Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke lov av gårdeier å lade på jobb

Startet av MrBacardi, fredag 06. januar 2017, klokken 13:10

« forrige - neste »

tiger``n

Sitat fra: Megaoctane på torsdag 24. november 2016, klokken 16:06
Man får jo en godt spekket X5 eller ML til 1,2m
Derav halve prisen er avgifter og moms til staten.
Husk det folkens, se hvor dyre Tesla er enda de ikke betaler en eneste krone i avgifter, marginene på Tesla er skyhøye, og jeg tviler på at de kan holdes på dette nivået i all fremtid. Selv Model 3 er lagt opp til å ha en margin på minst 25 %, det betyr etter alle solemerker at den blir billig bygget.

Megaoctane

Jaguaren hadde vært interessant hvis den endte på maks 5-600.000kr godt spekket.
Kan hende det var naivt å forestille seg en slik pris, men om 3 år er nok markedet ganske annerledes. Da får jeg bare vente og se.

TM

1,2 mill regner jeg som en fantasi-pris. Men så lenge kontrakten ikke er bindende, så spiller det egentlig liten rolle hvilken pris de oppgir.

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

kjølholdt

med flere el bil alternativer vil heldigvis også tesla måtte moderere sin avanse
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

TM

Sitat fra: Jorgen86 på fredag 25. november 2016, klokken 07:21
Var det ikke 10-15% over standard f- pace?
Jo, det mener jeg at jeg har lest. F-Pace starter på 35.000 £ i UK ink. mva.
Så med mindre den norske importøren legger på 200 % avanse, så burde vel ikke prisen bli over 5-600.000 eks. mva. Men det er vel med Jaguar som andre luksusbiler at man kan doble prisen hvis man krysser av alt på utstyrslisten.

Dexter

1,2 mill ja, regner ikke med mange er dumme nok til å handle da.

Fabrikantene tjener syyykt mye på el.
Tesla x må da ha 60-70% avanse.

nagela

Sitat fra: Jorgen86 på fredag 25. november 2016, klokken 07:21
Var det ikke 10-15% over standard f- pace?

Det var vel ikke "standard f-pace", men 10-15% over f-pace med ca 400+ hk motor.


En f-pace S med 380hp kommer greit opp i £ 60.000.- Så da blir vel i-pace  £ 70.000.-

Ikke sikker på hvilket utslag VAT / MOMS vil ha på dette.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

cra

Sitat fra: Dexter på fredag 25. november 2016, klokken 15:08
Fabrikantene tjener syyykt mye på el.
Tesla x må da ha 60-70% avanse.

Hvis du sammenligner bare med produksjonskostnader er det kanskje slik. Ikke glem at produktutvikling er den mest kostbare delen av det hele. Det kan være mye å ta igjen der.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Dexter


TM

#55
Sitat fra: Jorgen86 på fredag 25. november 2016, klokken 07:21
Var det ikke 10-15% over standard f- pace?
Fra Top-Gear:
"And yet Jaguar could be saving its ultimate weapon until last, because the I-Pace's price should be remarkably palatable. We'll know precise figures when the full production car is revealed in late 2017, but for now Jag says add 10 or 15 per cent to a similarly equipped F-Pace and you're there. So, if a top-spec V6 F-Pace costs around £52k, that makes the I-Pace a snip at £60k"

Hvis mva fritaket opprettholdes lenge nok, så burde jo bilen få en overkommelig pris.

tiger``n

Sitat fra: Dexter på fredag 25. november 2016, klokken 15:08
1,2 mill ja, regner ikke med mange er dumme nok til å handle da.
Jo, er jo mange som handler Tesla Model X, så betalingsvilje er det ikke står på?

Dexter


Tellus

1.2 mill må være en spøk. Begriper ikke at en seriøs forhandler ville gjøre noe slikt. Ingen vet i dag hva denne bilen vil koste. Det eneste som har vært nevnt er at den vil ligge 10-15% over en tilsvarende F Pace. Dette er selvølgelig før avgifter. Så kan hver og en forsøke å finne en tilsvarende F Pace. Legg på 10-15 % og man har et tall å leke med. Hvis det blir mulig å spekke I Pace til 1.2 milioner må Jaguar tilby noe helt spesielt utstyr. Hva det skal være er ikke lett å tenke seg da bilen forventes å komme med kun et motor og et batterivalg.
Gullspeil eller elfenbensratt ?

TorAtle

Jeg tipper en startpris (uten mva) på 750 og at man må regne med å legge på 150 i utstyr. Da tok jeg utgangspunkt i F Pace S 3,0 V6 S/C 380hk AWD aut og krysset av litt i konfiguratoren. Så rundt 900 vil jeg si er en realistisk pris.

Jeg valgte Insignia som forhandler og fikk mail av de nå. Vi trenger ikke foreta oss noe foreløpig og har plass i køen.
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA