Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av jonihler, tirsdag 10. januar 2017, klokken 03:26

« forrige - neste »

citro1cx

#30
kan noen gi en tjapp introduksjon på hvordan jeg finner fram til å lese av batteritempen?

prøvde klimatiseringen i dag på en lånebil fra Sulland, og kan ikke forstå at støy fra bilen skal være et stort problem. Klimatiseringsanlegget ble overdøvet av en fosilbil som kjørte forbi på gaten ca 10 meter unna. jeg stod da ca 5 meter unna, mellom fossilbilen og i3'en. Fruens hårføner er langt mer irriterende ;D

LMOR

Var ute å kjørte i natt, helt stille, og forvarming bråkte på det meste. 2m unna ble lyden lav ift en bil som kjørte forbi 30m borte.

Lynkurs:
Hold inne knappen nede til venstre på displayet foran føreren mens du trykker på start. Da vil du se menyen "blinke" et blink nede til venstre i skjermen. Du venter til den kommer opp igjen.
Et kort trykk hopper til neste valg, et langt trykk velger.
Gå til "Unlock", og velg denne. Summer sifrene i VIN nummeret ditt bakfra til du kommer over 43. Så trekker du fra det siste du la til. Det bør bli unlock koden din.
Resten finner du ut at, under temperatur og litt uti den menyen finner du batt.temp.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

streken

Jeg er særdeles fersk (og fornøyd) i3-eier. I går prøvde jeg forvarming før jeg skulle ut og kjøre.

Støynivået overrasket meg som svært høyt. i3-en står parkert utenfor soveromsvinduet, og det vil bli utfordrende å sove om morgenen hvis bilen skal støye slik hver gang jeg forvarmer. Dieselrenaulten min bråker ikke nevneverdig mer ved kaldstart, til sammenlikning.
Min forrige elbil, Leaf med varmepumpe, hadde et betydelig lavere støynivå ved forvarming.

Jeg kommer til å nevne det for selger når jeg skal gi første tilbakemelding på bilen.
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

LMOR

For å være sikker på at ingen misforstår, så støyer ikke oppvarming av batteriet. Støyen begynner ca 15min før avreisetidspunkt, så for føreren i hvert fall, så er det på tide å stå opp da?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LeafSwe

Sitat fra: streken på lørdag 19. november 2016, klokken 12:37
Jeg er særdeles fersk (og fornøyd) i3-eier. I går prøvde jeg forvarming før jeg skulle ut og kjøre.

Støynivået overrasket meg som svært høyt. i3-en står parkert utenfor soveromsvinduet, og det vil bli utfordrende å sove om morgenen hvis bilen skal støye slik hver gang jeg forvarmer. Dieselrenaulten min bråker ikke nevneverdig mer ved kaldstart, til sammenlikning.
Min forrige elbil, Leaf med varmepumpe, hadde et betydelig lavere støynivå ved forvarming.

Jeg kommer til å nevne det for selger når jeg skal gi første tilbakemelding på bilen.

Leaf med värmepump använder ikke värmepumpen vid förvärmning.
3P+
3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA