Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor får man tak i billigere premium dekk

Startet av kammiz, mandag 09. januar 2017, klokken 17:43

« forrige - neste »

Le

#60
Forsetene er dårlige etter min mening, spesielt i bredden...

AmocoCadiz

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 23. november 2016, klokken 21:22

Infoskjermen virket egentlig ikke å ha veldig mange funksjoner, den var mye tregere enn på nye BMW og med langt simplere grafikk uten å være plagsom treg. Her tenker nok at man vil bruke CarPlay, men siden bilen ikke støtter trådløs CarPlay (foreløpig i allefall) må man jo da kople til via USB.
Bilen er stappet med 4USB porter forran og bak, skulle være greit å få koblet carplay de fleste steder i bilen!
At info skjermen hadde begrenset m funksjoner har sin naturlige forklaring i at bilen ikke var startet opp, noe skjermen meldte fra om på de fleste funksjoner og ikke så rart siden ingen av publikum hadde nøkkeln i lomma. Få biler viser detaljert informasjon når bilen ar avslått.   :-)

Angående noen tilbakemeldinger her om skuffende premiumfølelse i AmperaE, utviklet av Chevrolet, et merke som i USA lager en  type biler for folk flest, (kundegruppen er vel ca 150 milioner amerikanske "deplorables"), og den er brandet i Europa av Opel ( noe også få i Norge kjenner i følge salgstallene). Den har interiør detaljer laget av plastikk istedenfor karbon og bambus eller resirkulert miljø og fiskefientlig fleece. Men Chevrolet fungerer utmerket som bil for folk flest.

Men til info for intressenter som (smug)leser elbilforum, så vil svært få AmperaE-eiere ha tid å beføle interiøret i all sin plastikk glory, men heller fryde seg over megabatteriet med opp mot 500km rekkevidde og /eller ubekymret vinterkjøring med 25grader kupevarme i norske kuldevintere.

En annen god grunn til fordel for AmperaE er en vesentlig funksjon den tyske Opeldirektøren nevnte i sin innledning, og som ingen fikk testet ut i en parkert demobil, nemlig elastisiteten i en motor på 204 HK og 0-100 på 7sek. Rett og slett GTI tall og med et batteri som gjør at du kan bruke de om og om igjen hvis det er interessen. For alle andre førere innebærer det ytelser som ikke sinker trafikkbildet og som gjør forbikjøringer av gamle fossiler og kortrekke-elbiler til en sikker og kjapp foreteelse.

Hvis de moderne og nydesignede slimsetene er et problem, er det også mulig å gå en runde med seg selv og applisere litt Grete Roede strategi ved å vurdere om bakdelen er blitt for stor og komfortabel for fremtidens bilseter....  ;-)

Når AmperaE leveres til sommeren gruser den ALLE andre "folkflest" elbiler og  blir en smart og kompakt elbil som gjør alt det folk trenger, utenom å trekke henger til fyllinga.

De som har vært smarte nok å bestille en AmperaE, vil smile hele veien til banken takket være siste perioden med insentiver med bompengefritak og lav årsavgift og kunne fortsette til Rudskogen for en god del gledes-søndagsturer der!

bmw2002

Var forberedt på at dette var en Chevrolet.

Tror det er veldig lite som skulle til for at dette skulle oppleves bedre: svart plast istedet for grå og bedre seter.

Vi har en BMW bensinbil i tillegg, og dersom setene i Opelen er så dårlig som enkelte påstår så blir jo Opelen kun brukt til kortdistanser. Da er jo poenget med et stort batteri borte.

Selv fikk jeg prøvd setene såpass lite at det er vanskelig å si om de er greie nok eller helt håpløse.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 24. november 2016, klokken 07:45
Var forberedt på at dette var en Chevrolet.

Tror det er veldig lite som skulle til for at dette skulle oppleves bedre: svart plast istedet for grå og bedre seter.

Vi har en BMW bensinbil i tillegg, og dersom setene i Opelen er så dårlig som enkelte påstår så blir jo Opelen kun brukt til kortdistanser. Da er jo poenget med et stort batteri borte.

Selv fikk jeg prøvd setene såpass lite at det er vanskelig å si om de er greie nok eller helt håpløse.

Bilen har fått veldig mye positiv omtale i USA og dersom setene er uutholdelig dårlige ville det vært overskriften i testartikkelen.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Nickelilltroll

Alla dom som klagar på dåliga säten har nog inte haft ordentlig "rekkeviddangst", levt och accepterat den 1:a generationens elbil. Tack gode GM för 60Kwh ;D ;D
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Le

Nå er jeg ikke noe luksus bil bruker og kjører en Kia Soul for tiden, men jeg kan rett og slett ikke sammenligne opplevelsen av interiør mellom disse to bilene. De som skal ditt i dag bør prøvesitte i en Ioniq som står der rett etter dere får sitte i EA, da blir kontrasten enda tydeligere. Når det er sagt, så venter jeg selvsagt på prøvekjøring og ikke minst prisen på EA. Vi har bare en bil i husstanden og rekkevidden og pris er nok avgjørende for oss.

P.S. Forventer å få en hyggelig overraskelse på prisen i forhold til det som står i kontrakten.

kammiz

Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 23. november 2016, klokken 14:22
Forprogrammering av varme og lading i app, og forvarming og kjøling også UTEN tilkobling sa den tyske informasjonssjefen fra Opel.

Spurte spesiellt om AmperaE får ACC, og fikk bekreftet at dette vil absolutt komme!?! Etter all frem og tilbake om dette var det overraskende, men positivt om det stemmer og faktisk kommer i produksjonsbilene.
Han påstod også at AE vil få parkeringshjelp, får håpe denne informasjonen også stemmer.

er det bare jeg som fikk med meg dette??? forvarming og kjøling via app, selv uten tilkobling visste vi jo til dels om.

men ACC og parkeringshjelp? det er selvsagt ACC jeg biter meg merke i her.

Hva het han du snakket med tro???? :D
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Nickelilltroll

För att säga det så här. Jag kör idag E-golf där interiör och seter är topp. Ja, har ägt och kört andra bilar att jämföra med. Den ser bra ut på utsidan, ingen funky lövblåsare á la Leaf eller Ioniq. ÄNDÅ byter jag nu till nåt med tydligen lågare kvalitétssnitt och mer "weird" utseende(AE).

Ingen vits å diskutera, eller ja...självklart, bara fortsätt men tänk då på att smaken är som baken(var inte menat som ett "sete-spök") :)
Någon fokuserar på interiör, någon på utseende, någon på kapacitet, någon på helhetsintryck...någon på.....ja, on and on and on. Summa sumarium är att vi alla har olika åsikter om vad som är viktigt för oss :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

kammiz

For min del betyr det mest at bilen er ganske lett, letter enn det meste annet, til og med e-golf. Den har mye utstyr, forholdsvis høyt gadgetnivå synes jeg og ikke minst gode prestasjoner. Og ekstremt mye bedre rekkevidde enn alle i sammenlignbar pris og størrelse. Så da kan jeg fint kompromisse på kvalitetsfølelsen. :) Man kan kjøre en tyngre bil med dårligere prestasjon og rekkevidde, men mer premium følelse hvis man kjøper e-golf. Værsågod. :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Nickelilltroll

Sitat fra: kammiz på torsdag 24. november 2016, klokken 10:28
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 23. november 2016, klokken 14:22
Forprogrammering av varme og lading i app, og forvarming og kjøling også UTEN tilkobling sa den tyske informasjonssjefen fra Opel.

Spurte spesiellt om AmperaE får ACC, og fikk bekreftet at dette vil absolutt komme!?! Etter all frem og tilbake om dette var det overraskende, men positivt om det stemmer og faktisk kommer i produksjonsbilene.
Han påstod også at AE vil få parkeringshjelp, får håpe denne informasjonen også stemmer.

er det bare jeg som fikk med meg dette??? forvarming og kjøling via app, selv uten tilkobling visste vi jo til dels om.

men ACC og parkeringshjelp? det er selvsagt ACC jeg biter meg merke i her.

Hva het han du snakket med tro???? :D

Han heter Dr Neumann och är chefen Opel Europa. Se hela videon från lanseringen igår. Han både nämner ACC, men avlsöjar varken om den kommer ELLER inte. Blir avslöjat när vi kan beställa. Han nämner oxå parkeringshjälp, där kommer jag inte ihåg om han diskuterar det i samanhang med frågor om sensorer, om den är klargjord för det eller är en option. Se videon.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

PGH

Noen som har vært og sett som kan skrive noen ord om opplevelsen?

Aass_Bayer

Var en tur i dag, bilen ser fin ut, småtøff, synes den er romslig innvendig, som Leafen, eller litt større enn Leafen faktisk, uten å ha målt.

Mer kvalitetsfølelse faktisk i dører enn i Leafen spør du meg, ikke så "spinkelt".
Tror mine 3 barn vil kunne sitte fint i baksetet på denne.

Billig interiør helt klart, men kanskje nødvendig mtp pris?
Ble nevnt av selger at slike detaljer kan endres på produksjonsbil (jeg håper det!)

Jeg var egentlig helt klar på å bestille denne nå, men et stort minus når jeg satt meg i førersetet: det virket veldig smalt, som en kant opp på hver side, det har jeg aldri opplevd på noe annen bil.
Jeg er ikke veldig storvokst eller brei!
Dette var sykt irriterende og tenker bare på denne ved evt langturer, derfor ingen bestilling nå før jeg har sett produksjonsmodell.

AmocoCadiz

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 24. november 2016, klokken 09:15
Sitat fra: bmw2002 på torsdag 24. november 2016, klokken 07:45
Var forberedt på at dette var en Chevrolet.

Tror det er veldig lite som skulle til for at dette skulle oppleves bedre: svart plast istedet for grå og bedre seter.

Vi har en BMW bensinbil i tillegg, og dersom setene i Opelen er så dårlig som enkelte påstår så blir jo Opelen kun brukt til kortdistanser. Da er jo poenget med et stort batteri borte.

Selv fikk jeg prøvd setene såpass lite at det er vanskelig å si om de er greie nok eller helt håpløse.

Bilen har fått veldig mye positiv omtale i USA og dersom setene er uutholdelig dårlige ville det vært overskriften i testartikkelen.
Riktig, vi har jo ikke fått kjørt og prøvesittet under faktisk kjøring enda. GM har jo hatt langrekke prøvekjøring for pressen ned Highway1 i California,
av alle (storvokste?) amerikanske journalister var det ikke  spesielle klage på seter over lengre kjøring, heller tvert i mot.

Det er 60kWh batteriet her som fortsatt er virkelig gull uansett hvordan man vender og vrir på (plastikk)detaljene, sammen med absolutt spreke ytelser og god elastisitet med 204Hk i 1600kg kompakt bil, tror jeg kjøreopplevelsen blir positiv.

Men jeglurerlitt på sittehøyde/posisjon i bilen, synes dere den er lav som Leaf, middels som Zoe eller høy som Soul?

S4e

#73
Tok en titt i dag og likte det meste jeg så. Dørene var mer solide enn min Mazda 6, så det er tydelig at vi har ulike referanser. Ikke noe stort problem med seter og det kan jo komme justeringer etter preprod.

Lansering er mai, men priser og spesifikasjoner senest tidlig q1. Norge håper på før, men dette må skje samtidig i hele Europa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gnilre

Var og så på bilen i dag.
Seteputen var litt for smal slik at det blir litt press på siden av lår/rumpe. Jeg er 182cm høy og 80 kg, så ikke akkurat en kjempe. Med tanke på at bilen kommer til å bli brukt som konebil (damer har jo gjerne litt bredere hofter) bør jo setebredde tillegges vekt, men hun hadde ikke tid til å se bilen.

I lengderetningen er bilen veldig bra. Skulle tro at voksne i baksetet kan ha det bra. Bagasjevolumet er større enn jeg hadde trodd.
Selgerne sa at hurtiglading, rattvarme og forsetevarme blir standard i Norge. Baksetevarme opsjon. Forstod at basismodellen tas inn med mye ekstrautstyr og så blir det en del utstyr som kan velges i tillegg. Jeg fortstod da at basismodellen får mer utstyr enn Bolt LT som er laveste utstyrsnivå i USA.

Om prisen blir godt under 330 kommer jeg til å kjøpe bilen. Hvis ikke setene faller i smak er det bare å selge den igjen - vil neppe tape penger på det. Det er rekkevidden og motoren på 204 hk som er denne bilens store force, litt simpelt interiør kan jeg leve med.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA