Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Re: Up and running

Startet av bjorn_2390, onsdag 18. januar 2017, klokken 18:40

« forrige - neste »

bjorn_2390

Bilen har ikke touchskjerm, men mer en radio/CD med ryggekamera. Er det noen som uten vesentlig mer info kan si om det lar seg gjøre å forvarme den? Og stille inn tidsintervaller for lading? 80/100% og sånt? Jeg antar det er likhetstegn mellom slikt opplegg og at man ikke kan bruke app(?), men på bilene med touchskjerm kan man jo (også) gjøre disse innstillingene i bilen.
Noen som kjenner igjen dette, som kan opplyse meg litt?
(2015 USA-Leaf, importert til Kristiansand.)
Blå Euro-Leaf (2012)

Gurba

Ikke at jeg har noe greie på elbil, men generelt sett så blir det gjerne problemer med elektrisk utstyr importert fra USA pga 110v vs 220v. Mulig dette ikke gjelder for elbiler da. :)

Rav4_EV

Sitat fra: Gurba på lørdag 19. november 2016, klokken 23:35
Ikke at jeg har noe greie på elbil, men generelt sett så blir det gjerne problemer med elektrisk utstyr importert fra USA pga 110v vs 220v. Mulig dette ikke gjelder for elbiler da. :)

Ikke relevant for elbil da disse lades på 240 volt der borte.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Carl Anton Stenling

Det ligger ute på nettet brukermanual for USA-Leaf 2015-modell som beskriver denne enklere utgaven uten navigasjonsskjerm. Ville tatt en titt på denne: https://owners.nissanusa.com/content/techpub/ManualsAndGuides/LEAF/2015/2015-LEAF-owner-manual.pdf
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

bjorn_2390

Sitat fra: Carl Anton Stenling på søndag 20. november 2016, klokken 11:09
brukermanual for USA-Leaf 2015-modell som beskriver denne enklere utgaven uten navigasjonsskjerm.
Tusen takk!
Det ser faktisk ut som at den har gode muligheter, til og med inkludert mulighet for å bruke Carwings (bare man får satt den opp).
Flott!
Blå Euro-Leaf (2012)

stradivaria

Hi,

It is not possible to make USA car working CarWings in EU.
There is TCU (modem) working on other band range.

It is possible to reprogramme Navigation system to work in EU.

Contact us in Asker Elbilmek AS
tlf 45671127
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

skysurfer

Ta kontakt med meg (bor i Kristiansand) hvis du ønsker fjernstyrt forvarming ++ på din USA Leaf.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA