje du får 750, men mange X på finn nå, og sølvgrå var ikke så populær farge dessverre. Tiden vil vise.

Hvorfor skal du ikke ha bilen selv?

borborson

Har jo ekstremt lyst på den, men sliter med å få solgt dieseldyret mitt :'( Billigste X med AP pg 6 seter - som jeg har bestilt, må man jo gi 865.000 for. Den vil jo selvfølgelig tilgang til hele 75KWH batteriet, men skiller jo 100.000Kr.

Minor

Det forundrer meg at ingen ser ut til å reflektere over at man påtar seg et betydelig kjøpsrettslig ansvar ved salg av bil i Norge.
Så lenge Tesla er oppe og går, og overholder sine forpliktelser etter forbrukerkjøpsloven er ikke dette noe problem.
Men dersom Tesla ikke gjør dette på en tilfredstillende måte, enten pga opphør eller manglende kapasitet på service/ lang ventetid, vil kjøper kunne velge å gå på selger med sine krav.
Disse bilene viser seg jo å være langt fra feilfrie, og vi snakker tross alt om forpliktelser i flere år.

Så et eventuelt salg av ny bil dreier seg ikke bare om en kjapp gevinst, men også om at man som selger påtar seg forpliktelser og potesielle problemer i lang tid. Jeg tror det er tryggere å kjøpe Tesla brukt fra en søkegod selger (privat eller firma) enn av Tesla Norge. Da har man mulighet til å fremme krav mot begge.


borborson

Sitat fra: Minor på søndag 20. november 2016, klokken 12:56
Det forundrer meg at ingen ser ut til å reflektere over at man påtar seg et betydelig kjøpsrettslig ansvar ved salg av bil i Norge.
Så lenge Tesla er oppe og går, og overholder sine forpliktelser etter forbrukerkjøpsloven er ikke dette noe problem.
Men dersom Tesla ikke gjør dette på en tilfredstillende måte, enten pga opphør eller manglende kapasitet på service/ lang ventetid, vil kjøper kunne velge å gå på selger med sine krav.
Disse bilene viser seg jo å være langt fra feilfrie, og vi snakker tross alt om forpliktelser i flere år.

Så et eventuelt salg av ny bil dreier seg ikke bare om en kjapp gevinst, men også om at man som selger påtar seg forpliktelser og potesielle problemer i lang tid. Jeg tror det er tryggere å kjøpe Tesla brukt fra en søkegod selger (privat eller firma) enn av Tesla Norge. Da har man mulighet til å fremme krav mot begge.

Stå på krava :)

Go-carter

Sitat fra: borborson på søndag 20. november 2016, klokken 12:14
Har jo ekstremt lyst på den, men sliter med å få solgt dieseldyret mitt :'( Billigste X med AP pg 6 seter - som jeg har bestilt, må man jo gi 865.000 for. Den vil jo selvfølgelig tilgang til hele 75KWH batteriet, men skiller jo 100.000Kr.

Hvis du vil ha X'en selv, så kan jeg anbefale å be om innbytte på dieseldyret. Jeg endte opp med å få bedre pris av Tesla for innbytte (selv om jeg ikke har levert inn enda), enn jeg fikk bud på bilen på Finn.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Bjoris

Mange har etterlyst X60 etter at den forsvant så den selger du lett, men kanskje ikke så stor gevinst. Det er jo tross alt "bare" 77.000 opp til X75 og litt fordel er det naturlig nok med 75 vs 60...

Tror viktigst med X60 var at den prisen var mer spiselig for mange enn dagens X75. Vi hadde ikke kjøpt X75 feks, da hadde vi beholdt S70/75 en...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

alda

Sitat fra: Go-carter på søndag 20. november 2016, klokken 17:04
Sitat fra: borborson på søndag 20. november 2016, klokken 12:14
Har jo ekstremt lyst på den, men sliter med å få solgt dieseldyret mitt :'( Billigste X med AP pg 6 seter - som jeg har bestilt, må man jo gi 865.000 for. Den vil jo selvfølgelig tilgang til hele 75KWH batteriet, men skiller jo 100.000Kr.

Hvis du vil ha X'en selv, så kan jeg anbefale å be om innbytte på dieseldyret. Jeg endte opp med å få bedre pris av Tesla for innbytte (selv om jeg ikke har levert inn enda), enn jeg fikk bud på bilen på Finn.
Har oxå erfaringen att Tesla betalar bra för bil i inbyte. Jag sålde min Audi privat till slut, men fikk 10 % mer i inbytetilbud fra Tesla, än vad jag fick fra Møller Bil...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Laaaban

Jeg ønsker også at Tesla skulle ta min Volvo XC70 (under 3 år gammel) i innbytte, men de var ikke interessert, virket som de kun videreformidlet kontakt... Det var i sommer når jeg kjøpte X'en. Rart at det er forskjellig praksis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA