Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel

Startet av Maxima, fredag 06. januar 2017, klokken 06:37

« forrige - neste »

Maxima

Er det noen som har tanker rundt eller erfaring med å sette smale vinterdekk på e-Golfen? BMW i3 har jo store og smale dekk, det gir god framkommelighet på snø, samt lav rullemotstand. Hadde dette på en Volvo tidlig i min ungdom, og husker at den bilen var særdeles god å kjører på vinterføre.

Jeg vurderer 185 dekk på e-Golfen og så heller skyve felgene litt lenger ut (mindre innpress evt. spacere). Blir jo en fin pris på et sånt sett også, om en holder seg til 16" felger...

tutti

Du er inne på noe lurt der. Smale dekk vil også ha mindre støy, mindre vannplaning osv.

Rio

Vinterdekkene jeg fikk som standard fra Møller er 195.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

O.J.

Har lurt på det samme skjølv, eg kjører i dag på 205/55-16 vinter og sommer, har lurt på om det er nokon merkbar forskjell på rekkevidden på vinter vist eg reduserer til 185/65-15. Nokon med erfaring eller synspunkt?

Rio

Smallere dekk gir litt bedre rekkevidde.

Les på Nissan Leaf forumet - det er et par stykker der som har gjort masse testing.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

stefse

Har 195/60 - 15 på vinter.
Om det har utgjort noe på forbruket aner jeg ikke, da jeg aldri har hatt annet på bilen. Har dog fått litt tyn for det utseendemessige.  :P
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA