Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken betydning har oppvarming av batteriet

Startet av DennisTV, lørdag 31. desember 2016, klokken 18:13

« forrige - neste »

DennisTV

Har en 2013 versjon nordisk.
Spyleren kommer ikke høyt nok på vindu så den øverste delen blir ikke ren.
Andre som opplever det samme?
Noen med en løsning?

Kapzx

Nissan Leaf 2012

Navl1

VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Leif Leaf

Sitat fra: DennisTV på onsdag 09. november 2016, klokken 12:53
Har en 2013 versjon nordisk.
Spyleren kommer ikke høyt nok på vindu så den øverste delen blir ikke ren.
Andre som opplever det samme?
Noen med en løsning?

Dette er ikke et ukjent problem - jeg fikk mine justert uten kostnader på verksted.
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

Ebe

Denne problemstillingen dukker opp hver høst på forumet, så bare så for å finne mulige tips, triks og løsninger på problemet. :-)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

cra

Ligger løsning på dette i flere tråder allerede. Ti sider å lese i f.eks. denne, med utdypende forklaring på hva som er problemet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6710.msg317075.html#msg317075

Kortversjon: Bytt til Nissan Juke-dyser. De er av "gamlseorten" som lar seg justere med ei nål. Eksisterende sprededyser treffer kanten på panseret og kan derfor ikke justeres høyere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JBS


"Kortversjon: Bytt til Nissan Juke-dyser. De er av "gamlseorten" som lar seg justere med ei nål. Eksisterende sprededyser treffer kanten på panseret og kan derfor ikke justeres høyere."

Kan bekræfte at det er "The one and only way to do it"  ;D

Det er en gåde hvorfor Nissan fastholder de "skod" dyser, og skulle helt klart ikke brugt på den model som kom i 2013 og frem.

Det næste problem er at de også fryser nemt til og ikke kan fås med varme i.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Wehrmut

Verkstedet brukte en liten skrutrekker for å justere mine (eNV200).
e-NV200 7-seter

nr1rayner

It's not the one and only way  ;)

Jeg orket ikke en runde innom forhandler for det, så tok saken i egne hender.
Dysene er justerbare, men som JBS skriver, skal de i riktig høyde treffer de panser.
Vel, rettere sagt treffer de det plastdekselet som kommer "rundt" panseret.
Jeg tok vekk en liten bit foran dysene, og nå er de justerbare til normal høyde. Funker fjell.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

DennisTV

Hva menes med "Jeg tok vekk en liten bit foran dysene, og nå er de justerbare til normal høyde."?
Tok den løs nå og ser bare en hel støpt enhet med dysa i front, eller er det en dyse til lengre inn...

cra

Tok vel vekk litt av plastiken (den plata på undersiden av panseret) som strålen treffer når du stiller den for høyt. Ikke på selve dysa.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ebe

Sitat fra: nr1rayner på torsdag 10. november 2016, klokken 00:17
It's not the one and only way  ;)

Jeg orket ikke en runde innom forhandler for det, så tok saken i egne hender.
Dysene er justerbare, men som JBS skriver, skal de i riktig høyde treffer de panser.
Vel, rettere sagt treffer de det plastdekselet som kommer "rundt" panseret.
Jeg tok vekk en liten bit foran dysene, og nå er de justerbare til normal høyde. Funker fjell.

Du lagde et kutt/hakk i plastdekselet som væskespruten treffer? Det var ko en grei løsning. Men hvordan justeres dysene? Er det men et klassisk justeringsverktøy? Altså nål?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

nr1rayner

10 poeng til cra  ;)
Ligger noen bilder av arbeidet under en av de gamle trådene. Finner ikke bilder på pc'n..

Dysa er justerbar med et lite flatjern. Bare stikk det inn i sporet og "vri" den opp eller ned.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Hmm, gikk ikke an å legge inn film her kanskje.. Tok en skjermdump under spyling.
Det er vel ingen tvil om at dette er bedre enn originalt?
Såvidt jeg husker var det vel såvidt de spyttet litt rett over viskerne i hvileposisjon..

Ikke akkurat lett å ta bilde av dyse og modifikasjon, men det viser vel sånn ca hva jeg har gjort..
Den øverste plastikken jeg har fjernet et hakk i. Hakket mitt ble alt for stort..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Carl Anton Stenling

Jeg har nettopp bygget om vindusspylerne til å festes på viskerarmene. Fungerer mye bedre. Har brukt dyser fra Mercedes Vito og viskere fra Biltema.
Tidligere har jeg prøvd dyser fra Juke og modifisert plastkanten på panseret. Ble likevel ikke fornøyd med det originale opplegget.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA