Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av kjølholdt, tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:46

« forrige - neste »

kjølholdt

Ser at man mener en 90 kwh basis modell av jaguar sin el suv vil kunne starte rundt 500 tusen, dette er isåfall gode nyheter. Betyr jo at tesla må konkurrere på pris da:-) kjør debatt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

GOS

Sitat fra: kjølholdt på fredag 18. november 2016, klokken 08:06
Ser at man mener en 90 kwh basis modell av jaguar sin el suv vil kunne starte rundt 500 tusen, dette er isåfall gode nyheter. Bettr jo at tesla må konkurrere på pris da:-) kjør debatt

Har overhodet ingen tro på en slik pris. Hvor har du hørt noe slikt?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

alda

Kul med konkurrenter til X, Audi kommer ju med en bra kandidat i 2018, konstigt att det inte har varit mer snack om den:
http://www.audi.no/no/web/no/magasin/audi-elbil-e-tron-quattro-concept.html
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Go-carter

Tror fortsatt at Tesla har en stor fordel med sitt superladernettverk. Inntil noen får på plass tilsvarende, skal det være en stor prisforskjell før det lønner seg. Alternativt voldsomt lengre rekkevidde, så man ikke trenger ladestopp :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Øyvind.h

I-Pace er en mye mindre bil enn Model X. Litt som X3/X4 vs Audi Q7.
Forskjellige segmenter/kundegrupper.

I den grad Jag'en tar kunder fra X er det kunder X'en egentlig ikke skulle hatt i utgangspunktet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kjølholdt

#5
GOS her siterer jeg fra en annen bruker på forumet.Tråden ligger på andre el biler litt lenger ned på hovedsiden.
Tar vi utgangspunkt i UK så koster en F Pace S 380hk GDP 42.566. Legg på 15% og vi får en norsk pris på under 520K. F Pace S har også en god del utstyr som standard.

Utfra dette bør vi kunne forvente at I Pace i Norge burde kunne starte rundt 500K hvis det er noe som helst hold i dette at prisen skal ligge 10-15% over tilsvarende F Pace. Nå kan det jo hende at Jaguar i starten selger kun en loaded First Edition utgave, men den hopper jeg i så fall glatt over og venter noen måneder på en fornuftig utstyrt bil  :)

Det jeg lurer på er om oppsettet på i pace blir slik at de evt kan kjøpe seg inn i SC nettverket??
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Utvendige mål på  Jaguaren er 4.68 lang og 1.89 bred.  Ja mindre enn x men fortsatt i suv segmentet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

nagela

Forhandleren Autostrada, som jo selger nye Jaguarer, har sendt ut et infoskriv om i-Pace.

Det kommer de med følgende prisindikasjon:

Komplett bil blir din for kun 750 000,-!
Sørg for å sikre deg ditt eksemplar og forhåndsbestill din bil allerede nå!


Så et stykke over 500000.- nevnt tidligere i tråden.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

tiger``n

Sitat fra: nagela på fredag 18. november 2016, klokken 11:23
Forhandleren Autostrada, som jo selger nye Jaguarer, har sendt ut et infoskriv om i-Pace.

Det kommer de med følgende prisindikasjon:

Komplett bil blir din for kun 750 000,-!
Sørg for å sikre deg ditt eksemplar og forhåndsbestill din bil allerede nå!


Så et stykke over 500000.- nevnt tidligere i tråden.
Veldig rart at de kan gå ut med noe sånt såpass lang tid før bilen kommer.
Uansett, med en slik pris og de mange nye modellene som kommer de neste 2-3 årene vil nok salget av TMS og TMX stupe, med det prisnivået som det ligger på nå hvertfall.

shufu

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 18. november 2016, klokken 09:25
I-Pace er en mye mindre bil enn Model X. Litt som X3/X4 vs Audi Q7.
Forskjellige segmenter/kundegrupper.

I den grad Jag'en tar kunder fra X er det kunder X'en egentlig ikke skulle hatt i utgangspunktet.
Enig.
Det er mange som kjøpte model S og model X pga ingen andre alternativ i segmentet under. Jeg selv hadde vel kjøpt en litt mindre bil om det kunne finnes med samme god rekkevide (og SC nettverk).
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

kjølholdt

dette er vel en toppspekket bil og da er det ikke vanskelig å legge på et par hundretusen fra grunnpris!
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jlan

Jaguaren er jo nesten nøyaktig like stor som den Volvo XC60 jeg kjører akkurat nå (utlånt av Tesla).  Jeg antar også at Tesla Model Y blir omtrent slik.  Absolutt en grei størrelse,  som jeg antagelig hadde endt opp med hvis det hadde vært en tilgjengelig som elbil med hengerfeste.

Model X, Volvo XC90 osv. er betydelig større biler, som jeg tror folk er villige til å betale endel mer for.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Mao

Med tanke på hvor utrolig bra biler som X3, Q5 og XC60 har solgt i Norge, bør I-Pace kunne bli en skikkelig slager om prisen havner i området 600-750k. Størrelsen føles veldig riktig for veldig mange.

Og for de som ikke trenger 6 eller 7 seter, kan fort I-Pace bli et meget attraktivt alternativ også til TMX. De praktiske løsningene er ikke akkurat X'ens sterkeste side (selv om det ble litt bedre med 5-setersutgaven). Her kan I-Pace muligens bli bedre enn X, selv om total plass selvsagt er litt mindre. Det er dessuten sannsynlig at Jaguar kommer opp med vesentlig bedre opplevd kvalitet enn det Tesla ser ut til å klare. Hvis I-Pace i tillegg kan trekke henger, tror jeg Tesla X vil bli tungsolgt med dagens prisnivå.

Teslas fremste fortrinn er ladenettverket. For min del kan det på ingen måte forsvare en prisforskjell på flere hundre tusen.

Jeg har satt meg på interessentlista til I-Pace, så får vi se i løpet av et år eller to hvor bra Jaguaren faktisk blir.
Uansett er det kjempeflott at det kommer konkurrenter inn i premium-elbil-segmentet  :D
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Tellus

Jaguar I Pace og forsåvidt også Audi Q6 e-tron vil bli tøffe utfordrere til både Model S og Model X. Så her blir det forhåpentligvis skarp konkurranse etterhvert. Superladernettverket til Tesla er vel i realiteten viktig kun for de som har mange lange turer. Combo 50 kw bør fungere greit for veldig mange på de relativt få turene man må gjøre som overstiger 30-40 mil. Dessuten begynner vel 100kw combo stasjoner å dukke opp kanskje allerede i 2018.

Personlig så avbestilte jeg Model X da det til slutt kun var det elektriske drivverket jeg fant attraktivt ved bilen. Jaguar I Pace er den bilen Tesla burde ha bygget.

Hvis Audi , Jaguar og Mercedes kommer med fornuftige biler i dette premiesegmentet til priser godt under Model S og Model X så tror de store Teslabilene vil bli fullstendig marginalisert i både Norge og resten Europa.

Christopher Neumann Ruud

Har merkelig nok fått låne en Jaguar F-Pace mens min model S er på service hos Oslo North. Diesel er triste greier, bilen er helt OK dersom man liker å sitte øverst på en flaghstang og seile rundt på veien, for du sitter bra høyt oppe . Liker dørene og det automatisk utfellbare hengerfestet... Men farlig vinglete på våt snø...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA