Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor får man tak i billigere premium dekk

Startet av kammiz, mandag 09. januar 2017, klokken 17:43

« forrige - neste »

Como

Den korte tiden jeg satt i bilen tenkte jeg ikke over at setene var smale (176cm/ 78kg), men jeg merket meg manglende sidestøtte. Jeg tror at disse setene kommer i produksjon, men at setetrekket kan få bedre kvalitet. Mener å ha lest eller hørt at setene er spesielle da de ikke er symmetriske sett fra en senterlinje. Sete er bredere mot døren for å få plass til airbag, og smalere mot midten av bilen for å å plass til en bredere midtkonsoll/armlene. For at dette ikke skal se rart ut har de valgt et asymmetrisk mønster på sømmene. Etter å ha sittet i AE gikk jeg til Zoe. Der satt jeg "dypere", men ikke nødvendigvis bedre. Jeg hadde gladelig hatt smalere armlene og mindre plass i baksetet mot bedre seter.
Trist å høre at det kanskje ikke blir "kameraspeil" i AE slik det er i Bolt.

knut.aulie

Sitat fra: erato på fredag 25. november 2016, klokken 10:01
Var også og kikket på bilen (som jeg har bestilt). Finish på interiøret var ikke all verden nei, men jeg tror dere glemmer at dette er en prototyp.
Jeg har også bestilt bilen, og er derfor ganske opptatt av om kommende bil er lik den utstilte.
Flere av gutta i Opelgenser bekrefter at den utstilte er produksjonsmodel og IKKE prototype. Dermed kommer det kun små endringer på bilene som blir levert, ikke store forskjeller. Dessverre [emoji849]


bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. november 2016, klokken 20:38
Jeg har også bestilt bilen, og er derfor ganske opptatt av om kommende bil er lik den utstilte.
Flere av gutta i Opelgenser bekrefter at den utstilte er produksjonsmodel og IKKE prototype. Dermed kommer det kun små endringer på bilene som blir levert, ikke store forskjeller. Dessverre [emoji849]

Oppfatter det også som at den utstilte bilen var temmelig lik den endelige versjonen.  Tipper at de eneste endringene som kommer er de som er lovpålagte (isofix etc) og små feilfikser.

Men det er jo lov å håpe å Opel kunne fått gjort den litt mindre amerikansk ved å erstatte grå plastikk med svart, forbedrete seter og skinn istedet for plastikkseter.  Det er jo ikke uvanlig at det er litt forskjell på amerikanske og europeiske utgaver av biler.

knut.aulie

Sitat fra: Myrvang på fredag 25. november 2016, klokken 00:11
Veldig mange har kommentert setene som smale. Det var det første jeg tenkte på da jeg satt meg inn. Når jeg leser utsnitt fra amerikanske tester av Bolt så lurer jeg på om det kan være andre seter i den? Amerikanere er vel litt større enn europeere over hofta i snitt, så kanskje det er et annet, bredere sete der?
Lite sannsynlig at det er forskjellige seter da disse setene er spesialdesignet for å gi plass i bilen .
Det som kan være forskjellen kan være stoppingen de har brukt, eller at denne bilen nå har blitt så mye brukt på messer at førersetet har blitt slitt/skadet.
Jeg er ikke så stor (173cm 69 kilo) så satt helt greit i førersetet, men syntes det var klart bedre i passasjersetet. Derfor heller jeg mot teorien at førersetet i den gule bilen har en svakhet.

AmocoCadiz

En forskjell de fortsatt jobber med ifølge Opelfolka på messen, er hvordan kjøredynamikken blir og hvordan Opel legger opp til litt mer responsive/dynamiske settinger for bl.a. fjæring og styrerespons. Nå er jo ikke dette noe vi har fått testet på en statisk demomessebil, men antyder en del forandringer mellom Bolt og AmperaE.
Også at vintertestingen foregår nå (faktisk i Norge) som kan bety tekniske forandringer og justeringer.

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. november 2016, klokken 20:38
Flere av gutta i Opelgenser bekrefter at den utstilte er produksjonsmodel og IKKE prototype. Dermed kommer det kun små endringer på bilene som blir levert, ikke store forskjeller. Dessverre [emoji849]

Overfor meg ble den omtalt som pre-produksjon (eller som Tesla ville kalt det - beta utgave), og det stemmer vel også med hva jeg ellers har fått med meg. I følge samme person betydde det at man kunne håpe på noen mindre endringer - men er kanskje litt i tvil der...

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 26. november 2016, klokken 22:12
Jeg er ikke så stor (173cm 69 kilo) så satt helt greit i førersetet, men syntes det var klart bedre i passasjersetet. Derfor heller jeg mot teorien at førersetet i den gule bilen har en svakhet.

Jeg glemte vist å teste på passasjersiden ja :/  Får håpe du har rett her.

Nb: satt faktisk bedre i baksetet enn førersetet - selv om jeg skubbet i taket.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

knut.aulie

Bilfabrikantene har jo muligheter til å endre bilene når det passer dem og spesielt før lansering. Derunder helt nødvendige tilpasning til f.eks europeisk marked eller nordisk klima.
La oss håpe at "hylekoret" om manglende Acc og setekomfort gjør at de endrer dette, men forventer ikke store endringer i det hele tatt.
I løpet av ca en måneds tid vil vi få pris og spesifikasjoner. Noe senere kommer demobilene som vil besvare resten av spørsmålene.

Gurba

Disse klagene kan jo bli retter i neste batch. Mener å ha lest her at første batch allerede er forhåndsbestilt og da er det kanskje viktigere for GM å få bilene ut på markedet for deretter å gjøre små endringer som kunder klager på. Kanskje. :)

Stikkkontakt

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 25. november 2016, klokken 11:51
Sitat fra: Myrvang på fredag 25. november 2016, klokken 00:11
Veldig mange har kommentert setene som smale. Det var det første jeg tenkte på da jeg satt meg inn. Når jeg leser utsnitt fra amerikanske tester av Bolt så lurer jeg på om det kan være andre seter i den? Amerikanere er vel litt større enn europeere over hofta i snitt, så kanskje det er et annet, bredere sete der?

Setene er i hvert fall veldig smale. Jeg har faktisk aldri vært borti at jeg har kjent sidevangene på den måten i noen bil noen gang. Det var såpass merkelig at jeg ikke helt tror dette kan være setene bilen kommer med.

Folk gikk da mann av huse for å kjøpe TMS i 2014 da den hadde første generasjon seter. De er de dårligste seter jeg har brukt. Det var bedre seter i tredje seterad i Sharanen jeg hadde enn foran i TMS. Men de skal ha kred for å ha gjort noe med det. Dagens er ok.
Poenget mitt er at det fint går an å gå på akkord med sittekomforten så lenge man får mye bra kvaliteter ellers.(Som 400 km rekkevidde)
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

jkirkebo

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 27. november 2016, klokken 18:34
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 25. november 2016, klokken 11:51
Sitat fra: Myrvang på fredag 25. november 2016, klokken 00:11
Veldig mange har kommentert setene som smale. Det var det første jeg tenkte på da jeg satt meg inn. Når jeg leser utsnitt fra amerikanske tester av Bolt så lurer jeg på om det kan være andre seter i den? Amerikanere er vel litt større enn europeere over hofta i snitt, så kanskje det er et annet, bredere sete der?

Setene er i hvert fall veldig smale. Jeg har faktisk aldri vært borti at jeg har kjent sidevangene på den måten i noen bil noen gang. Det var såpass merkelig at jeg ikke helt tror dette kan være setene bilen kommer med.

Folk gikk da mann av huse for å kjøpe TMS i 2014 da den hadde første generasjon seter. De er de dårligste seter jeg har brukt. Det var bedre seter i tredje seterad i Sharanen jeg hadde enn foran i TMS. Men de skal ha kred for å ha gjort noe med det. Dagens er ok.
Poenget mitt er at det fint går an å gå på akkord med sittekomforten så lenge man får mye bra kvaliteter ellers.(Som 400 km rekkevidde)

Men dette er igjen smak og behag. Jeg (og endel andre) synes den første generasjonen med Tesla-seter var den beste. Bedre enn de oppdaterte, bedre enn nextgen og bedre enn Model X setene. Setene fra min P85+ er det jeg kommer til å savne mest når X'en ankommer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 27. november 2016, klokken 18:34
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 25. november 2016, klokken 11:51
Sitat fra: Myrvang på fredag 25. november 2016, klokken 00:11
Veldig mange har kommentert setene som smale. Det var det første jeg tenkte på da jeg satt meg inn. Når jeg leser utsnitt fra amerikanske tester av Bolt så lurer jeg på om det kan være andre seter i den? Amerikanere er vel litt større enn europeere over hofta i snitt, så kanskje det er et annet, bredere sete der?

Setene er i hvert fall veldig smale. Jeg har faktisk aldri vært borti at jeg har kjent sidevangene på den måten i noen bil noen gang. Det var såpass merkelig at jeg ikke helt tror dette kan være setene bilen kommer med.

Folk gikk da mann av huse for å kjøpe TMS i 2014 da den hadde første generasjon seter. De er de dårligste seter jeg har brukt. Det var bedre seter i tredje seterad i Sharanen jeg hadde enn foran i TMS. Men de skal ha kred for å ha gjort noe med det. Dagens er ok.
Poenget mitt er at det fint går an å gå på akkord med sittekomforten så lenge man får mye bra kvaliteter ellers.(Som 400 km rekkevidde)

Det er stor forskjell på manglende sidestøtte og det å oppleve at man sitter oppå sidestøtten. På tross av at man er ganske gjennomsnittlig.

For øvrig var både de gamle og nye Tesla-setene mer komfortable på langtur enn de jeg har hatt i VW før. Blir ikke sliten i kroppen av dem.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kammiz

Når opelsjefen står på Zero messa, blir spurt om ACC, sier at utstyrsoversikten kommer "til våren" og så sier han "then we will also tell you about this you see", med et smil, så tolker jeg ikke det som noe annet enn at de prøver å få på plass ACC. En sjef hadde da aldri uttalt noe slikt hvis de ikke jobbet med det.

Han sa jo også "yes it will have self parking possibility"

jeg kan ikke skjønne annet enn at opelen får mer utstyr enn chevroleten. Evt at opel utvikler utstyr som Chevrolet kanskje også får på et senere tidspunkt?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Er det ikke rart at utstyrsoversikten skal komme til våren når bestillinger skal gjøres om 5-6 uker? Skal vi bestille enda en gang uten å vite hva vi får?

Frykter nok at vi som får bilen før sommeren ikke får ACC og at det muligens kommer senere.

Nickelilltroll

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 30. november 2016, klokken 13:55
Er det ikke rart at utstyrsoversikten skal komme til våren når bestillinger skal gjøres om 5-6 uker? Skal vi bestille enda en gang uten å vite hva vi får?

Frykter nok at vi som får bilen før sommeren ikke får ACC og at det muligens kommer senere.

ACC är inte extrautstyr kan man anta när man tänker sig om efter utsagn. Bör inte vara det på en så pass modern bil heller. Var inte det på E-golf.

Det du sätter upp på konfigurationen blir nästintill låst, allt förutom lackvalg.

Så kommer ACC i första batch är det standard utstyr.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jkirkebo

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 30. november 2016, klokken 13:55
Er det ikke rart at utstyrsoversikten skal komme til våren når bestillinger skal gjøres om 5-6 uker? Skal vi bestille enda en gang uten å vite hva vi får?

Frykter nok at vi som får bilen før sommeren ikke får ACC og at det muligens kommer senere.

Det er nok greit å vente med bestilling om man er avhengig av å få ACC...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA