Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading med den svarte nødladeren

Startet av kroogie, tirsdag 10. januar 2017, klokken 00:42

« forrige - neste »

kroogie

Noen som har erfaring med kjøp av bruktbil på tesla.com? Bestilte en 2013 TMS P85 for en mnd siden. Hørte ingenting fra dem, sendte flere mail uten å få svar... 14 dager senere fikk jeg en mail fra en selger i Tesla angående en prøvekjøring av nybil, fikk han til å ta tak i saken. Han ringte meg noen dager senere og sa at bilen sto i Drammen og at det var noen kosmetiske feil som skulle utbedres, slik at bilen skulle være helt strøken når den skulle utleveres. Etter nok en uke ble jeg oppringt av en dame fra Tesla og hun sa at bilen sto i Kristiansand og at det var et stag som måtte byttes på den !!?? Nå har det gått 1 mnd og har fått ca leveringsdato om 14 dager....Litt spesielt at det skal ta så lang tid, skal de bytte ut alt på bilen?  :) Andre som har lignende erfaringer?
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

petersv

Har samme erfaring. De sender ofte til Kristiansand fra Drammen for å ta den "certified preowned vehicle"-servicen. Tesla er dessverre ikle et veldig velsmørt maskineri når det kommer til leverings- og ettersalgsavdelingene. Men jeg tviler ikke på at de som jobber der gjør så godt de kan.

Totalt måtte jeg vente 5 uker ca før jeg fikk bilen jeg har nå fra Tesla, og da var det enda endel feil som jeg måtte inn med etter en måned.

kroogie

Sitat fra: petersv på torsdag 17. november 2016, klokken 19:25
Har samme erfaring. De sender ofte til Kristiansand fra Drammen for å ta den "certified preowned vehicle"-servicen. Tesla er dessverre ikle et veldig velsmørt maskineri når det kommer til leverings- og ettersalgsavdelingene. Men jeg tviler ikke på at de som jobber der gjør så godt de kan.

Totalt måtte jeg vente 5 uker ca før jeg fikk bilen jeg har nå fra Tesla, og da var det enda endel feil som jeg måtte inn med etter en måned.
Ok, greit å høre at det er flere som har samme erfaring. Et annet moment er at Tesla damen snakket om at det kanskje ble dyrere å få bilen fraktet fra Kristiansand enn fra Drammen >:( Kan jo ikke være slik at jeg må betale ekstra for at Tesla har fraktet bilen fra Drammen til Kristiansand!?
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

Muffinman

Sitat fra: petersv på torsdag 17. november 2016, klokken 19:25
da var det enda endel feil som jeg måtte inn med etter en måned.
...omtrent likt som mine to erfaringer med nybilkjøp :)

Amoss

Sitat fra: kroogie på torsdag 17. november 2016, klokken 19:33
Ok, greit å høre at det er flere som har samme erfaring. Et annet moment er at Tesla damen snakket om at det kanskje ble dyrere å få bilen fraktet fra Kristiansand enn fra Drammen >:( Kan jo ikke være slik at jeg må betale ekstra for at Tesla har fraktet bilen fra Drammen til Kristiansand!?

Du får vel fortelle damen at du viste interesse for en bil de averterte til en gitt pris som sto i Drammen*. Om de så i ettertid velger å sende den tur/retur Kr.sand for at den skal være i den stand de avertere den som i utgangspunktet så er ikke det ditt problem. Du er interessert i bilen i den stand, til den pris og fra den lokalisasjonen som den var avertert til salgs.

*)
Eller hvor de enn oppga at den sto i utgangspunktet.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

kroogie

Sitat fra: Amoss på torsdag 17. november 2016, klokken 20:05
Sitat fra: kroogie på torsdag 17. november 2016, klokken 19:33

Du får vel fortelle damen at du viste interesse for en bil de averterte til en gitt pris som sto i Drammen*. Om de så i ettertid velger å sende den tur/retur Kr.sand for at den skal være i den stand de avertere den som i utgangspunktet så er ikke det ditt problem. Du er interessert i bilen i den stand, til den pris og fra den lokalisasjonen som den var avertert til salgs.

*)
Eller hvor de enn oppga at den sto i utgangspunktet.

tesla.com sto det at bilen var i Drammen. Blir ikke betalt ei krone ekstra, virket ikke som hun jeg snakket med hadde helt oversikt for å si det mildt... 
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

krl

De to siste gangene jeg har kjørt forbi Tesla Kristiansand på kvelden, så har de jobbet med å fylle biltransport-semitrailere... Så det går nok en del biler frem og tilbake for service. Det er bra at de faktisk utnytter kapasiteten.

Men det bør ikke ta mer enn et par-tre uker maksimalt å få utlevert en bil som allerede står i Norge!

minim

Sitat fra: krl på torsdag 17. november 2016, klokken 21:37
De to siste gangene jeg har kjørt forbi Tesla Kristiansand på kvelden, så har de jobbet med å fylle biltransport-semitrailere... Så det går nok en del biler frem og tilbake for service. Det er bra at de faktisk utnytter kapasiteten.

Men det bør ikke ta mer enn et par-tre uker maksimalt å få utlevert en bil som allerede står i Norge!

For å være helt ærlig hadde jeg forventet en dag eller to for å overta en bruktbil som står til salgs hos forhandler i Norge. Har byttet mye bil opp igjennom og har til nå ikke møtt en forhandler som ikke er klar til å levere ut en bil på en dags varsel når den ligger annonsert og man som kjøper står med pengene i hånden. Godt mulig jeg har hatt flaks med at forhandlerene jeg har valgt ikke har lagt ut bilen før den faktisk er klar for salg da..
-TMS 85D
-03 VW Polo

RonnyØ

Akkurat samme erfaring med en bil jeg kjøpte av dem. Helt bedriten kommunikasjon etter depositum var betalt. Det tok ukesvis før jeg fikk bilen, etter utallige forsøk på kontakt. Småfeil var ikke rettet, bilen ble levert med punkter jeg hadde bemerket når jeg så på bilen.

Sikkert mange som har en grei opplevelse av det der, men min sugde lut. Anger på at jeg tok den ut, så useriøst jeg ble behandlet.
Husqvarna Automower 320

FrodR

Samme erfaring her dessverre. Kjøpte via Br.dal, bilen står i Drammen. Ble forespeilet en leveringstid på 2-4 uker, i morgen er det 4 uker siden kontraktssignering og jeg har ikke hørt et pip. Vurderer å droppe hele greia, men kan vel i såfall si farvel til depositum selv om de ikke leverer i tide? Leveringstiden er bare oppgitt muntlig.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

kroogie

Sitat fra: FrodR på mandag 21. november 2016, klokken 22:20
Samme erfaring her dessverre. Kjøpte via Br.dal, bilen står i Drammen. Ble forespeilet en leveringstid på 2-4 uker, i morgen er det 4 uker siden kontraktssignering og jeg har ikke hørt et pip. Vurderer å droppe hele greia, men kan vel i såfall si farvel til depositum selv om de ikke leverer i tide? Leveringstiden er bare oppgitt muntlig.
Virker ikke som de har rutiner ang. bruktbilsalg i det hele tatt. Hadde ikke vært for bruktbilgarantien på 4 år og 80000km hadde jeg droppet kjøpet.
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

Kanutten

Sitat fra: kroogie på tirsdag 22. november 2016, klokken 08:06
Hadde ikke vært for bruktbilgarantien på 4 år og 80000km hadde jeg droppet kjøpet.

Det er vel bare en god deal dersom bilen er over 1 år gammel, eller har gått over 20' km? I motsatt fall vil det jo være en reduksjon av garantien.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

petersv

Riktig, men i en eventuell rettssak tviler jeg Tesla hadde nådd fram med det, iom. at den selges som bruktbil, og man da overtar garantivilkårene fra forrige eier (ref. garantivilkårene til Tesla.)

Så i praksis blir det nok minst 4 år og 80kkm.

kroogie

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 22. november 2016, klokken 08:16
Sitat fra: kroogie på tirsdag 22. november 2016, klokken 08:06
Hadde ikke vært for bruktbilgarantien på 4 år og 80000km hadde jeg droppet kjøpet.

Det er vel bare en god deal dersom bilen er over 1 år gammel, eller har gått over 20' km? I motsatt fall vil det jo være en reduksjon av garantien.
Den jeg har bestilt er fra 2013 og har gått 60000km, så da er det vel en ganske bra deal...
-BMW i3 2014
-TMS P85 2013

Kanutten

Sitat fra: kroogie på tirsdag 22. november 2016, klokken 08:45
Den jeg har bestilt er fra 2013 og har gått 60000km, så da er det vel en ganske bra deal...

Utvilsomt :)
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA