Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forvirrende skilting kollektivfelt vs påpudt kjørefelt

Startet av HPSE, fredag 06. januar 2017, klokken 11:50

« forrige - neste »

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)


Franco Loyola

Prøver å finne noe anmeldelse / erfaring fra Probil AS, finner ingen. Vet dere om garanti fra Hyundai og sånn gjelder selv om man ikke kjøper rett fra en ofisiell bilforhandler?

Selv om det er dyrere utgave enn den vi hadde tenkt å kjøpe, kanskje kan være greit å slippe å vente til April...


sven erik

håper det ikke  er den jeg skal ha sen kommer til drammen i morgen men det er til forhansler da

HPSE

Står at det er 60 mnd garanti (5 år), men står ikke noe om batteri garanti.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

tuono

Kan se ut som om at telefonnummeret er knyttet opp flere?  Bl.a. mot noen som driver med sportsutstyr. Samt en privatperson som ikke korresponderer med navnet i annonsen.
Ser også at annonsen er omtalt på de norske Ioniq-sidene på FB.



autopass

2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

HPSE


Var en Hyundai forhandler som skreiv på facebook at han hadde vært i kontakt med selger. Dette var en tyskimportert bil.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE


Nå er annonse tilbake og denne gang med rett bilde (EV), men ikke bilde av den aktuelle bilen...

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86137915
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Jorgen86

Det er bare og finne ut om han personlig stiller like bra garanti som Hyundai Norge da? og om den faktisk blir rustbehandlet før han leverer den ut? Her har du heller ikke mobilitetsgaranti I 5 år som hyunadai Norge leverer, da koster det og stå strømtom I veikanten ;)har sine fordeler med å kjøpe av merkeforhandler. Med den Prisen så burde han jo stille bedre vilkår enn Hyundai selv, jeg hadde ikke kjøpt hvertfall.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

edakcots

Personlig garanti? Tydelig at det er litt misvisende info her...
Uansett hvor du kjøper bilen i Europa, så vil den ha samme garantier.
Hvis det sniker seg inn en forhandler her inne som skriver annet, kan dere tenke dere grunnen
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Inop

SitatUansett hvor du kjøper bilen i Europa, så vil den ha samme garantier.

Hvis bilen har garanti fra fabrikken på 5 år eller mer stemmer det du skriver. Noen merker har 3 år fabrikkgaranti og da vil importerte biler kun ha disse 3 årene mens biler som er kjøpt av norske forhandlere (som er forpliktet til å gi 5 år garanti) vil ha 5 år. Vet ikke hva Hyundai har av garanti fra fabrikk, men tipper vel det er 5 år?

I tillegg sender Hyundai forhandlerene i Norge bilene til tectylbehandling før de leveres ut til kunder. Det kan selvfølgelig de som tar inn biler fra Tyskland også gjøre, men det ville jeg sjekket først ihvertfall.

SitatMed den Prisen så burde han jo stille bedre vilkår enn Hyundai selv, jeg hadde ikke kjøpt hvertfall.
Lett for deg å si som allerede har en bil :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

edakcots

5 års garanti gjelder alle Ioniq solgt i Europa.

http://www.hyundai.com/eu/en/Innovation/5YearWarranty/index.html


Når det gjelder understellsbehandling, så gjøres det IKKE av hyundai som din forhandler gjerne forteller deg...
Bilene kommer til Drammen kai med båt og videre rett til Autotransport som tar understellsbehandling, men det er ikke snakk om tectyl men snarere lanolinoljen Fluid Film.

Slike opplysninger er fint hvis dere sjekker før dere skriver om. Det er nemlig mange her inne som bruker forumet til å lese seg opp med info slik at man forstår hva man kjøper...

Uansett, lykke til med en meget flott er-bil uansett om du kjøper den hos en forhandler direkte eller via en importør.

PS! Er visstnok mange som ikke får bilene sine til lovet tid? Da er det bare å heve kjøpet og handle hos en som leverer...

Igjen,
Lykke til
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Inop

Det er mottatt! Understellsbehandling, ikke tectyl. Ingen som har skrevet at det blir gjort av Hyundai så vidt jeg kan se.

Anbefaler egentlig at alle kansellerer bilene sine, da får jeg ihvertfall min litt kjappere ;D
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

EspenM3

Ja, understellsbehandlingen gjøres av Autotransport ved ankomst Drammen (Noe annet ville vært unaturlig tungvint) men det brukes mercasol, og bilen kommer dermed inn i norsk antirustforening sitt register og man får da muligheten til å følge opp med etterbehandling om noen år.

Norske biler har også fem års gratis assistanse inkludert i prisen

De har også første år i elbilforeningen, samt deres startpakke inkludert i prisen.

Latterlig å prøve å fremstille det som at dette ikke er verdt noe i forhold til å kjøpe en dyrere importbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA