Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Re: ESP lampene lyser når det er kaldt

Startet av pudderjagar, onsdag 18. januar 2017, klokken 20:05

« forrige - neste »

pudderjagar

Er da nokon som har lada elbil i Hemsedal Skisenter?

Eg ser at da er 4 type2 ladarar ved parkeringsgarasjen til Lodgen som da er betaling på. Prisen er 30 kr pr time noko som eg synest er i overkant. Må ein også betala parkering her eller er ladarane forbeholdt bebuarane på Lodgen?

Ellers er da hurtigladere i Hemsedal men da vfrista ikkje å sittja på dei når eg heller kan stå på ski når bilen ladar.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

pudderjagar

#1
Då har eg testa ut destinasjonsladaren i Hemsedal skisenter som er drifta av Lade I Norge. Den fungerte fint og eg henta ut 11 kw på 3fase. Starta den på nettsida deiras etter å ha registrert brukarkonto der og lagt inn kredittkort.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Myrvang

At de tar 30,- pr time med lading er ran. Skistar er råe til å prise varer og tjenester. Varig parkering er gratis, så da får men heller lade litt på QC i sentrum etter en dag i bakken da.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Øyvind.h

Genialt! Det blir antakelig en tur til Hemsedal i mars eller april hvor vi skal bo i leilighet i bunn av bakken. Sist hadde de ikke sakteladingsopplegg. Veldig bra de har lagt opp ladere der, og veldig bra de koster penger slik at man vet de ikke misbrukes og blokkeres. Da blir det lading der og flytting av bilen etter noen timer i bakken :) Evt lading noen timer fra ankomst og flytte bil før turen på kroa. Hvis ikke vi ender med hytte med lademulighet da.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hemsedal

30 kr for en time er det ran!, tror jeg får ladet bilen til 100% på 1 time og dag kan jeg kjøre alt fra 15 til 20mil (nye i3) tar jeg buss, trikk, tog eller taxi samme distanse betaler jeg myyye mer

ingen tilbyr tjenester gratis selv ikke elbil eiere

hemsedal

Olee

Så du får fulladet din nye i3 på en 11kW-stolpe på en time sier du? Da tror jeg noen har lurt deg.

Ferry

Sitat fra: hemsedal på torsdag 24. november 2016, klokken 20:34
ingen tilbyr tjenester gratis selv ikke elbil eiere

...og i hvert fall ikke hemsedøler ;)

Som kjent består Monolitten i Frognerparken av hemsedøler. Den ble til da en Valdris knipset en tiøring til værs midt blant en forsamlig hemsedøler.
En annen kuriositet er at hemsedøler ikke kan svømme. De mangler evnen til å skyve fra, de kan kun karre til seg.

nofuelno

30,- / time er faktisk ikke ille.
Ekte ladeuttak har de også.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elbil-1

Det er fritt valg om man benytter de tjenester som finnes eller ikke.

Liker man ikke prisen kan man jo ta turen til hurtigladingsstasjonen i sentrum eller til gratis laderen ved kiwi når man handler...

Ingeniøren

Fordelen er vel at de som må lade får gjort det og ikke bare finner en bil som har stått der hele dagen og ingen har planer om å flytte med det første....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Arha

Dette er vel 3 fase 400V 16A, så med f.eks en Leaf eller annen bil med 1 fase lader er det ikke mer enn ca 3,5 kw å hente ut.  Da blir prisen nesten en tier pr kwh.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

tutti

Sitat fra: Arha på tirsdag 29. november 2016, klokken 11:48
Dette er vel 3 fase 400V 16A, så med f.eks en Leaf eller annen bil med 1 fase lader er det ikke mer enn ca 3,5 kw å hente ut.  Da blir prisen nesten en tier pr kwh.
Nå har vel snart halvparten av elbiler til salg 3-fase lading?

Dette er jo en av fordelene med å gå over til type 2 (siden type 1 ikke har mer enn 1-fase).

Øyvind.h

Sitat fra: tutti på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:11
Sitat fra: Arha på tirsdag 29. november 2016, klokken 11:48
Dette er vel 3 fase 400V 16A, så med f.eks en Leaf eller annen bil med 1 fase lader er det ikke mer enn ca 3,5 kw å hente ut.  Da blir prisen nesten en tier pr kwh.
Nå har vel snart halvparten av elbiler til salg 3-fase lading?

Dette er jo en av fordelene med å gå over til type 2 (siden type 1 ikke har mer enn 1-fase).

Dette blir litt som hurtiglading. Om en bil ankommer med iskaldt batteri og drar 10kW fra CHAdeMO laderen så bør det ikke prises likt som når en bil ankommer og drar 50kW fra samme lader. I hvert fall så lenge ladere er en knappetsressurs.

30,- er billig. Nesten for billig da det kan føre til at folk ikke gidder flytte bilen sin før flere timer etter at den er ferdigladet. Glemmer man den en hel natt snakker vi jo bare 300,-. Eller en billig runde i baren på Stavkroa....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

pudderjagar

På destinasjonslading slek som i Hemsedal så bør da være ein fastpris. Mykje mask å skulle ned for å ta av ski og slalomstøvler bare for å flytte bilen 20m. Sleke plasser bør og ha lastbalansering slek at når ein bil er ferdig så får neste.

Eigentleg burde dette vere gratis. Skisenteret får selge skikort og dette fungere som lokkemat. For skisenteret kostar da nok bare 10 kr pr bil.

Ellers er eg tilhenger av at hurtiglading skal koste og operatørene skal tene penger.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA