Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: How to charge 12v battery?

Startet av Hyperstress, onsdag 11. januar 2017, klokken 22:03

« forrige - neste »

Hyperstress

Når jeg prøver å løse ut UMC fra porten så klarer den ikke bestemme seg for om den skal gi slipp eller ikke, så den endrer farge på lyset, og kanskje åpner et brøkdels-sekund og låser igjen osv. Så jeg må jobbe og trykke noen sekunder før jeg får ut kabelen. Irriterende. Det var slik for en tid tilbake også, men så ble det fikset i en update, og nå er det dårlig igjen etter siste update. Likte egentlig at den løste ut når en åpnet bilen, slik det var i gamle dager.
Flere som sliter med samme, eller bare feil hos meg..?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

minim

Jeg fiklet med akkurat det samme på min i dag. Før mener jeg at jeg fikk ut kabelen når bilen var opplåst ved å trykke på knappen, men i dag måtte jeg inn i bilen og velge stop charging. Håper de fikser dette igjen..
-TMS 85D
-03 VW Polo

madsskon

TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Brede

Samme her..
Før løste den ut i det øyeblikket jeg trykket på knappen på umc, nå kan jeg stå i opptil 30 sekunder før den slipper.
Bilen reagerer når jeg trykker på knappen, men med varierende resultat. Kan slippe øyeblikkelig eller den kan avslutte lading men eventuelt ikke slippe kabelen, kan gi både blått, hvitt og rødt lys.. Irriterende..

Øyvind.h

For å få ladekabelen til å slippe må jeg holde inne knappen på kabelen ca 1-2 sekunder. Mens den gjør seg klar til å slippe så lyser det blått.

Før lyste det hvitt umiddelbart og kabelen slapp med en gang. Foretrekker gammel løsning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Holde inne bak-knappen på FOB-en tre sekunder er bombesikker måte å åpne/låse opp ladeluke for min del.
UMC-knappen er mer lunefull, men det går som regel greit om jeg holder inne knappen 1-2 sekunder, og ikke slipper knappen før jeg har tatt ut kabelen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

lunitiks

Fjern for guds skyld den første av de to bokstavene "N" i siste ord i trådtittelen  :'(
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

GOS

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 19. november 2016, klokken 17:44
Når jeg prøver å løse ut UMC fra porten så klarer den ikke bestemme seg for om den skal gi slipp eller ikke, så den endrer farge på lyset, og kanskje åpner et brøkdels-sekund og låser igjen osv. Så jeg må jobbe og trykke noen sekunder før jeg får ut kabelen. Irriterende. Det var slik for en tid tilbake også, men så ble det fikset i en update, og nå er det dårlig igjen etter siste update. Likte egentlig at den løste ut når en åpnet bilen, slik det var i gamle dager.

Har samme problemet, men mitt inntrykk er at det kommer og går uavhengig av versjonsnummer.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Tuxedo

Sitat fra: GOS på lørdag 19. november 2016, klokken 21:32
Sitat fra: Hyperstress på lørdag 19. november 2016, klokken 17:44
Har samme problemet, men mitt inntrykk er at det kommer og går uavhengig av versjonsnummer.
Samme her, utløsning kommer og går uavhengig av versjonsnummer (men synes å huske at det gikk litt kjappere med de lavere versjonsnumrene, for noen år tilbake).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

djlarsen

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 19. november 2016, klokken 22:14
Samme her, utløsning kommer og går uavhengig av versjonsnummer (men synes å huske at det gikk litt kjappere med de lavere versjonsnumrene, for noen år tilbake).

Snakker du fortsatt om bilen? :)

Hyperstress

Så vi kan konkludere med at utløsning skjedde bare en åpnet bilen tidligere (på lave versjonnummer), mens det nå går på et par sekunder om en holder inne knappen på UMC eller FOBen.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

madsskon

Min bil har blitt sånn at jeg må først trykke en gang, da låser kabelen seg igjen umiddelbart. Så trykker jeg en gang til, da løser kabelen ut og jeg kan fjerne ladekabelen.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

RonnyØ

Sitat fra: djlarsen på lørdag 19. november 2016, klokken 23:17

HAHAHA!!
Husqvarna Automower 320

Tuxedo

Sitat fra: djlarsen på lørdag 19. november 2016, klokken 23:17

Nei  ;) Litt moro må man ha det på en lørdagskveld...
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Hyperstress

Hmm.. Funket ikke å holde inne knappen heller hos meg. Lyser bare blått.. :(
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA