Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min 75D har sluttet å regenerere

Startet av mack_, onsdag 04. januar 2017, klokken 15:12

« forrige - neste »

minim

Finner du en elektriker songar på seg å montere dette når du har kjøpt inn alt selv? Det ville jeg ihvertfall sjekket i forkant.
-TMS 85D
-03 VW Polo

Ferry

Sitat fra: Jorgen86 på fredag 25. november 2016, klokken 06:43
Takk for den, han elektrikkeren jeg snakker med ang dette, sier jeg må ha ett sånt værn det er snakk om her og sier jeg kan få det sabla billig hos han, bare 3000 ink mva det mente jo han var en knell pris,

Du får tipse han om denne fra jkirkebo da: http://ladespesialisten.no/index.php/installasjonsmateriell/13-installasjonsmateriell/24-nl210 Han kommer til å bli fra seg av glede når han oppdager hvor billig det kan være.

jkirkebo

Sitat fra: Ferry på fredag 25. november 2016, klokken 12:28
Sitat fra: Jorgen86 på fredag 25. november 2016, klokken 06:43
Takk for den, han elektrikkeren jeg snakker med ang dette, sier jeg må ha ett sånt værn det er snakk om her og sier jeg kan få det sabla billig hos han, bare 3000 ink mva det mente jo han var en knell pris,

Du får tipse han om denne fra jkirkebo da: http://ladespesialisten.no/index.php/installasjonsmateriell/13-installasjonsmateriell/24-nl210 Han kommer til å bli fra seg av glede når han oppdager hvor billig det kan være.

Ja, han blir nok glad over utsiktene til mindre fortjeneste...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ferry

Mindre fortjeneste ved å bruke billigere komponenter?  :o Jeg bruker deler av arbeidsdagen min på å finne billige komponenter for å øke fortjenesten. Jeg og elektrikeren kan ikke ha gått samme skole.

Jorgen86

Han tar på seg det ja, ikke noe problem, er firma I en stor kjede også, var ikke noe problem for dem og ta på seg bare jobben.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

jkirkebo

Sitat fra: Ferry på fredag 25. november 2016, klokken 14:17
Mindre fortjeneste ved å bruke billigere komponenter?  :o Jeg bruker deler av arbeidsdagen min på å finne billige komponenter for å øke fortjenesten. Jeg og elektrikeren kan ikke ha gått samme skole.

Tja, hvis normal forretningspraksis er å legge på 150% på innkjøpspris så ser man fort at fortjenesten øker i takt med kostnaden på utstyret ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jorgen86

Er vel en grunn til at jeg handler hos grossist og ikke av trikkeren da, vil ikke betale de 150% ekstra
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

minim

Sitat fra: Jorgen86 på lørdag 26. november 2016, klokken 08:08
Er vel en grunn til at jeg handler hos grossist og ikke av trikkeren da, vil ikke betale de 150% ekstra
-TMS 85D
-03 VW Polo

Jorgen86

Jeg vet flere som har gjort det på denne måten og det blir mye billigere,
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Blip

Sitat fra: Ferry på tirsdag 22. november 2016, klokken 22:59
Noen som vet hvorfor testknappen må brukes jevnlig? Det må jo være en teknisk årsak. Eller er det kun en myte?
Dette med testing har nok mer med statistikk og sannsynlighet enn med fysiske forhold å gjøre. Alt sikkerhetsutstyr som følger en eller annen standard (f.eks. IEC 61508) har en viss sannsynlighet for å virke (eller feile) innenfor et gitt tidsrom. Kort forklart går det ut på at en "dings" virker med 100% sikkerhet like etter den testes, men sannsynligheten for feil øker med tiden. Dette nullstilles ved neste test, rett og slett fordi man da vet at den fungerer (evt. ikke fungerer).

For at leverandøren skal kunne si at den dings fungerer i 99% av tilfellene, må han også si noe om hvor lenge dette gjelder (f.eks. 1 år). Etter denne gyldighetsperioden, må dingsen testes på nytt noe som gir forlenget gyldighet.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Ferry

Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. november 2016, klokken 19:26
Tja, hvis normal forretningspraksis er å legge på 150% på innkjøpspris så ser man fort at fortjenesten øker i takt med kostnaden på utstyret ;)

Vi er nok enige om matematikken her. Det hadde vært enklere hvis jeg også kunne kjøpe varer og tjenester med prosenter i stedet for kroner. Da kunne jeg gjerne hatt årslønn i prosent.

Sitat fra: minim på lørdag 26. november 2016, klokken 09:24
Kutter man påslag på materiell og skal ha samme DB/time så må timesprisene opp om det skal være bærekraftig for bedriften.

Det hadde vært en bedre løsning i mine øyne. Hvis elektrikeren trenger 1500,- i timen for å leve, så er det en ærlig sak. Mer oversikt og lettere å sammenligne. Men det er vel ikke alle som har like stor interesse av dette  :-\

Jorgen86

Hvorfor trenger en elektriker samme timepris som en kranbil som koster 4 mill og kjøpe inn for å så bruke ca 30 lapper i mnd i diesel? Tjener trikkeren 100 lapper i mnd?
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

gigafactory


Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

minim

Sitat fra: Jorgen86 på søndag 27. november 2016, klokken 16:19
Hvorfor trenger en elektriker samme timepris som en kranbil som koster 4 mill og kjøpe inn for å så bruke ca 30 lapper i mnd i diesel? Tjener trikkeren 100 lapper i mnd?

Ikke langt unna :p Litt mer seriøst tipper jeg på rundt 50k, men han som er utførende skal jo ha dekt inn kostnaden til at over halve bedriften sitter på kontoret også (litt satt på spissen). Det er i dag så mye papirmølle med alt mulig at det drar kostnaden opp til et helt tullete nivå. I offshore bransjen har det tatt fullstendig av og drevet kostnadene skyhøyt. På land er vi på god vei dit.
-TMS 85D
-03 VW Polo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA