Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor får man tak i billigere premium dekk

Startet av kammiz, mandag 09. januar 2017, klokken 17:43

« forrige - neste »

TM

Snakket med en fra Opel som trodde at de som har bestilt bil ville bli positivt overrasket når prisen offentliggjøres. Jeg tror prisen er bestemt, men de venter på godkjenning sentralt for å publisere den.
De har nok en intensjon om å lansere bilen til en pris som opprettholder fortsatt høyt salg (tross lang ventetid), framfor å forsøke å dra ut noen tusen ekstra av de første som har reservert bil. Det vil jo være godt nytt for oss som venter bil i juni 2017. Jeg har allerede planslagt å reise norge rundt i juni /juli, så da MÅ jeg ha bilen. Reiserute er allerede spikret :D

bmw2002

Fikk også inntrykk av at prisen kom til å havne et stykke under 330. Den prisen var satt ut i fra konkurrenters pris og ikke nødvendigvis det bilen kom til å faktisk koste.

Ipadjove

Og de har flere ganger sagt at kjøpet av Ampera-e skal være en god opplevelse for kunden, både kjøp, bruk og når en en gang skal selge bilen. De har også antydet startpris på under 300' tidligere.
Har også håp om ferietur i Ampera-e sommer 2017 :))

Crown

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 24. november 2016, klokken 13:06
Og de har flere ganger sagt at kjøpet av Ampera-e skal være en god opplevelse for kunden, både kjøp, bruk og når en en gang skal selge bilen.

Oj, dette har ingen bilselgere sagt før dem :-D

Har du noen gang hørt "Vi kommer med en ny modell. Den blir ikke noe særlig god å bruke og kommer til å tape seg helt vanvittig i verdi. Sannsynligvis kommer den på markedet et halvt år etter at vi lovet det. Til gjengjeld blir den overpriset, mangler viktig utstyr, og vi skal sørge for at kunden hos våre forhandlere får en dårlig opplevelse så lenge de eier bilen.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

TFSE

#79
Sorry men jag hoppas att det var något fel på förarsätet, såg ni min bild i andra tråden? Detta är en bil som bara stått ute på mässor några dagar sista månaderna, vad motsvarar det i slitage hos en privatbil, 1-2 år? Vill man sitta i sådana säten?
Långtur utan att sitta åtminstone OK? För detta var inte ok, du sitter på plast kanten av stolen (178 cm/80 kg).

Igen säger de olika Opel, några är säljare och säger det är preprod medans hans kollega 1 meter ifrån säger att han har inget belägg för att påstå att detta blir bättre,  mtp säte.

Men ja, grymt batteri och gagdet nivå, saknas bara ACC och andra säten samt mörk interiör!

Storleken på längden e bra!

Ipadjove

Sitat fra: Crown på torsdag 24. november 2016, klokken 13:35
Sitat fra: Ipadjove på torsdag 24. november 2016, klokken 13:06
Og de har flere ganger sagt at kjøpet av Ampera-e skal være en god opplevelse for kunden, både kjøp, bruk og når en en gang skal selge bilen.

Oj, dette har ingen bilselgere sagt før dem :-D



Hehe ser den :p :)

moby666

Fikk i dag høre fra forhandler at Hyundai Creta kommer sent neste år. Dette er en bil som er "lik" Kia Niro og vil komme med 4x4 og stort batteri. The race is on :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Amoss

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 24. november 2016, klokken 00:36
Hvis de moderne og nydesignede slimsetene er et problem, er det også mulig å gå en runde med seg selv og applisere litt Grete Roede strategi ved å vurdere om bakdelen er blitt for stor og komfortabel for fremtidens bilseter....  ;-)

Aha! Hørtes ut som en god ide ja, istedet for å tilpasse produktet til kunden, så bør man tilpasse kunden til produktet ;)  Får vel gå ut på markedet og bestille meg ny rygg jeg da, og få meg en rygg som er designet for manglende korsryggstøtte :p

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

TM

Jeg må innrømme at for meg kjentes setene greie ut. Men jeg merket at setene var smale, sidestøtten var litt dårlig og seteputen var kort. Det var også litt begrensede reguleringsmulighet i forhold til sportssetene jeg har i min fossile BMW. Men jeg synes ikke de framstod som dårligere enn setene i i3, selv om kvaliteten på skinnet (skai ?) og utførelsen var i en helt annen klasse enn de naturgarvede hanskemyke skinnsetene i i3.

AppleKnocker

Sitat fra: moby666 på torsdag 24. november 2016, klokken 14:05
Fikk i dag høre fra forhandler at Hyundai Creta kommer sent neste år. Dette er en bil som er "lik" Kia Niro og vil komme med 4x4 og stort batteri. The race is on :)
Hmm..Solgt siden 2014 som kreftkjerre, men ikke i Europa. https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Creta

Minner litt om Mitsubishi ASX, kanskje litt større. Men sleng på et tilhengerfeste og stort batteri, så har du nok en bestselger
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

moby666

Creta (ix25) blir helt ny neste år. Blir det like bra som ioniq så blir det veldig bra.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Amoss

Sitat fra: TM på torsdag 24. november 2016, klokken 16:03
Jeg må innrømme at for meg kjentes setene greie ut.

Joda, med unntak av korsryggstøtten kjentes de helt greie ut for meg. La nok merke til at de var smalere enn normalt, men ikke noe som var plagsomt. Elles gode og faste - med litt mer støtte i ryggen hadde jeg nok lett kunne trives i disse setene.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslavesla

Det var god nok plass til mine 187 cm pluss beina til de bak. Dessverre mangler seteryggen støtte for korsryggen og sportsutformingen av rygglenet var litt for smalt for meg. Jeg er ingen brei mann. Mange amerikanere vil sannsynligvis synes at setene ikke er bra nok. Ingen Volvo,  Mercedes eller Tesla følelse når man lener seg tilbake i setet. 50 mil kan da bli langt.

sjokomelk

De som syns bilen er billig og kjip innvendig bør gå å ta en kikk på bilen den er basert på - Opel Corsa. Corsa er en liten, billig bil med "lite utstyr", full av plast og veldig lite skinn, karbonfiber og polert teak. Og ikke skal det være en dyr bil heller. Som andre her har sagt, så er det en Chevrolet, og Chevrolet befinner seg nederst på rangstigen til GM i USA. Den opprinnelige rekkefølgen fra dyrest/best til billigst/simplest var Cadillac - Buick - Oldsmobile - Pontiac - Chevrolet. I dag er det bare Cadillac - Buick - Chevrolet.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Myrvang

Var en tur og tittet på bilen i dag. Likte alt ved den med unntak av setene. Jeg er 191 cm/90kg. Mao en lang og tynn pinne, men selv for meg var setet for smalt. Ryggstøtten gikk inn i ryggen og baken fikk ikke ordentlig plass. Men ellers var bilen veldig bra. Kommer det nye seter er jeg klar om kona er, men jeg venter nok litt til den er i produksjon slik at jeg kan prøvekjøre en prod.mod.

Selgeren jeg pratet med var veldig hyggelig og tok seg god tid. Han visste ikke så mye om elbil, og var veldig interessert i mine erfaringer med elbil (i-On og Leaf) og at det som skulle være bil nummer 2 ble bil nummer 1, mens den store stasjonsvognen ofte står parkert.

Må bare ta med en ting ang. Hyundai sin stand: Jeg gikk rundt og tittet og prøvesatt bilen 3 ganger, kikket og trykket og var interessert i bilen, men de 3 gjøkene som jobbet der var mer opptatt av å prate i mobil og med hverandre. Tydlig at de fortsatt har ting å jobbe med hos Hyundai...
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA