Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av batteri

Startet av erik e, søndag 01. januar 2017, klokken 13:38

« forrige - neste »

erik e

Ja bilen er over 5 år og passert 80 000km. Må ha nye dekk foran og vinterdekkene burde kanskje vært nye. Men for en bil,har aldri opplevd at den ikke har ladet. 16 A ladekablen er som bilen,som ny.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

AmocoCadiz

Du gir uttrykk for det mange opplever med Trillingene,
enkle men svært greie biler,
nærmest helt uten større problemmer, de går og går.
Supersmart liten bil.

Spennende å følge hvordan den takler neste aldringsperiode på 5-10 år.

Hva tar til slutt knekken på trilling, blir det rusten nitidig påført av Statens Vegvesen?

psyfoon

Tror nok en del trillinger begynner å bli vraket når de er 10år, dels pga rust (dårlig lakk og stålkvalitet tror jeg), dels pga at de sikkert er rimelig utdaterte og sikkert har rekkevidde ned mot 60% av ny, noe som vil føre til at rekkevidden kun holder mål for en promille av befolkningen og de fleste elbiler om 5år kanskje ligger i gjennomsnitt rundt 60 mils rekkevidde? Ellers vil det jo dukke opp mye en del utgifter til bytte av slitedeler mellom 5-10år, som fjærer, støtdempere og hjullagre, kanskje også dyrere komponenter. Så da spørs det hvordan bruktbilpriser og etterspørsel er i markedet, om folk gidder å koste på 15-20.000 etter en EU-kontroll når bilen nærmer seg 10år.

Blir spennende å se! Jeg tror vi vil se trillinger på veien iallefall i 10-15år fremover  :D Kanskje de blir samleobjekter på sikt også, en slags raritet som bidro til at elbil salget i Norge virkelig tok av?  ;D
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

AmocoCadiz

Sitat fra: psyfoon på onsdag 09. november 2016, klokken 22:41

Blir spennende å se! Jeg tror vi vil se trillinger på veien iallefall i 10-15år fremover  :D Kanskje de blir samleobjekter på sikt også, en slags raritet som bidro til at elbil salget i Norge virkelig tok av?  ;D
De blir klassikere, de kan godt bli sett på som elbilens VWbobble!

65lars

HAHAHAHA!! ;D

Ja, min Zero kommer kanskje til å vare i 20 år, siden jeg kun kjører kankskje 5K km i året, hittil.
Da kan jeg kanskje selge den - som en klassiker.  Meg 85 år gammel eller dau.

Men hei, var hos fastlegen min i dag, tok litt prøver, blodtrykk, og EKG, men merket at han ikke var helt "her - med meg."  Og han hadde et slags morsomt smil rundt kjeften.  Og så måtte han fortelle meg, at etter min gode erfaring med Zeroen, gikk han ut og kjøpte siste versjon av en BWW I3 - og den har jo apper - han kan varme den opp via mobilen, før han går på jobb, før han går fra jobb.  Tok familien, kone og to barn, kjørte til Sverige, full guffe med varme og radio og det hele, og kom såvidt hjem, slik jeg forstår det, via en hemmelig kilde.
:)
Trilling, bestilt KIA

AmocoCadiz

Sitat fra: 65lars på fredag 11. november 2016, klokken 16:31
HAHAHAHA!! ;D

Ja, min Zero kommer kanskje til å vare i 20 år, siden jeg kun kjører kankskje 5K km i året, hittil.
Da kan jeg kanskje selge den - som en klassiker.  Meg 85 år gammel eller dau.

Men hei, var hos fastlegen min i dag, tok litt prøver, blodtrykk, og EKG, men merket at han ikke var helt "her - med meg."  Og han hadde et slags morsomt smil rundt kjeften.  Og så måtte han fortelle meg, at etter min gode erfaring med Zeroen, gikk han ut og kjøpte siste versjon av en BWW I3 - og den har jo apper - han kan varme den opp via mobilen, før han går på jobb, før han går fra jobb.  Tok familien, kone og to barn, kjørte til Sverige, full guffe med varme og radio og det hele, og kom såvidt hjem, slik jeg forstår det, via en hemmelig kilde.
:)
Elbilen kan jo absolutt innbyde til roligere og mer "voksen" kjøring, noe som igjen kan senke EKG, hjerterytme og stressnivå.
Så vem som gir seg først, du eller Trillingen er absolutt ikke gitt...! :-)

Mr.Zero

Etter fire vintre i trilling, dog uten alvorlige frostskader, må jeg nok innrømme at det å sette seg inn i en app-varmet i3 hvor gom viser ca 20 mil med 18 varme i kupéen og 5 kalde utenfor, ja det er litt luksus. Skjønner denne fastlegens begeistring.. :) Jeg kommer for øvrig aldri til å snakke ned en trilling, for den er genial til sitt bruk!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

erik e

Godt sagt:  Genial til sitt bruk.  God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA