Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av jlan, søndag 01. januar 2017, klokken 14:59

« forrige - neste »

prophan

Har aldri opplevd det, kun når fob har vært i lomma og den er utilsiktet trykket på. Bør deaktivere opsjonen at ett trykk lukker alle dører (faller tilbake til at 3 trykk lukker alle dører)
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Dvergen196

Har opplevd at FOB i lommen har vært årsaken men ikke i disse tilfellene, jeg har hatt 3trykk aktivert siden bilen var ny.
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

jlan

I begynnelsen av desember fikk jeg tilbake bilen med venstre FWD reparert. I slutten av desember begynte høyre FWD å feile.  Trengte flere forsøk for å lukke helt. Kan plutselig indikere åpen når bilen står parkert. Etter flere besøk konstaterte service følgende 17. februar:

Sitat fra: Tesla service 2017-02-17Corrections: Parts Not Available - Add to future service visit.
Found corrotion on right falcon door latch. The latch needs to be replaced. Parts has
been ordered. Customer must not use the door before the appointment.

Dette er fortsatt status nå ved utgangen av april. Tesla rapporterer "veldig lei oss og forstår din frustrasjon, men delen er ikke tilgjengelig". Likevel fortsetter de såvidt jeg vet å produsere nye biler. Jeg lurer på om jeg snart kan kreve kjøpet omgjort. En bil hvor bare en bakdør kan åpnes og hvor en stadig opplever at låsing av bilen og Autopilot/ACC ikke fungerer, må vel kunne sies å være en "vesentlig mangel".
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

lunitiks

@ljan - jeg regner med du har reklamert på alt du mener er feil?

Bakdør som ikke kan åpnes er klokkeklart en betydelig ulempe og ikke noe du skal finne deg i. Med så lang ventetid ville jeg presset hardt mot Tesla og gitt dem en rimelig tidsfrist til å få bilen din i orden - 10 eller 14 dager. Du skal ikke måtte vente et halvt år på en fungerende bakdør - retting ("avhjelp") skal skje innen rimelig tid, jfr. forbrukerkjøpsloven § 30



2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ellemelle

Og de kan jo heller ikke argumentere med at delene ikke finnes. Det produseres minst 3000 nye Model X hver eneste uke, og de har de deler til.

Zephid

Det er vel derfor ny del ikke er tilgjengelig, alle deler går til produksjon av nybiler for å holde leveringsfrister så godt som mulig :(

SurSnasen

Sitat fra: Zephid på mandag 01. mai 2017, klokken 13:33
Det er vel derfor ny del ikke er tilgjengelig, alle deler går til produksjon av nybiler for å holde leveringsfrister så godt som mulig :(

Jeg tviler sterkt på at denne/disse delene er flaskehalsdeler i produksjonen. Dermed burde det ikke være noe som helst problem for leverandøren å produsere opp litt ekstra for reservedeler. Tesla har vel også tenkt en kontinuerlig opptrapping av produksjonen?

Ellemelle

Men selv om de skulle ha begrenset tilgang til deler, så kan jeg ikke akseptere argumentet om at de er nødt til å
prioritere kontinuerlig produksjon av nye biler foran feilretting av allerede leverte, men feilproduserte, biler.

I beste fall er det ussel kundebehandling, men mest sannsynlig en sak for jurister.

nie

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 02. mai 2017, klokken 13:21
Sitat fra: Zephid på mandag 01. mai 2017, klokken 13:33
Det er vel derfor ny del ikke er tilgjengelig, alle deler går til produksjon av nybiler for å holde leveringsfrister så godt som mulig :(

Jeg tviler sterkt på at denne/disse delene er flaskehalsdeler i produksjonen. Dermed burde det ikke være noe som helst problem for leverandøren å produsere opp litt ekstra for reservedeler. Tesla har vel også tenkt en kontinuerlig opptrapping av produksjonen?
Jeg tror heller ikke at disse delene er flaskehalser.
Basert på egen erfaring tror jeg heller at dette bare er nok et eksempel på at Tesla ikke har greid å etablere en god logistikk når det kommer til reservedeler. Delene finnes kanskje men de virker ikke å ha noen gode systemer for sporing av deler enten de finnes på lager, er under produksjon når de kan forventes å ankomme servicesenter.

jlan

Sitat fra: lunitiks på søndag 30. april 2017, klokken 15:25
@ljan - jeg regner med du har reklamert på alt du mener er feil?

Bakdør som ikke kan åpnes er klokkeklart en betydelig ulempe og ikke noe du skal finne deg i. Med så lang ventetid ville jeg presset hardt mot Tesla og gitt dem en rimelig tidsfrist til å få bilen din i orden - 10 eller 14 dager. Du skal ikke måtte vente et halvt år på en fungerende bakdør - retting ("avhjelp") skal skje innen rimelig tid, jfr. forbrukerkjøpsloven § 30
Takk. Ja alt er akseptert som reklamasjon av Tesla, men det er vanskelig å finne noen ledere i Tesla Norge som står frem og tar ansvar.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

o.b.lix

Sitat fra: jlan på onsdag 03. mai 2017, klokken 10:42
Takk. Ja alt er akseptert som reklamasjon av Tesla, men det er vanskelig å finne noen ledere i Tesla Norge som står frem og tar ansvar.

Kan hjelpe å skrive mail til Tesla (gjerne ditt lokale servicesenter) der du f.eks. krever å få heve kjøpet om de ikke har tid til å skaffe deler, så blir mailen skubbet oppover i systemet, og sannsynligvis vil en eller annen med noe mere ansvar ta tak i saken.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

prophan

Min høyre fwd klarte ikke å lukke sdg i helgen. Servicesenter sier det er en latch som må skiftes. Det er uklart når den latchen kommer, fikk forespeilet minst noen uker. I mellomtiden må jeg kjøre en altfor liten leiebil som jeg fikk, en volvo stasjonsvogn v60.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

o.b.lix

Sitat fra: prophan på onsdag 03. mai 2017, klokken 14:52
I mellomtiden må jeg kjøre en altfor liten leiebil som jeg fikk, en volvo stasjonsvogn v60.

Dette kan du nok klage på og få byttet. Min erfaring er at leiebilene sitter løst. Har prøvd mange fossilbiler jeg aldri trodde jeg skulle kjøre!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jlan

Sitat fra: prophan på onsdag 23. november 2016, klokken 10:23
La oss ikke gjøre omfanget større enn det er uten å ha god statistikk å peke til. For sikkerhetsskyld nevner jeg at mine FW dører har fungert problemfritt, utenom en del knirk som SC har sett på.
Jeg tipper du også blir litt mer utålmodig etter en sommer med Volvo :). Ut fra min statistiske erfaring er det her stor sannsynlighet for korrelasjon, så jeg tror det er bare å sette seg i kø for å få byttet latch på andre siden også.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

prophan

Fikk gledelig overraskelse i går kveld. Da meldte Tesla på epost at latchen skulle være her idag. Har nå fått igjen bilen og er glad for at det ikke ble mange dager uten den.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA