Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fører Harald A Møller AS kundene bak lyset ?

Startet av HPSE, lørdag 31. desember 2016, klokken 01:28

« forrige - neste »

HPSE

Ser på denne facebook gruppen at de nå skal kjøre på Autobahn i tyskland. 3 minusgrader og de skal ha Cruisecontrol stilt inn på 120 km/t. Skal kjøre til bilen er tom. Spennende å se hvor langt de kommer :-)

https://www.facebook.com/groups/456044027938811/?fref=ts
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

moby666

Hadde vært spennende og hatt med noen andre elbiler og sett feks hvor mye lengre feks går enn ny i3 og leaf 30kwh
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

148 km ble det. 2 i bilen. 0 grader og snittfart ca 120 (!). 21 gr i bilen
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

nr1rayner

Hmm, det er såvidt kortere enn 24 kwh Leaf gjør... I +10-15 C, uten varme/AC og jevn hastighet på 60-70...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Crown

Det som er morsomt er jo at det er gjort samme testen med Zoe 40kWh, den kom 156km og da sparte de på varmen i bilen :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

autopass

Sitat fra: nr1rayner på fredag 11. november 2016, klokken 10:22
Hmm, det er såvidt kortere enn 24 kwh Leaf gjør... I +10-15 C, uten varme/AC og jevn hastighet på 60-70...

Men hva gjør Leaf i 120km/t? Stor forskjell på 60-70 og 120km/t
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

nr1rayner

@autopass
Nettopp det er poenget mitt  ;)

Aner ikke, har ikke sånne fartsgrenser her. I trøndelag er 90 max, og da over kortere strekning..
I ganske jevn 80 kommer jeg vel 120-130km tipper jeg før det er skåle tomt.
10km/t fartsøkning gir ca 10-15% økt forbruk, så da er det bare å regne seg fremover..
Man er nok fort nede på 60-70km i tilsvarende test med en 24kwh Leaf, og da ca 80-100 km på en 30kwh..
Selvsagt kun et estimat...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

AppleKnocker

Sitat fra: Crown på fredag 11. november 2016, klokken 10:44
Det som er morsomt er jo at det er gjort samme testen med Zoe 40kWh, den kom 156km og da sparte de på varmen i bilen :)
Har du link til den Zoe testen?

Motorveitester er veldig relevant for oss som kjører 90% av tiden i 100 og 110 sone inn mot Oslo.
Facebooktesten av Ioniq stemmer på en prikk med min egen test for kort tid siden. Forbruk på 18kwh/100km og beregnet rekkevidde 155km med Ioniq på motorvei. Når jeg tok samme rute med Leaf like etter brukte den 20,4 kwh/100km. Temp var 3-4 grader.

Det du sier betyr at Zoe bruker 26,3kwh/100km, og det får jeg ikke til å stemme. Min erfaring er at den bruker omtrent det samme som Leaf på motorvei. Jeg vil forvente at Zoe kommer opp mot 200km under samme fart og forhold.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Crown

Sitat fra: AppleKnocker på lørdag 12. november 2016, klokken 22:46
Det du sier betyr at Zoe bruker 26,3kwh/100km, og det får jeg ikke til å stemme. Min erfaring er at den bruker omtrent det samme som Leaf på motorvei. Jeg vil forvente at Zoe kommer opp mot 200km under samme fart og forhold.

Det var fra (den norske) Facebookgruppen jeg så det, vet ikke sikkert hvor han fikk det fra, men se vedlegg. Jeg bommet med 1km ser jeg :) Og det var 120km/t ikke 100. Er nok stor forskjell på en bil som Zoe. Men at det er en av elbilene med størst forskjell i oppgitt vs virkelig kjørelengde har jeg hørt før.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

moby666

Testen i Tyskland ble gjennomført i 115 kmt (gps)/120 kmt på speedometer. Ikke usannsynlig at zoe bruker 25kwh/100km i den hastighet. Bilens målinger er unøyaktig, så eneste riktig måling er å kjøre bilen så Tom som mulig. En test på motorvei på 3-4 mil er ikke realistisk
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

AppleKnocker

Ioniq er mer effektiv enn Zoe, men jeg tviler sterkt på at den bruker 40% mindre på motorvei. 10-20% kanskje.

Dette baserer jeg på at jeg har kjørt Zoe mot Leaf tidligere, og nå nylig Leaf mot Ioniq.

Hvis noen melder seg frivillig med en Ioniq, kan vi ta en motorveiduell i januar
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Jorgen86

The race is on, jeg får bil på mandag og melder meg mere enn gjerne frivillig
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

knut.aulie


turfsurf

Blir lettere sjokket hvis Zoe bruker vesentlig mere enn Model S i 120km/t. Jeg har en del sammenligningsgrunnlag mellom Model S og i3, de bruker ca like mye i 130km/t på sommeren.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA