Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: PHEV 2016, start av forvarmer fra nøkkel

Startet av TeslaK, tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:32

« forrige - neste »

TeslaK

Fikk en vill idé.. hva med å kjøpe en rimelig brukt båt/sjekte, erstatte motoren med en 7 kW 3fase AC motor og drive den med en Powerwall 2.0? Med snittforbruk på si 2 kW så kan man jo kjøre over 6 timer. Første issue jeg kommer på er risiko pga. den høye spenningen.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

zbk

Få heller tak i et brukt trilling- eller Leaf-batteri. Blir rimeligere og da kan man vel også koble om modulene og få mer passe spenning?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

petersv

Powerwall 2 har vel innebygget inverter, så det blir litt overkill ;)

Men å få tak i noen moduler fra en vraka tesla må jo være lurt. Ligger en pakke til salgs nå for 90kkr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA