Verdenspremiere igjen!

Startet av elektrolux, onsdag 16. november 2016, klokken 12:30

« forrige - neste »

elektrolux

Igjen kan Elbilhjelpen.no AS presentere siste nytt innen lading av elbil.

Det er nå snakk på KHONS sin nye model KHONS Sense16-1

Etter mye mas fra undertegnede og dyktig arbeid av ingeniørene i Kina har KHONS forbedret en allerede god kabel ved å integrere temperatursensor i støpselet på kabelen.

Med det er sikkerheten under lading optimalisert samtidig som en får inntil halvering av ladehastigheten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Siste bilde viser en temperatur på 86'C i støpselet, men den fortsetter å lade på 16A.
Ved hvilken temperatur justerer den egentlig ned ladefarten ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elektrolux

#2
Testen ble utført ved å legge støpselet i kokende vann.

Den regulerer ned strømmen fra 65C og som bildet viser gir den feilmelding på 86C. Den stopper helt opp på 80C.

Den røde lampen indikerer at bil er tilkoblet, og den grønne lampen pulserer under lading. Den gule indikerer feil. Under korrekt lading skal altså den grønne pulsere og den røde lyse. Displayet er utrolig lett lest til tross for størrelsen.

Under testing ble jeg bekymret for at den stoppet "ladingen" etter noen minutter, men det var nok en sikkerhetsfunksjon som følge av at testutstyret kun har strømtrekket til LED indikatoreren.

Kabelen fikk en realistisk test under turen til Haugesund og sørget for at Berlingoen hadde nok strøm ombord til å kjøre hjem etter et hyggelig medlemsmøte.

Med temperatursensor seiler nå denne kabelen inn som vår favoritt.

Den er lett, driftsikker og prisgunstig, og informasjonen på displayet gir mulighet til diagnose ikke bare av bilens batteri, men også av stikket en lader fra. Med reservedel lager i Stavanger ordnes eventuelle reklamasjoner på kortest mulig tid.




Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Der fikk vi inn diagram som viser funksjonen til temperatursensoren.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

asgeirn

Sitat fra: elektrolux på onsdag 16. november 2016, klokken 12:30
Igjen kan Elbilhjelpen.no AS presentere siste nytt innen lading av elbil.

Det er nå snakk på KHONS sin nye model KHONS Sense16-1

Etter mye mas fra undertegnede og dyktig arbeid av ingeniørene i Kina har KHONS forbedret en allerede god kabel ved å integrere temperatursensor i støpselet på kabelen.

Med det er sikkerheten under lading optimalisert samtidig som en får inntil halvering av ladehastigheten.
Tipp topp, når kommer Type 2-utgaven? [emoji2]
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

elektrolux

Er bestilt så vi rekker julehandelen.

Haster det kan vi selvfølgelig bygge om en T1 til en T2 versjon til deg.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA