Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan man köra Leaf Røros-Kristiansund-Åndalsnes-Lillehammer?

Startet av Hansi, søndag 01. januar 2017, klokken 21:56

« forrige - neste »

Hansi

2017-modeller lansert i går. Fremdeles ikke brukbar ladehastighet :(
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

OlaM

Sitat fra: Hansi på torsdag 10. november 2016, klokken 14:21
http://www.zeromotorcycles.com/shop/index.php?main_page=product_info&zenid=jqq5v21c15ojj567ukipannhm6&cPath=5&products_id=228

3,8 kW er ikke så verst, men da må du også velge bort ekstra batterikapasitet. Skjønner ikke hvorfor de ennå ikke har sett tegningen, dette tullet med at ladestasjonene ikke støttet batterispenningen må da være ordnet for lengst. En aktiv vifte til batterikjøling ved DC-lading må da ta mindre plass og vekt (og koste mindre?) enn den ekstra 2,5 kW laderen. Så kunne man hatt en CCS eller CHAdeMO plugg i tanklokket og kjørt på langtur. Inntil den tid er det 2 timer kjøring og 3 timer lading.

Hansi

#4
Enig.. De burde tilby enten DC mulighet eller 7,2/11/22kW AC lademulighet. 3,8kW er ganske så verst om man skal på tur lenger enn halvparten av distansen sykkelen har rekkevidde til uten å måtte stoppe i timesvis for å lade
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

OlaM

11/22 kW AC er nok urealistisk på sykkel, rimelig diger klump du må drasse rundt på da. 50 kW er en kjempediger klump, men så lenge den står fastmontert på ladeplassen er det helt ok.  ;D

jkirkebo

Sitat fra: Hansi på torsdag 08. desember 2016, klokken 11:25
Enig.. De burde tilby enten DC mulighet eller 7,2/11/22kW AC lademulighet. 3,8kW er ganske så verst om man skal på tur lenger enn halvparten av sykkelen er beregnet for uten å måtte stoppe i timesvis for å lade

Enig, 22kW AC måtte da vært helt optimalt. 22kW AC finnes overalt der det er hurtigladere + mange andre steder. Gir også automatisk 7,4kW lademulighet.

Sitat fra: OlaM på torsdag 08. desember 2016, klokken 12:20
11/22 kW AC er nok urealistisk på sykkel, rimelig diger klump du må drasse rundt på da. 50 kW er en kjempediger klump, men så lenge den står fastmontert på ladeplassen er det helt ok.  ;D

Har du holdt i en Tesla 11kW lader noensinne? Det har jeg, veier ikke mange kilo og er ikke større enn en gjennomsnittlig bilstereo-forsterker. Laget i en mer kubisk formfaktor burde en slik være rimelig uproblematisk å få plass til. To er selvsagt litt mer utfordrende men ikke umulig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OlaM

Ok, den så så stor ut på bilder. Jeg ville uansett heller hatt DC-lading i tanken + en liten AC lader på siden slik sykkelen har nå, den lader fint fullt batteri over natten.

PerBear

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. desember 2016, klokken 13:11
Sitat fra: Hansi på torsdag 08. desember 2016, klokken 11:25
Enig.. De burde tilby enten DC mulighet eller 7,2/11/22kW AC lademulighet. 3,8kW er ganske så verst om man skal på tur lenger enn halvparten av sykkelen er beregnet for uten å måtte stoppe i timesvis for å lade

Enig, 22kW AC måtte da vært helt optimalt. 22kW AC finnes overalt der det er hurtigladere + mange andre steder. Gir også automatisk 7,4kW lademulighet.

Sitat fra: OlaM på torsdag 08. desember 2016, klokken 12:20
11/22 kW AC er nok urealistisk på sykkel, rimelig diger klump du må drasse rundt på da. 50 kW er en kjempediger klump, men så lenge den står fastmontert på ladeplassen er det helt ok.  ;D

Har du holdt i en Tesla 11kW lader noensinne? Det har jeg, veier ikke mange kilo og er ikke større enn en gjennomsnittlig bilstereo-forsterker. Laget i en mer kubisk formfaktor burde en slik være rimelig uproblematisk å få plass til. To er selvsagt litt mer utfordrende men ikke umulig.

Har du vekt og størrelse på Tesla sin 3-fas lader?
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Olee

Denne 22kW fra Brusa veier 12kg. Burde være mulig å få plass til vektmessig iallefall.
http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html

yhafting

Sitat fra: Olee på fredag 09. desember 2016, klokken 23:53
Denne 22kW fra Brusa veier 12kg. Burde være mulig å få plass til vektmessig iallefall.
http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html
Det er interessant, men jeg tror ikke det kan brukes pga for høy utspenning. Zero motorsyklene lades kun opp til ca 114V. Ellers hadde den kunnet få plass i en side-eller toppboks.
Kjører Zero SR 2015 og Hyundai Ioniq

sjokomelk

Jeg ser det er en kar i Tyskland som legger ut litt videoer av en Zero SR, og han har mekket 10kW (?) lading til sykkelen sin. Det er vel det som er maks hvis man kobler til flere eksterne ladere samtidig?

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

Hansi

2018-modellene ble nylig lansert.. Nå med mulighet for 6kW charge tank. Det begynner å ligne noe, men jeg skulle ønske de klarte enda litt raskere lading, 11kW+ hadde vært fint, det blir litt lenge å vente bortimot 2 timer på 0-80%, ca. 1 time hadde vært mye mer akseptabelt..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Schled

Vurderer å kjøpe en 2018 modell men synes dette med lading fortsatt er litt uklart.
Har en e.Up jeg snart har kjørt 60000km og har ennå ikke hatt behov for hurtiglading. MEN det jeg kunne tenkt meg er å kunne lade denne på offenlige ladeplasser, kjøpesentre osv.
Er dette nå mulig?
Synes også dette med ekstra utstyr er litt dårlig forklart. Dette er utstyrs lista jeg finner på HS MC Senter sine sider:
Utstyrsvalg
Varme i setet
Vindskjerm
Mobilholder
Sidevesker
Håndbeskyttere
Powertank (50km mer på hver tank)
Top boks
Charge tank
Mobillader
Regnbeskytter
Blåtann
Kjøreutstyr
ABS (standard)

Setevarmer men ikke varme i håndtakene altså.
Og fortsatt ikke antispinn.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

elektrolux

Manglende antispinn er turn off for meg. Farlig kombinasjon med mye kraft fra omtrent "trinnløs" motor. Da spinner en gjerne ut.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA