Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Til oss med levering (sent i) desember

Startet av tomrh, lørdag 31. desember 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: arthur på fredag 27. januar 2017, klokken 18:53
Trump har sikkert noen venner i cementindustrien, men ...

Beklager OT men... Da jeg hadde lest så langt i innlegget ditt så jeg for meg slike "venner" innen en form for "cementindustri" som don Corleone kunne tenkes å ha ;)


"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Bavaria94

Sitat fra: hgs på fredag 27. januar 2017, klokken 22:31
Tesla ser iallfall ut til å klare seg fint under Trump:
http://www.dn.no/nyheter/2017/01/27/2051/Utenriks/-tesla-er-et-glansbilde-pa-made-in-the-usa

Tror også at Musk vil klare seg bra under Trump. Musk er ingen miljøaktivist, men foretningsmann og entusiast. Synes han virker met patriot enn før også. At Musk bør være forsiktig med å assosiere seg med Trump, tror jeg begrunnes i en missoppfatning av at alle som er potensielle elbilkunder også tilfeldigvis er politisk "antitrump". Hadde det vært slik i bilverden, hadde nok ikke vw solgt så bra etter WW2.
2017 i3FC94Ah

stefse

Sitat fra: Bavaria94 på lørdag 28. januar 2017, klokken 09:49
Sitat fra: hgs på fredag 27. januar 2017, klokken 22:31
Tesla ser iallfall ut til å klare seg fint under Trump:
http://www.dn.no/nyheter/2017/01/27/2051/Utenriks/-tesla-er-et-glansbilde-pa-made-in-the-usa
At Musk bør være forsiktig med å assosiere seg med Trump, tror jeg begrunnes i en missoppfatning av at alle som er potensielle elbilkunder også tilfeldigvis er politisk "antitrump". Hadde det vært slik i bilverden, hadde nok ikke vw solgt så bra etter WW2.
Det er å tillegge en amerikansk president altfor mye vekt om man lar bilvalget avgjøres av denne.

Tesla Model3
VW eGolf - solgt

erikf

Sitat fra: stefse på lørdag 28. januar 2017, klokken 19:53
Sitat fra: Bavaria94 på lørdag 28. januar 2017, klokken 09:49
Sitat fra: hgs på fredag 27. januar 2017, klokken 22:31
Tesla ser iallfall ut til å klare seg fint under Trump:
http://www.dn.no/nyheter/2017/01/27/2051/Utenriks/-tesla-er-et-glansbilde-pa-made-in-the-usa
At Musk bør være forsiktig med å assosiere seg med Trump, tror jeg begrunnes i en missoppfatning av at alle som er potensielle elbilkunder også tilfeldigvis er politisk "antitrump". Hadde det vært slik i bilverden, hadde nok ikke vw solgt så bra etter WW2.
Det er å tillegge en amerikansk president altfor mye vekt om man lar bilvalget avgjøres av denne.
Det er vanlig å unngå å kjøpe varer fra stater basert på det sittende regimet og politikken de fører uten at det rtenger å være så alt for aktivistisk. Når Trump sin regjering stenger for import og kjører en hard konkurranselinje mot andre land er det mange som kommer til å få mindre lyst til å kjøpe ting produsert i USA. Jeg selv vil helst kjøpe ting produsert i sympatiske land.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

stefse

Sitat fra: erikf på søndag 29. januar 2017, klokken 11:43
Sitat fra: stefse på lørdag 28. januar 2017, klokken 19:53
Sitat fra: Bavaria94 på lørdag 28. januar 2017, klokken 09:49
Sitat fra: hgs på fredag 27. januar 2017, klokken 22:31
Tesla ser iallfall ut til å klare seg fint under Trump:
http://www.dn.no/nyheter/2017/01/27/2051/Utenriks/-tesla-er-et-glansbilde-pa-made-in-the-usa
At Musk bør være forsiktig med å assosiere seg med Trump, tror jeg begrunnes i en missoppfatning av at alle som er potensielle elbilkunder også tilfeldigvis er politisk "antitrump". Hadde det vært slik i bilverden, hadde nok ikke vw solgt så bra etter WW2.
Det er å tillegge en amerikansk president altfor mye vekt om man lar bilvalget avgjøres av denne.
Det er vanlig å unngå å kjøpe varer fra stater basert på det sittende regimet og politikken de fører uten at det rtenger å være så alt for aktivistisk. Når Trump sin regjering stenger for import og kjører en hard konkurranselinje mot andre land er det mange som kommer til å få mindre lyst til å kjøpe ting produsert i USA. Jeg selv vil helst kjøpe ting produsert i sympatiske land.
Så nå er Tesla uaktuelt for deg, fordi USA er et usympatisk land?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

erikf

Sitat fra: stefse på søndag 29. januar 2017, klokken 16:58
Sitat fra: erikf på søndag 29. januar 2017, klokken 11:43
Det er vanlig å unngå å kjøpe varer fra stater basert på det sittende regimet og politikken de fører uten at det rtenger å være så alt for aktivistisk. Når Trump sin regjering stenger for import og kjører en hard konkurranselinje mot andre land er det mange som kommer til å få mindre lyst til å kjøpe ting produsert i USA. Jeg selv vil helst kjøpe ting produsert i sympatiske land.
Så nå er Tesla uaktuelt for deg, fordi USA er et usympatisk land?
Uaktuelt nei, men slike ting er en av mange medvirkende faktorer når vi skal velge et produkt.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

AmocoCadiz

The old man gir tommel opp for GM's Bolt i hvert fall!

knut.aulie



stefse

Sålenge elbilisme kan gjøres næringsvennlig så kan republikanerne støtte det.
Sannsynligvis har man ikke noe valg uansett hvem som styrer der borte, man kan ikke subsidiere seg frem til elbilisme, den må komme som følge av markedsmekanismer og teknologi.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

timingbeltkiller

Fossilindustrien inkl fossilbilene har alltid vært subsidiert med stor suksess
i og med de ikke blir belastet økonomisk for miljøskadene de er (u)ansvarlig for.

De skadene betaler du og jeg som forbruker, skattyter og med helseminus.

Det skal ikke mere til enn å rette dette opp.
Så utkonkurreres fossilbilen også rent økonomisk.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Panduck

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 22. mars 2017, klokken 17:30
Fossilindustrien inkl fossilbilene har alltid vært subsidiert med stor suksess
i og med de ikke blir belastet økonomisk for miljøskadene de er (u)ansvarlig for.

De får vel direkte støtte også i form av enorme skattefritak og direkte subsidier. Artig hvordan slike ting ofte glemmes når elbilene angripes for den støtte de får. "Markedskreftene skal bestemme" er greit, helt til de som sitter med finansiell makt tjener på at det er annerledes. Tesla skal jo heller ikke ha lov til å selge direkte biler direkte til kunder, i landet som hedrer det frie markedet som om det var gudegitt.

doldis1

 
SitatTesla skal jo heller ikke ha lov til å selge direkte biler direkte til kunder, i landet som hedrer det frie markedet som om det var gudegitt.

Det Amerikanske lovverket  skiller ikke mellom presidenter og bilprodusenter. Tesla vinner fram i stat etter stat
mot kobbelet av GM-advokater og godt smurte delstatspolitikere ....

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA