Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min 75D har sluttet å regenerere

Startet av mack_, onsdag 04. januar 2017, klokken 15:12

« forrige - neste »

mack_

Hei
Fikk meg mildt sagt en overraskelse da jeg fikk regning fra elektriker på ca 8000kr for montering av B-vern og 16A sikring med Cee-kontakt. Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det. I tillegg er det en jordfeilautomat DS202 til 750kr. Hadde ikke avtalt pris på forhånd, men dette virker svimlende dyrt i forhold til prisene jeg ser rundt her på forumet?! Er vel bare å betale, så får jeg ta dette som en stygg lærepenge... Synspunkter?

elektrolux

Stygg pris, men også vår Samarbeidspartner Sønnico ville nok tatt 6500 kr for tilsvarende jobb.

Ikke rart at så mange lader fra Schuko med bilens originale ladekabel.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mack_

Skulle ha bodd i ditt distrikt, kjøpte jo laderen fra deg, så da hadde blitt noe helt annet!

Ferry


minim

Sitat fra: elektrolux på lørdag 12. november 2016, klokken 14:12
Stygg pris, men også vår Samarbeidspartner Sønnico ville nok tatt 6500 kr for tilsvarende jobb.

Ikke rart at så mange lader fra Schuko med bilens originale ladekabel.

Ja denne idiotiske forskriften som krever B-vern gjør nok at mange velger å lade på en brannfelle i steden. Forskriften virker helt mot sin hensikt.
-TMS 85D
-03 VW Polo

jkirkebo

Sitat fra: mack_ på lørdag 12. november 2016, klokken 14:08
Hei
Fikk meg mildt sagt en overraskelse da jeg fikk regning fra elektriker på ca 8000kr for montering av B-vern og 16A sikring med Cee-kontakt. Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det. I tillegg er det en jordfeilautomat DS202 til 750kr. Hadde ikke avtalt pris på forhånd, men dette virker svimlende dyrt i forhold til prisene jeg ser rundt her på forumet?! Er vel bare å betale, så får jeg ta dette som en stygg lærepenge... Synspunkter?

Anskaffer man B-vern selv kan du komme ned på under 1/3 av den prisen der. Men det jeg reagerer på er jordfeilatuomat, du skal ikke ha jordfeilautomat i kombinasjon med B-vern men derimot en vanlig automatsikring. B-vernet inneholder alt av funksjonalitet som jordfeil-delen av en jordfeilautomat har, så her er det smør på flesk fra elektriker sin side.

Skal man ha slike jobber gjort til en fornuftig pris er det nok greiest å anskaffe de dyre delene selv og legge jobben ut på mittanbud.no med en god beskrivelse av hva som skal gjøres, hvilke deler kunden alt har og hvilke deler som elektriker skal levere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øystein16

Dersom det ikkje er avtalt pris, har vel elektrikar ikkje anedning til å ta meir en gjengs pris for arbeidet. Kan du dokumentera overprising, må du gje beskjed før forfall, men betala det du meiner er rett. Det er viktig at du har oversikt over heile arbeidet - med arbeidstimar og materiell.

elektrolux

Sitat fra: mack_ på lørdag 12. november 2016, klokken 14:08
Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det. I tillegg er det en jordfeilautomat DS202 til 750kr.

3810 + 750 = 4560.- er 2000 kr mer enn vår jordfeilautomat med innebygget jordfeilvern type B
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 12. november 2016, klokken 17:14
Sitat fra: mack_ på lørdag 12. november 2016, klokken 14:08
Vernet i seg selv er Abb F202 B-25/0,03 og var priset til 4355+moms, men fikk riktignok 30% på det, så endte opp med 3810kr for det. I tillegg er det en jordfeilautomat DS202 til 750kr.

3810 + 750 = 4560.- er 2000 kr mer enn vår jordfeilautomat med innebygget jordfeilvern type B

Og sånn omtrent 3335,- dyrere enn en kombinasjon a Chint B-vern og 2-pol automatsikring.Har hørt at det er flere store installasjonsfirmaer som utelukkende bruker Chints B-vern nå siden konkurrentene er så utrolig mye dyrere. Ikke er det noen tegn til at prisene skal gå ned heller...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dexter


elektrolux

Ja, men kun forde de er disruptive på pris settingen til de andre leverandørene.

Som Kirkebo sier bruker flere og flere installatører Chint vern slik at kunden har penger til salt i grøten etter installasjon av et nytt ladeuttak.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Dexter

Innprisen på chint kontra noe ordentlig er ikke store greiene.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Trekkoppbil

Sitat fra: minim på lørdag 12. november 2016, klokken 15:10
Ja denne idiotiske forskriften som krever B-vern gjør nok at mange velger å lade på en brannfelle i steden. Forskriften virker helt mot sin hensikt.

Hvilke forskrift er det?

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på søndag 13. november 2016, klokken 12:47
Ja, men kun forde de er disruptive på pris settingen til de andre leverandørene.

Jepp. Blir dårlig med fortjeneste selv med dobling av prisen når f.eks jordfeilautomater 2-pol bare koster 170,- i innkjøp. Klart man tjener mye mer på å levere noe som koster 700,- i innkjøp, selv med bare 50% påslag blir fortjenesten over dobbelt så høy.

De som leverer anbud på større installasjoner (type nybygg leiligheter) bruker mye oftere Chint enn de som jobber ute hos privatkunder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA