Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sandnes til Kopervik med Nissan Leafe (gamle versjon)

Startet av jornhd, fredag 06. januar 2017, klokken 13:10

« forrige - neste »

Gnilre

Det er jo mulig at den rene elutgaven av IONIQ er et marginalt produkt sammenlignet med hybridene, slik at det ikke gjør noe om de lanserer slike nyheter. Jeg tror Hyundai først og fremst konkurrerer med Toyota Prius. Batteribilen er foreløbig et sideprodukt som de nå forteller kan bli mye bedre om et par år.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

AppleKnocker

I den store verden er nok elbil et marginalt produkt. Det er lett å glemme det i Norge. Jeg var nylig i Spania noen uker og kjørte 600 mil med fossil leiebil (for noe drit :-\). Totalt observerte jeg én elbil - en maks 30 elektrisk firehjuls moped med tak, kjørt av en pensjonist.

I tillegg har muligens Hyundai begrenset produksjonskapasitet, så de klarer kanskje uansett å selge alle elutgavene av IONIQ de kan produsere før nytt batteri kommer.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Crown

Ja, for å sette litt i perspektiv, så er Hyundais mest solgte bil Elantra, en modell som ikke selges mer i Norge. Den selger mellom 500.000-1.000.000 eksemplarer årlig. :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Amigakongen

In 2015, the number of electric cars on the road globally passed the one million threshold for the first time.
og...
I fjor satte Toyota rekord med Corolla, med over 1,3 millioner solgte biler på ett år.

Så det er ett stykke igjen for elbilene. Sakte men sikkert.

Sitat fra: Crown på lørdag 19. november 2016, klokken 14:32
Ja, for å sette litt i perspektiv, så er Hyundais mest solgte bil Elantra, en modell som ikke selges mer i Norge. Den selger mellom 500.000-1.000.000 eksemplarer årlig. :)
2015 BMW I3 - 11800km

Electrix

Sitatwe calculated the effect of continued 60 percent growth. We found that electric vehicles could displace oil demand of 2 million barrels a day as early as 2023. That would create a glut of oil equivalent to what triggered the 2014 oil crisis
http://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/#_ga=1.172612011.9
Sakte men sikkert...
Så kan man argumentere for at den "store" veksten i elbiler internasjonalt ikke vil fortsette i mange år fremover, eller at nye oppnåelige langrekkevidde-elbiler som Ampera-E, nye Zoe, nye Ioniq, nye Leaf og model3 vil endre på situasjonen og spise markedsandeler raskere enn iMiew, Leaf, Soul og Model S har gjort til nå.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

sven erik

Sitat fra: Electrix på mandag 21. november 2016, klokken 14:10
Sitatwe calculated the effect of continued 60 percent growth. We found that electric vehicles could displace oil demand of 2 million barrels a day as early as 2023. That would create a glut of oil equivalent to what triggered the 2014 oil crisis
http://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/#_ga=1.172612011.9
Sakte men sikkert...
Så kan man argumentere for at den "store" veksten i elbiler internasjonalt ikke vil fortsette i mange år fremover, eller at nye oppnåelige langrekkevidde-elbiler som Ampera-E, nye Zoe, nye Ioniq, nye Leaf og model3 vil endre på situasjonen og spise markedsandeler raskere enn iMiew, Leaf, Soul og Model S har gjort til nå.

rlbilene vil nokk holde markedet men fosilen vil nokk dette i salg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA