Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor får man tak i billigere premium dekk

Startet av kammiz, mandag 09. januar 2017, klokken 17:43

« forrige - neste »

Arha

En representant fra Opel som jeg snakket med sa at de skulle få biler for prøvekjøring i mai.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

ladov

Sitat fra: tutti på onsdag 23. november 2016, klokken 11:58

Ellers på utstillingen står også konkurrentene med sine elbiler. Det står en Zoe med 400 km reklame på, men på dashen så står det bare 192 km rekkevidde (altså den gamle utgaven).

Det var en Zoe 240 i følge damen som sto der(hennes egen!). Hun kunne også fortelle at første nye Zoe vil komme på norske veier i løpet av desember!

Jeg tok meg ikke tid til å prøvesitte det gule vidunderet men min første tanke var at bagasjerommet er for snaut til at jeg kunne brukt den som familiebil. Innvendig må det ha vært god plass da det satt 4 voksne mannfolk der uten tydelige pusteproblemer.. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TM

Første leveranse i juni fikk jeg beskjed om. Det er nå gitt beskjed til forhandlerne om at kunder som bestiller nå ikke kan regne med bil før i 2018.
Testet setene og jeg synes det var ganske bra. De er smale, men passer meg godt. Jeg er 176 og når jeg satt komfortabelt i forsete var det bra plass til en voksen i baksetet. Synes også interiøret virket ok, og bilen framstod som å være rimelig bra skrudd sammen.

bmw2002

Gjorde noen mål av bilens bagasjerom:
Bredde: 100cm
Dybde: 69cm i bunn, 48cm på topp
Høyde: 58cm (med plate senket ned)

Dybde med nedlagt baksete var 145cm, men setet foran var da ikke i fremre posisjon, så man kan nok få 20 cm ekstra.

Med forsetet satt i ideel posisjon for meg på 180 så var det 71 cm fra setet til baksete på smaleste stedet.

zbk

Noen som har målt bredden på setene? Kunne vært interessant å sammenligne med Zoe'n jeg har nå.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bmw2002

Bredden på baksetet, målt mellom dørhåndtakene innvendig var 125cm.

Målte ikke førersetet, men merket det var smalere enn hva jeg var vant til.

Gurba

2018 er jo i overkant lenge å vente. Men jeg regner med at det kommer endel av de brukt etter kort tid med bare noen hundre mil på meteret og 20-30.000 billigere. Det blir vel tiden for å handle. :-)

TM

Sitat fra: Gurba på onsdag 23. november 2016, klokken 18:18
2018 er jo i overkant lenge å vente. Men jeg regner med at det kommer endel av de brukt etter kort tid med bare noen hundre mil på meteret og 20-30.000 billigere. Det blir vel tiden for å handle. :-)
Det kommer Ikke til å skje. Med 6-12 mnd ventetid vil nok prisen på nesten nye biler være lik eller over listepris for ny bil

Ipadjove

Ble det helt flatt gulv hele veien når baksetene ble lagt ned? Eller en liten 'motbakke' som det ofte er?
Har sett en video der Bolt har vippbar sittepute bak. Men muligens 'feil vei-hengslet' i forhold til å bikke sitteputen fremover?

S4e

Sitat fra: Amoss på onsdag 23. november 2016, klokken 14:32
Ja, det glemte jeg å få med... På direkte spørsmål om når det blir mulig å prøvekjøre bilen så ble det sagt at bilen ville bli offisielt lansert i Norge (Europa?) om ca 6 måneder (dvs mai/juni?), før kundene får de første bilene i juni/juli. I forbindelse med lanseringen vil også de første demo bilene komme så man kan testkjøre bilen.

Betyr det at vi først vet pris i mai???
Er dette positive nyheter - at Opel gjør en god del forbedringer i forhold til Bolt? Eller er det bare at det tar tid før Europa får biler?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

TM

Prisene skal offentliggjøres i desember eller januar sa de.

Amoss

Sitat fra: S4e på onsdag 23. november 2016, klokken 20:35
Betyr det at vi først vet pris i mai???

Om de første kundebilene skal leveres ut i juni/juli bør de nesten bli produsert i mai og konfigurert før, så nei, blir nok litt dårlig frist i så fall. Så regner nok med at det stemmer som TM sier her, men prisene var det altså ingen som nevnte noe om til meg.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bmw2002

Det ble sagt at priser, utstyr og andre detaljer skulle komme samtidig. Dette skjer samtidig som at de begynner å åpne for at man plasserer en "reell" ordre og ikke bare en forhåndsbestilling.

Før man undertegner kontrakt skulle man også få opplyst et ca tidspunkt før levering. Kort tid etter bestilling skulle man få en ganske nøyaktig dato.

bmw2002

Noen inntrykk fra visningen:

Veldig god plass i lengderetning, men ikke så god plass i bredden. Opplevde at når jeg satt i baksetet så måtte jeg unngå å sitte helt ytterst fordi hodet tok bort i taket. Det positive her er at man får god plass til barneseter, tror det er bedre plass her enn i Model S.

Det var jo mye plastikk og ikke gjort noe for at interiøret skulle fremstå eksklusivt. Dette var ikke plagsomt fra min side, men hadde man fått bilen med sort interiør hadde det nok virket bedre enn den litt billige gråfargen.

Usikker på om den vil bli levert i flere farger?  Tviler egentlig.

Jeg synes det var vanskelig å få godt inntrykk av setene etter så kort tid, men synes de minner litt om andre US-biler.  En nedtur når man kommer fra BMW med faste seter, god sidestøtte, korsrygg og lårstøtte. Skulle virkelig ønske de kunne montert Opel seter på de europeiske bilene...

Bagasjerommet var stort i høyderetning når man flytter ned den platen. En som hadde Kia påpekte at dette var veldig stort til sammenligning.

Infoskjermen virket egentlig ikke å ha veldig mange funksjoner, den var mye tregere enn på nye BMW og med langt simplere grafikk uten å være plagsom treg. Her tenker nok at man vil bruke CarPlay, men siden bilen ikke støtter trådløs CarPlay (foreløpig i allefall) må man jo da kople til via USB.

Olemann

Det tror jeg avhenger av når Model 3 kommer og hva den koster.  Er nok flere enn meg som har bestilt begge og vil la pris, tid og bilen selv (når man har sett/kjørt den) bestemme hvilke som beholdes!

Sitat fra: Gurba på onsdag 23. november 2016, klokken 18:18

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA