Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av elektrolux, fredag 06. januar 2017, klokken 09:29

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

gigafactory

Engangsavgiften kommer fra vektavgiften hvis den hadde vært en fossilbil, regner jeg med. De andre bilene veier så lite at vektavgiften blir lavere enn fratrekket for CO2 siden det utslippet jo er 0.

cra

Klikkhoreri, som vanlig.  >:(

Jeg har forøvrig ikke fått noe som helst; hvem skal jeg sende kontonummeret mitt til for å få disse pengene utbetalt?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: gigafactory på mandag 14. november 2016, klokken 19:07
Engangsavgiften kommer fra vektavgiften hvis den hadde vært en fossilbil, regner jeg med. De andre bilene veier så lite at vektavgiften blir lavere enn fratrekket for CO2 siden det utslippet jo er 0.

En dyr Tesla S og en middels dyr Tesla S har her ulik engangsavgift. Merker jeg blir provosert av slike beregninger. Når det er sagt liker jeg jo selv å framheve at hver eneste Think Classic jeg har kjøpt for 25 000 kr eller mindre "er sponset" med ca 1 million kr som omtrent er pengeforbruket / Think for å lage ca 1000 biler.  ;D

Kanskje jeg burde skattet av denne fordelen?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

gigafactory

Ja, det er vel en 200kg forskjell i vekt.

ladov

Jeg tror metoden de har brukt er kjent som 'tenk på et tall'.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Kanutten

Sitat fra: ladov på mandag 14. november 2016, klokken 20:34
Jeg tror metoden de har brukt er kjent som 'tenk på et tall'.

Tallene er vel beregnet utifra hvordan avgiftene ville blitt med dagens regler dersom elbiler ikke var fritatt. Jeg ser ikke noe rart i det.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

sylwester

Sitat fra: elektrolux på mandag 14. november 2016, klokken 20:01
... Når det er sagt liker jeg jo selv å framheve at hver eneste Think Classic jeg har kjøpt for 25 000 kr eller mindre "er sponset" med ca 1 million kr som omtrent er pengeforbruket / Think for å lage ca 1000 biler.  ;D

Det var det vel ford som brant og ikke staten?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

elektrolux

Ja, men uansett hvem som har betalt for gilde så har jeg biler for mangfoldige millioner. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Lundteigen er vel misunnelsens fremste talsmann  :D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

arthur

For egen del synes jeg Lundteigen har et poeng, godt sågar, men vil vel bli vanskelig å få forståelse for at det ikke skyldes misunnelse her. Avgiftsfrihet ja så absolutt, men helt rimelig at denne "friheten" har et tak.  Et slikt tak vil bli møtt med forståelse av det store flertallet i vårt samfunn og vil være med på å sikre elbilen i fremtiden.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

AppleKnocker

Tallene er riktige og med unntak at VG som det fagtidskriftet det er, kunne brukt et par ord ekstra i overskriften, er også innholdet nøytralt og balansert fremstilt.

Det betyr ikke at man må være enig i konklusjonen.

Hvorfor er fakta provoserende?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Sele

Sitat fra: cra på mandag 14. november 2016, klokken 19:47
Klikkhoreri, som vanlig.  >:(

Jeg har forøvrig ikke fått noe som helst; hvem skal jeg sende kontonummeret mitt til for å få disse pengene utbetalt?

Dette er hva du skulle betalt i tillegg på gitt bil hvis ikke staten hadde gitt fritak,så da er jo konklusjonen at du har fått.

Øyvind.h

Gleder meg til innbetaling fra staten  8) Ettersom VG skriver at jeg skal få penger fra staten fordi jeg har Model S så regner jeg med de dekker beløpet dersom staten ikke utbetaler?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA