Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Egen kurs for lading

Startet av Parabuthus, torsdag 05. januar 2017, klokken 10:45

« forrige - neste »

Parabuthus

Såvidt jeg husker fra noen andre tråder, er det flere som bestilte i første halvdel av august med levering sent oktober som raskt ble til sent november. Har noen av dere fått signaler om levering i november? Eneste nytt hos meg siden bilen ble ferdigprodusert rett før AP 2 dukket opp, er at den norske manualen dukket opp i My Tesla for ca ei uke siden. Magefølelsen min sier at Tesla nok en gang ikke holder det de lover og at det blir desember før det blir håp om bil.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

matti123

Bestilte i september med desember levering. Fikk også Owner's Manual for 6 dager siden.

Isbjørn

Har heller ikke hørt noe. Bekreftet bestillingen 10.08. Solgte konas bil (det er hun som skal disponere X) i begynnelsen av september og hun har begynt å  bli utålmodig. Håper i hvert fall at den kommer før jul!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

hnrk

Bekreftet i midten av september, ble forespeilet levering tidlig i desember (som nå har blitt til sent i desember, muligens januar). Fikk også manual for en uke siden. Bilen ble ferdig bygget i går og har akkurat startet på transportetappen.

Har solgt bilen som hele familien får plass i, har nå bare en MiEV. Ligger litt dårlig ann om vi ikke har bil til jul.. :P
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Grom

Jeg bekreftet bestilling 02.08 og fikk estimert levering i begynnelsen av november. Senere ble dette justert til midten av november, og i forrige uke fikk jeg beskjed om at bilen antakelig var klar for henting i Drammen ved månedsskifte november/desember.
X90D
Mod 3 i bestilling

Teslanewbie

Bestilte i juli og fikk levering slutten av oktober , nå ringte de og fortalte  at jeg får den i desember .  Føler at jeg er mektig irritert spesiell når jeg også får gammel AP !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Parabuthus

Ser ut til å være en fast strategi hos Tesla å underdrive ventetiden fordi de vet at dette gjør at folk mer villig til å bestille. Jeg lurer på om noen går lei og blir irritert nok til å avbestille. Han man krav på å få tilbake depositumet når de gang på gang gir feil info om levering?

Må legge til at det er akseptabelt å vente hvis man får oppgitt en korrekt leveringstid fra dag en. Men ikke at de oppgir bevist urealistisk leveringstid for å trigge salg.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19.

sven erik

min har de ikke endret dato eller noe på  ikke hørt noe  utenom at jeg  selv har ringt
min bestilt 3/9 skulle  da jeg bestilte den være levert god tid før 10/12  fingte forige uke  da sa de levering  i desember  men bilen hvar  ikke på brygga engang i usa  føler de holder en for narr  får jeg ikke bilen i desember  er det  avbestilling og  penga til bake   

Rockerick

Jeg skulle etter første utkast få min utlevert i slutten av november. Men har nå fått beskjed om at det blir tidlig på desember. Bekreftet bilen 15/8, og fikk også manualen for en uke siden.
S85D med alt Desember15 - solgt nov16
X75D - delskinn/autopilot/vinter/hengerfeste. Bekreftet 15.aug. Levering 15des

Parabuthus

Siste oppdatering fra min DS var epost 18/10 med følgende info:

"Gode nyheter, din bil er altså i Transport til Trondheim og forventes i siste del av november, med forbehold om at forsinkelser kan forekomme i transport."

Dette er vel Teslaspråk for desember, vil jeg tro. ;)

Rockerick

Sitat fra: Parabuthus på mandag 14. november 2016, klokken 11:55

"Gode nyheter, din bil er altså i Transport til Trondheim og forventes i siste del av november, med forbehold om at forsinkelser kan forekomme i transport."

Vet du ca dato din ble ferdig produsert? Min er på tur til Europa nå. Angivelig Tyskland rett over neste helg. Derifra opp til Drammen og videre til Trondheim. Jeg fikk fortalt at ca 5. Des var en aktuell dato for utlevering.

Parabuthus

Sitat fra: Rockerick på mandag 14. november 2016, klokken 13:40

Vet du ca dato din ble ferdig produsert? Min er på tur til Europa nå. Angivelig Tyskland rett over neste helg. Derifra opp til Drammen og videre til Trondheim. Jeg fikk fortalt at ca 5. Des var en aktuell dato for utlevering.

Litt uklart. Opprinnelig fikk jeg skriftlig beskjed om at den skulle være ferdigbygd 3/10, men MyTesla gikk i produksjon 8/10. Sendte spørsmål til DS om hva som var korrekt, men fikk ikke svar før 18/10. Hun sa da på telefon at den var ut av fabrikken 15/10 eller 16/10. Tror også at MyTesla gikk i transit denne helga. Når var din ferdigprodusert? Har ikke spurt DS noe mer etter dette, men har tenkt å kontakten henne og etterlyse bilen når vi er kommet til "sent november" om ei ukes tid. Blir det noe mer tull nå, så vurderer jeg å droppe hele opplegget (forsinket levering + mange rapporterte kvalitetsproblemer + realistisk rekkevidde virker dramatisk lavere enn det oppgitt (venter på en 75D) = Begynner å tro at Tesla ikke er til å stole på og rette bilen for oss).

Rockerick

Sitat fra: Parabuthus på mandag 14. november 2016, klokken 13:57
Sitat fra: Rockerick på mandag 14. november 2016, klokken 13:40

Litt uklart. Opprinnelig fikk jeg skriftlig beskjed om at den skulle være ferdigbygd 3/10, men MyTesla gikk i produksjon 8/10. Sendte spørsmål til DS om hva som var korrekt, men fikk ikke svar før 18/10. Hun sa da på telefon at den var ut av fabrikken 15/10 eller 16/10. Tror også at MyTesla gikk i transit denne helga. Når var din ferdigprodusert? Har ikke spurt DS noe mer etter dette, men har tenkt å kontakten henne og etterlyse bilen når vi er kommet til "sent november" om ei ukes tid. Blir det noe mer tull nå, så vurderer jeg å droppe hele opplegget (forsinket levering + mange rapporterte kvalitetsproblemer + realistisk rekkevidde virker dramatisk lavere enn det oppgitt (venter på en 75D) = Begynner å tro at Tesla ikke er til å stole på og rette bilen for oss).

Høres ut som bilene våre rullet temmelig nært hverandre på samlebåndet, produsert rett før AP2, og shippet rundt 20 okt. Det er vel ikke ukjent at det tar ca 8 uker fra shipping til utlevering, da snakker vi midt i desember. MyTesla er som nevnt i mange innlegg ikke til å stole på mtp oppdateringer

JohWil

Min var ferdig produsert rundt den 14 oktober. Hørte med ds om han visste noe om hvor bilen er og ca levering. Fikk da beskjed om levering som avtalt sent november el månedsskifte.

sven erik

jeg fikk beskjed om at  bilen prutselig  kom før  nå er det begynnelsen av desember i stede for mitten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA