Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke lov av gårdeier å lade på jobb

Startet av MrBacardi, fredag 06. januar 2017, klokken 13:10

« forrige - neste »

ApeX

#120
Hvor har dere fått tilbud om tur til Paris?

Meldte meg på interesseliste med en gang bilen ble avduket, og det sto at "min valgte Jaguar forhandler vil ta kontakt", men har ikke hørt noe særlig etter det.

EDIT: Intet hørt om Paris, men spamfilteret hadde fanget opp en invitasjon til GISM i mars.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

bmw2002

Det er bare de som har bestilt bilen som har fått mail, ikke de som står på interesseliste.

Og fristen for å melde seg på har gått ut.

Tellus

Har fått beskjed om at vi nå snart må betale inn et uforpliktende depositum for å sikre plassen i køen. Jaguar Land Rover Norge vil snart ta kontakt. I og med at det er snakk om et uforpliktende depositum så foreligger det neppe priser. 1500 personer har til nå satt seg på listen over interessenter.

Krabbe 2

Må vel snart begynne å nærme seg noe fast hva vi kan forvente av pris enn rykter om alt fra 650 000 - 1,2 mill.
Hvor mange biler regner Jaguar å produsere og levere i løpet av 2018?
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Tellus

Mens vi venter....

Kan ikke huske å ha sett denne her før. Intervju med lederen for I-Pace utviklingen.


Tellus

Intervju med Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover's teknisk design direktør.

LOS ANGELES -- Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover's technical design director, says the battery-powered Jaguar I-Pace crossover due in 2018 will have a range of more than 310 miles. Ziebart, 67, spoke about the I-Pace's battery technology with Luca Ciferri, editor of Automotive News Europe.

Q: What is the biggest challenge in battery management?

A: The hotter the cells get, the more electricity they release, but they are more stressed and have a shorter life. What is important is to keep all the cells in a temperature range of plus/minus 2 to 3 degrees. When we tested our competitors' models we saw temperature differences of up to 10 degrees, which is not good for the cell life.

Is Jaguar Land Rover using big cells?

We are using 58 ampere hour capacity cells. We have 12 cells per module and 36 battery modules, which is 432 cells.


Ziebart: Battery cell temperature is crucial.
Will Jaguar Land Rover comply with U.S. end-of-life regulations that require batteries to deliver 70 percent of their original capacity after eight years of use?

I am quite confident we can deliver. The cells are designed to work properly after 1,000 full cycles, which with the I-Pace range means several hundred thousand kilometers of real driving. We also encourage never charging to more than 90 percent and never going below 20 percent charge. Keeping the battery charge between 20 percent and 90 percent increases the cell life significantly.

What are the biggest challenges in designing an EV architecture?

Determining how the batteries will react in a crash, both in terms of the load applied to the platform, and, if there is a fire, whether something could intrude into the battery pack. For this reason, we are putting the batteries at a certain distance from the side of the vehicle. We also added a significant amount of insulating material on the sides of the battery pack.

http://www.autonews.com/article/20170130/OEM06/301309958/jlr-exec-offers-details-on-i-pace-batteries



LarsL

Den ser godt nok lækker ud :) Gid man havde råd til at smide penge efter en E-Jaguar ;)

knut.aulie

Jeg har fått e-post fra Insignia



De har også sagt leveranse blir 1. halvår 2018 ikke 2. halvår.

knut.aulie

Sitat fra: Tellus på lørdag 04. februar 2017, klokken 16:08
Intervju med Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover's teknisk design direktør.

LOS ANGELES -- Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover's technical design director, says the battery-powered Jaguar I-Pace crossover due in 2018 will have a range of more than 310 miles.
310 miles er ca 500 km

Er dette EPA, WLTP eller NEDC?

Frykter at det er det siste, men det burde være en av de to første.

TorAtle

Sitat fra: Tellus på lørdag 04. februar 2017, klokken 16:08
Intervju med Wolfgang Ziebart, Jaguar Land Rover's teknisk design direktør.
...
Is Jaguar Land Rover using big cells?

We are using 58 ampere hour capacity cells. We have 12 cells per module and 36 battery modules, which is 432 cells.
1.generasjon BMW i3 har 60Ah, 12 celler per modul og 8 moduler. 36/8 = 4.5x kapasitet, noe som stemmer sånn noenlunde. Men disse batteri-cellene må da være fysisk mye mindre (og forhåpentligvis lettere) da det ikke er plass til 36 slike moduler i en i-Pace. Noen som vet hvilke celler i-Pace får og kan estimere vekt på hele pakka?
2014 BMW i3

bmw2002

Batteriene og cellene til i-Pace kommer visst fra et britisk firma ikke Samsung eller LG. Leste en artikkel på BBC om det mener jeg

Tellus

#131
Sitat fra: bmw2002 på søndag 05. februar 2017, klokken 11:51
Batteriene og cellene til i-Pace kommer visst fra et britisk firma ikke Samsung eller LG. Leste en artikkel på BBC om det mener jeg

Dette er nok ikke korrekt. LG skal levere batterier til Jaguar.

http://itersnews.com/?p=104599

bmw2002

Sitat fra: Tellus på søndag 05. februar 2017, klokken 15:27
Sitat fra: bmw2002 på søndag 05. februar 2017, klokken 11:51
Batteriene og cellene til i-Pace kommer visst fra et britisk firma ikke Samsung eller LG. Leste en artikkel på BBC om det mener jeg

Dette er nok ikke korrekt. LG skal levere batterier til Jaguar.

http://itersnews.com/?p=104599

Det stemmer nok. Antar at det er batteripakkene og ikke cellene de skal fremstille. Mange artikler refererer bare til batteries som jeg nok mistolket

Although the batteries for the I-Pace are being developed in the UK by JLR and Warwick Manufacturing Group, part of Warwick university, they will be manufactured in Austria — close to the production of the vehicle itself.


TorAtle

Da er det tid for å betale. Hvem har ID nr 000 eller 001? :)
2014 BMW i3

bmw2002

Sitat fra: TorAtle på mandag 06. februar 2017, klokken 14:34
Da er det tid for å betale. Hvem har ID nr 000 eller 001? :)

Jeg synes mitt tall var høyt, 150xx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA