Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekabel sitter fast i bilen

Startet av Kryten, søndag 01. januar 2017, klokken 16:59

« forrige - neste »

Kryten

Er det noen flere som har erfart dette?

På søndag sluttet bilen å ta strøm, har prøvd tre EVSEer og ingen strøm inn. Bilen står på verksted på tredje dagen uten at teknikker finner ut av det. Bilen har ikke gått mer enn 112000 km.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Rav4_EV

Det er ikke din ELM327 som har tryna og blokkerer CAN bussen, da :o?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Kryten

Har tatt ut den. De ser det samme på verkstedet...

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

nr1rayner

Har vært borti at den lader, men stopper etter ei lita stund.
Får opp alskens feillamper ved første oppstart da.
Men som jeg forstår er din HELT død, så nei, det har jeg ikke opplevd.

Regner med det er sjekket noe så elementært som at jordingen er i orden..
Hmm, når jeg tenker meg om:
Trodde jeg ladet på ei hytte en gang, måtte bruke ca 25 meter skjøteledning.
Plugget i den originale kabelen og bilen blinket som vanlig. Neste morgen blinket den fortsatt på første lampa... Ikke var det nok med at den ikke hadde ladet, men hadde vel faktisk tappet 2-3%.
Der var det tydeligvis en periodisk jordfeil. Lampene på kladden blinket frem og tilbake.
EVI-kabelen jeg bruker nå har ingen problem med å lade på samme sted...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Kryten

vel, tekniker skal til å sjekke kabling. Jeg syntes det er litt drøyt at vi som leg folk vet at EVSE ikke gir strøm ut dersom det er jordfeil, burde vært det første de sjekket ikke drive med diagnostikk....
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

nr1rayner

Er det pga jordfeil indikeres det på kladden på den originale EVSE  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Kryten

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

AtellusCalidus

Vad gjorde du precis innan felet uppstod? Får du gul varsellampa?

Sent from my XT1092 using Tapatalk


stradivaria

Ringe til ELBILMEK AS i Asker. Di kan fixe!!!

Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

Kryten

Ingen indikasjon før feilen oppstod. Det viser seg at det er selve laderen som må byttes. Min Nissan forhandler prøver å hjelpe til ved å søke Nissan Norge om at dette er reklamasjon (skulle bare mangle etter to uker på verksted og mange mange timer brukt av tekniker) Får svar på mandag om det blir dekt eller ikke.
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Trekkoppbil

Det første jeg sjekker hvis bilen ikke vil lade via AC:

-Om det er høy nok spenning på 12V-batteriet.  Hvis ikke, kan startkabler være til nytte, for at likeretteren skal starte.
-Restarte bilen ved å koble 12V-batteriet av og på igjen.

Hvis bilen ikke vil lade via DC:
-Prøve mange hurtigladere, og ringe operatøren og spørre om han vil restarte dem som ikke virker.
-Kople pistolen forsiktig av og på bilen, for å prøve flere ganger.

stradivaria

Hi,

This is what you have to check:
1. Check charging cable, does it indicat CHARGING lyght
2. Check if 12V battery charging when car on READY
3. If it is charging with DC quick charging, it does not mean that you found fault.

2012 model DC charging is controled by onboard charger. It has seperate CAN bus VCU-CHARGER-QUICK DC CHARGING.


Next step is manual measurements...

raimondas@elbilmek.no

Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA