Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke lov av gårdeier å lade på jobb

Startet av MrBacardi, fredag 06. januar 2017, klokken 13:10

« forrige - neste »

Tellus

Jeg makset ut en F Pace S 380hk V6 i UK konfiguratoren og fikk 72,4K GBP. Trekker vi fra 20 %VAT og legger til 15% for I Pace så ender vi opp med 69,4GBP eller 739 KNOK med dagens kurs. Dette bør da være den absolutt høyeste avgiftsfri startpris i UK. Det bør virkelig være en godt utstyrt bil :)

I realiteten skal bilen starte godt under det nivået.

jkirkebo

Sitat fra: tiger``n på fredag 25. november 2016, klokken 15:55
Sitat fra: Dexter på fredag 25. november 2016, klokken 15:08
1,2 mill ja, regner ikke med mange er dumme nok til å handle da.
Jo, er jo mange som handler Tesla Model X, så betalingsvilje er det ikke står på?

TMX er i en bilklasse over da, vesentlig større og med 2 ekstra seter. Da er selvfølgelig betalingsviljen også høyere, til de som trenger plassen.

Å sammenligne TMX og F-Pace blir vel omtrent som Audi Q7 vs. Q5.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TM

Det er riktig at TMX er en større bil, men de fleste som kjøper bilen er vel bare ut etter en elektrisk suv med hengerfeste. Så hvis i-Pace får en startpris på 6-700.000 så burde det være et stort marked for bilen.

eha

Sitat fra: TM på fredag 25. november 2016, klokken 20:58
Det er riktig at TMX er en større bil, men de fleste som kjøper bilen er vel bare ut etter en elektrisk suv med hengerfeste. Så hvis i-Pace får en startpris på 6-700.000 så burde det være et stort marked for bilen.

Jeg er enig i dette. I dag er det litt "one size fits all". Jeg ville fremdeles kjøpt Model X pga. superladere, selvkjøring og hundre andre grunner, men det betyr ikke at det er knapphet på folk som har andre preferanser :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Jorgen86

Jeg har noen tall fra importør, men over 600 blir det ikke.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Dexter


TM

Sitat fra: Jorgen86 på lørdag 26. november 2016, klokken 08:03
Jeg har noen tall fra importør, men over 600 blir det ikke.
Er det innstegsprisen du mener ikke overstiger 600.000 eller snakker du om antall biler ?  Uansett er det neppe noe importøren vet så mye mer om enn oss andre. Bilen er vel ikke produksjonsklar før 2018.


Djur1

Apropos tall:

I pace
90 Kwh batteri
0,29 drag koeffsient
vekt =2 tonn +?
NEDC over 500 (?)
Bagasjerom  = 530 liters


Model x
90 Kwh batteri
0,24 drag
vekt 2390 kg?
NEDC 489 km

Går det an å komme med et estimat på rekkevidde? 
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

TM

Det er vel alt for tidlig. Først må de vel lage bilen  ;)
Men det er bare å bestille bil, så får du nok vite svaret. Hvis du ikke bestiller nå og venter til alt er klart, så er risikoen lang ventetid hvis bilen blir så kankurransedyktig som de hevder.

Jorgen86

Det er fra pris ja, så kan man sikkert legge på 400 000 i utstyr hvis man vil.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Megaoctane

Bør nok være fra 400.000kr. Nå starter billigste F-Pace på 600.000. Dette er inklusive noen hundre tusener i mva og engangsavgift.

Hvis det stemmer at selv med EL så skal de starte fra 600.000kr, så får vi vente til BMW og Mercedes kommer med noe bedre.

Tellus

Sitat fra: Megaoctane på søndag 27. november 2016, klokken 19:24
Bør nok være fra 400.000kr. Nå starter billigste F-Pace på 600.000. Dette er inklusive noen hundre tusener i mva og engangsavgift.

Hvis det stemmer at selv med EL så skal de starte fra 600.000kr, så får vi vente til BMW og Mercedes kommer med noe bedre.

400.000 for en Jaguar SUV er vel kanskje en smule optimistisk. Nesten nede i BMW I3 , Opel Ampera E og Tesla Model E territorie. Får,da være måte på ;D

Megaoctane

Tja - det er jo eks mva og engangsavgift.
Jaguar sitter jo i bunn og grunn igjen med samme fortjeneste som en vanlig F Pace.
Men hvis de vil tjene 100 laken ekstra så kan de tøye strikken til 500.000kr da....
Hvis de skal ha 600.000 for en elbil og en 600.000 for en diesel, så er valget ganske enkelt.

Leste testen på Dagbladet pluss av Volvo V90 vs Mercedes E vs Tesla X.
Etter fullendt test hadde Tesla 10% strøm igjen. Volvoen og Mercedes hadde 3/4 tank igjen.

Tellus

Ja hvis vi hadde snakket om en avgiftsfri strippet bakhjulsdrevet F Pace med manuelt  gear og 2.0 liter dieselmotor så hadde den nok startet på rundt 400.000.

Men her snakker vi derimot om en elektrisk bil med 90 kWh batteri.

En E golf burde ha kostet 150.000 med din måte å regne på.

Regner med at I Pace og kommende Audi vil koste omtrent det samme.
Rundt 600.000 er vel ikke så langt unna tipper jeg.

Regner med at Tesla må ned på samme nivå får å kunne konkurrere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA