Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Til oss med levering (sent i) desember

Startet av tomrh, lørdag 31. desember 2016, klokken 13:28

« forrige - neste »

stefse

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 12. november 2016, klokken 10:24
Sitat fra: Hansi på lørdag 12. november 2016, klokken 09:44
Godt poeng arthur, og jeg er enig. Hverken presidenter, konger, statsministere eller hva det måtte være har så veldig stor reell makt. De har enormt mange som skal ha og har noe å si. Unntaket er kanskje Nord-Korea? (men tror til og med han ikke bestemmer absolutt alt selv) :)

Edit: skrivefeil
Riktig det.
Men re miljø har Trump støtte fra det politisk valgte flertallet (GOP).
Han har allerede sagt han utnevner ny EPA sjef med synspunkter
lik hans egne og lik fordums partieier og nåværende klimafornekter Hagen.

Så vi må nok anse det er sannsynlig 4 år med Trump og GOP kommer
til å øke den globale temperaturstigningen med 2-5 grader.
Og med det en vesentlig økning i områdene rundt om på kloden
som blir ubeboelige for mennesker.
Eksempelvis vil hans egen by New York forsvinne under vann.

Øh, jaha... 4 år med Trump = 2-5° ? ;)

På den positive siden må Norge jobbe hardere for å oppnå klimmål, da blir det ihvertfall tullete å øke avgiftene på elbiler og senke dem for fossilbiler
http://e24.no/makro-og-politikk/klimatrusselen/norge-maa-kutte-co2-utslipp-opptil-ti-ganger-saa-raskt-som-eu/23845708

Egentlig håper jeg sol og vindkraft skal bli billigere enn olje og kull, og jeg tror vi er på vei dit. Men man må innse at en petroleumsdrevet økonomi ikke er fremtidsrettet. Med det mener jeg kort fortalt at folk ikke må sysselsettes med å få opp olje, for å bruke olje, men at folk må jobbe med å bygge og vedlikeholde sol og vindenergi for å bruke denne videre i verdiskapningen.
Jeg tror Trump er ganske opptatt av å skape jobber, og da vil nok desverre førstnevnte være en enkel løsning, men jeg tror begge disse sektorene vil få mer å gjøre. Faktisk kan en Amerikans "energiewende" være endel av løsningen på sysselsettingsproblemet, og på lang sikt har man jo faktisk ikke noe valg. Som forettningsmann vil Trump sikkert lytte til slike argumenter, men man kan ikke forvente at han ukritisk skal dele ut penger til "CO2 lobbyen".
Uavhengig av president tror jeg USA's oljeavhengighet bare kan løses på rent business-vis, altså at grønn energi rett og slett utkonkurrerer fossilenergi på pris. Det vil skje før eller siden, og jeg tror det vil skje før jorda "går under" av karbonifisering av atmosfæren som følge av fossil energi. Kina leder an her, de er utrolig endringsvillige, og det kan faktisk bli Kina som viser verden hvordan man kan kutte avhengigheten til olje i stor skala.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

Rio

I USA har presidenten vide fullmakter for utenrikspolitikken.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

arthur

Ja, og nei, han kan f.eks føre defensiv krig, men selv innenfor dette mandatet må han få pengene bevilget og de er det kongressen som gjør og dermed har det siste ordet.
Han vil være omgitt av rådgivere som alle vil kunne mene noe, og nok også gjør det!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Rio

Hans "transition team" har frolk fra følgende selskaper: Altria, Visa, Coca-Cola, General Electric, Verizon, HSBC, Pfizer, Dow Chemical og Duke Energy.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

stefse

Teknologien er i stadig utvikling og spiser av forspranget til fossilenergi:
http://www.tu.no/artikler/dette-er-teknologisprangene-bak-solcelle-revolusjonen/364221

Faktisk mistenker jeg at når alle kostnader for mange fremtidige oljefelt (alt fra seismikkinnsamling til forbrenning) tas med, allerede har passert tipping point i favør av grønn energi. 
Imidlertid har de feltene som allerede har blitt utbygd en lav pumpekostnad, og de vil fortsette å pumpe olje til bunnpriser for å beholde markedsandelene i energimarkedet sålenge som mulig. Men når det blir snakk om å starte nye oljefelt, vil oljen kunne bli konkurrert ut på pris, og det vil skje om ikke alt for lenge.
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

JorgenM

Enda en grunn til at Tesla (og sikkert elbiler generelt) bare vil nyte godt av Trump som president, han eier nemlig en Tesla Roadster :)

https://www.dn.no/nyheter/2016/11/10/2047/Motor/her-er-trumps-garasje
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

i05L0

Sitat fra: JorgenM på lørdag 12. november 2016, klokken 19:54
Enda en grunn til at Tesla (og sikkert elbiler generelt) bare vil nyte godt av Trump som president, han eier nemlig en Tesla Roadster :)

Mange har hengt seg opp i Trumps uttalelser om kull og olje og diverse. Husk at han snakket til potensielle velgere i disse distriktene som historisk har drevet slik industri. Trump er forretningsmann - han vil selvfølgelig skape nye arbeidsplasser i markeder med etterspørsel. Der får han nok noe input fra vår venn Elon Musk og andre som er tett på der det skjer i dag og i nærmeste fremtid.
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah, Capparisweiss

Robert Sund

Borgere i USA tror ofte at det er "det forjettede land" samtidig som de mistror myndighetene. Økende fattigdom, middelklasse som eroderes, politivold, asset forfeiture som nå inkluderer tapping av debitkort, hundretusener av voldtektsoffre som det er tatt prøve av men der prøvene ikke blir analysert fordi det er for dyrt (500 til 1500 dollar); mens de rikeste får stadig mer og får "redningspakker". Slik hadde det ikke vært hvis demokratiet hadde virket. Slik hadde det ikke vært hvis det var selvsagt at det ble dekket etterspørsel. Lobbyvelde, svingdørspolitikk og korrupsjon beriker noen få og levner ødemark og ruin.

Inn stormer Trump og lover å tappe lobbybassenget tørt. Og peker på syndebukker. Han vinner valget.
Og så gir han lobbyistene mer enn de kunne drømme om.

Trump beriker seg selv.

Å tro at fremmedhat bare er polemikk har slått feil før:
http://www.snopes.com/1922-new-york-times-hitler/

doldis1

Oj, her var d mange dommedagsprofetier i en og samme tråd  :D   Trump er nok ikke så tett i toppetasjen som mange her på forumet tror.
Trump vil være på gli i klimapolitikken allerede FØR han inntar d Hvite hus, når han setter seg litt inn i dette vil
han se at hans mål om flere arbeidsplasser og et rikere og mindre belånt USA ikke kan nås ved å skru klokka
tilbake.
Tror virkelig noen på alvor at han vil sende hjem millioner av Amerikas billigste arbeidskraft og samtidig sage
beina av restene av Amerikansk exportindustri ved å møte alle utenlandske varer med 40% toll ?
Tror noen at Trumps Amerika vil tjene noe som helst ved løpe fra allerede inngåtte klimaavtaler ?
Jeg har ingen som helst tro på at Trump vil skade klimasaken og fremveksten
av ny miljøvennlig industri, snarere tvert imot kan d  faktisk vise seg at Trump er rette mann for jobben..

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ingeniøren

Spørsmålet er om det hjelper med avtaler så lenge ingen ting skjer....bortsett fra litt bilavgifter, men det går jo av seg selv, avtale eller ikke. Bilen står tross alt for ikke mer enn rundt 10% av CO2 utslipp  8)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

AmocoCadiz

Sitat fra: JorgenM på lørdag 12. november 2016, klokken 19:54

Det står nok dessverre muligens ,
"Ifølge nettstedet Topspeed.com skal Trump muligens også ha en Tesla Roadster. "

doldis1

SitatTrump vil være på gli i klimapolitikken allerede FØR han inntar d Hvite hus 
På VG nytt akkurat nå 20.04: påtroppende president Donald Trump sier
til New York times at han holder alle muligheter åpne om hvorvidt han vil trekke USA fra Parisavtalen.Klimaendringer kan være menneskeskapte, medgir han......

Ingeniøren

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 22. november 2016, klokken 21:16

SitatTrump vil være på gli i klimapolitikken allerede FØR han inntar d Hvite hus 
På VG nytt akkurat nå 20.04: påtroppende president Donald Trump sier
til New York times at han holder alle muligheter åpne om hvorvidt han vil trekke USA fra Parisavtalen.Klimaendringer kan være menneskeskapte, medgir han......

Det går som jeg viste til tross for venstresiden og media's dommedagsprofetier. Selv om gubben kan være spenna gal til tider, så styres verden av apparatet rundt de som sitter på toppen. Selv den amerikanske presidenten trenger en skog av rådgivere, og ikke minst ham.

Tror dette kan blir bra ballanse jeg: En ikke politiker på toppen og en skog av politikere under ham.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA