Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 19" felger med 8,5 bredde.

Startet av Smbob, onsdag 11. januar 2017, klokken 08:12

« forrige - neste »

Smbob

Da er bilen hentet, blank og fin.
Behandlet med Drop Off - Keramisk Lakkbeskyttelse.
Om dette var lurt, vil tiden vise.
Er det andre her som har fått sin i3 behandlet med dette?
Hvilken erfaring?
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Zuexi

Her er min:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10978.msg528646.msg#528646

Del gjerne din erfaring etter første vask.

Smbob

Ja så den. Tenker å samle erfaringer her.
Er spent på om det er bortkastet, om man skulle fortsatt med swissvax på i3 også. Har god erfaring med dette på gammelbilen. men tenkte at i3 skulle en god start med DropOff.
Vi får se etter hvert.
BMW 525d xDrive

Klykken

Dette fungerer nok bra, så lenge forarbeidet har vært godt utført. Vær nøye med vedlikehold,så skal du se at du vil ha en blank bil som er lett å holde ren lenge. Er du medlem på detailersclub.no sitt forum? Anbefales!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Smbob

Sitat fra: Klykken på lørdag 19. november 2016, klokken 10:26
Dette fungerer nok bra, så lenge forarbeidet har vært godt utført. Vær nøye med vedlikehold,så skal du se at du vil ha en blank bil som er lett å holde ren lenge. Er du medlem på detailersclub.no sitt forum? Anbefales!

Satser på at jobben er godt utført. Bilen ble hentet i lukket bil kjørt til firma som behandlet den.
Ja er medlem på detailersclub.no. Har fått gode tips der vedrørende behandling av 525'n. Polering, voks og "riktig" vask.
Man må ta vare på det man har og det er godt når alt er "rent og pent".
BMW 525d xDrive

Toalmar

En ordentlig lagt lakkforsegling er vel alltid bra. Tror at man antagelig får best resultat om man går til en av disse Detailergutta enn å velge ett firma. Uansett så er det nok en sammenheng mellom produkt og påføring med tanke på sluttresultatet.

Jeg for min del går nok for en behandling kun med Fusso Coat.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Sungrazer

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Mr.Zero

Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Zuexi

Skjønner at Mr. Swisswax ikke kan si noe annet, men til gjengjeld ville jeg nok heller aldri lagt lakkforsegling på en gammel klassiker :-)

roso

Jeg er glad i en god voks jeg også, og Swissvax spesielt. Men min i3 som går 30000 kilometer i året har fått coating, nærmere bestemt CarPro Cquartz UK edition. Har laget en egen test/logg av denne som dere kan se her:

https://www.detailersclub.no/forums/topic/21946-test-av-carpro-cquartz-uk-solmyr-autodetailing/

Zuexi

Satte bort bilen til vask på fredag. I løpet av perioden jeg har hatt den har jeg spylt den av én gang. Ikke vært  behov for noe særlig mer pga tørre byveier.

Når jeg leverer den gir jeg beskjed om at bilen er helt ny og ikke vært vasket før. Den glinser fint når jeg henter den, men når jeg parkerer i garasjen hjemme ser jeg til min store forskrekkelse masse små riper i panseret.

Jeg går tilbake idag og de hevder de har brukt nye og flere kluter under tørkerunden. Det er vanskelig å få øye på mot den blå fargen, men mot det sorte panseret synes jeg det ser helt jævlig ut mot lyset. Masse små swirls/riper.

Jeg skal tilbake til de som Drop Off behandlet bilen min i morgen for å høre hva de mener. Dette var en av hovedgrunnene til å behandle bilen for å beskytte den, ikke at den skal se ut som en dass etter én vask. Jeg skjønner at bilen ikke er/blir riperfri, men dette var skikkelig skuffende saker.

Nå sitter jeg igjen med et spørsmål om de kan ha glemt å behandle panseret, noe jeg synes ville vært rart eller om det er feil behandling fra bilvasken.

Smbob

Hmm. Er det forskjell på kvaliteten på lakken på panser (sort) og de andre platene på bilen?
Jeg også har oppdaget noen små striper på det sorte panseret.
Blir spennende å høre hva de opplyser om panser er behandlet hos deg.
Forventer at panser også er behandlet med drop off.
Jeg skal til firma som har behandlet min bil i morgen og få rutene behandlet med drop off.
Skal høre om de har behandlet mitt panser med drop off.
BMW 525d xDrive

Orbit

Det der så ikke bra ut. Stripene oppe til venstre tyder på "håndarbeid", men det kan jo være alt fra skitten svamp, skitne tørkekluter, skitt under snø som er kostet av, eller lignede. Uansett irriterende! På amerikanske BMW-fora sies det ironisk at fargekoden for svart er SWIRL......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Smbob

Virker veldig sårbart. Som du sier kan børsting av snø være nok.
Hva med å foliere panseret?
Noen som har gjort dette?
Da med blank eller sort folie?
Ja, det er en bruksbil, men liker å ha det på stell så lenge som mulig.
BMW 525d xDrive

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA