Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser service i3

Startet av Rogeren, mandag 02. januar 2017, klokken 12:54

« forrige - neste »

Rogeren

Noen som vet om dette lar seg gjøre på noen måte, uten å måtte finne opp hjulet på nytt?

Har muligens en I-on delebil på lur, med komplett framdriftsystem, og en jeg har en flott blå bompengesniker kalt saxo. Og den er fryktelig treg i oppoverbakkene, og I-on har jo litt mer krutt.

Noen som har sett på mulighetene?

elektrolux

Er gjort med Think Classic drivverk, så hvorfor ikke med I-miev. Et firma i Østerike har til og med produsert en interface mellom sagem boksen og simotion for plug and play.

Har selv I-miev drivverk i min 1,7T tunge Berlingo, og det er imponerende trekk kraft.

Hold oss informert om framdrift.

Har et eget prosjekt der mitt Citroen C1 EVie drivverk skal byttes ut med Think Classic sitt, men med lite tid til lek ville jeg ikke holdt pusten mens du venter på dette.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rogeren

peiling på hvordan ting passer?

Flytter man f.eks motor over på eksisterende girenhet, eller bruker man hele klumpen fra trillingen? Batteriplassering?
Kan man flytte over hele pakke med styreenhet og ladekontakter osv osv?
Evt hva innebærer interface mellom simotion og sagem, hva er fordelen med det?
Og hvilket firma?

Og er det dumt å plukke fra hverandre en helt fungerende el-saxo for dette? Den er tilogmed 2 seter, det er gjerne ikke så vanlig. Og heller ikke det mest praktiske...

Mye spørsmål, men jeg har sett innpå her at du har også mye svar...!

Takk så langt

elektrolux

#3
Du flytter over hele drivpakken. Dessverre kan du ikke flytte batteriene da det er et eget skriv om å bytte batterikjemi. Siden NiCd batteriet er 120V og I-miev sitt er 288-317V må du vurdere mindre Nicd celler slik at du øke antallet uten å øke volumet så mye.

Du kan muligens forsøke deg med en karrosseribytte til Saxo søknad som da burde muliggjør bruk av originalt batteri.

Blir lettere med Think Classic drivverk. Kjøp en hel bil for 5000 kr og ombyggingskit fra Østerike, så er det bolt on ombygging. Her stemmer batterispenningen så du slipper å bygge om batteriet. 

Har kjørt en slik ombygget Saxo, og det var betydelig bedre enn DC motoren. Her hadde riktignok batteriet også blitt byttet.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA