Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når tror dere Chevrolet vil begynne å levere Bolt til kunder i USA?

Startet av BOStrand, fredag 30. desember 2016, klokken 18:35

« forrige - neste »

JorgenM

i3 redesign = mer mainstream = kjedeligere  ::)

Er nok endel som har sterke meninger mot designet på i3, men likevel seler den som hakka møkk i Norge så endringene kan være av mer praktisk karakter, f.eks så fikk den vel kun 4 stjerner pga lav score ved fotgjengerpåkjørsel (?) så mulig at de ønsker 5 stjerner nå. Endring bak er neppe særlig omfattende, mindre glass kanskje...
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

JorgenM

Sitat fra: moonbuggy på søndag 27. november 2016, klokken 23:50
BMW grunntanke er sunn. De utvider rekkevidden "naturlig" i den forstand at batteripakken ikke skal veie særlig mer eller ta fysisk mer plass.
I tillegg betyr det at de kanskje kan tilby 120Ah-oppgradering til oss med 60Ah-batteriet :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy

Man kan jo lure hvor smart det er av BMW å annonsere oppdatering om et år.
Salget av dagens modell har nettopp skutt fart med 94A versjonen og topper nå salget i Europa (EVs).
1656 solgt i oktober, opp med 51% fra året før.
Nå er det fare for at dette bremser kraftig. Noen venter heller på neste utgave i 2017. (Sannsynligvis klar i 2018).
120A batteri, nytt utseendet og ikke minst nyheter om bedre selvkjøringsegenskaper. Radar, bedre kamera, flere sensorer osv. ?
Men, det blir avveining. Tenkte man på andre produsenter, så vil man kanskje heller vente på en ny I3 ?

JorgenM

BMW har ikke annonsert noe og kommer nok ikke til å gjøre det før 3-4 måneder før neste versjon kommer for salg :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Kanon

#19
Sitat fra: JorgenM på mandag 28. november 2016, klokken 17:35
BMW har ikke annonsert noe og kommer nok ikke til å gjøre det før 3-4 måneder før neste versjon kommer for salg :)

Nja,  det var samme BMW boss ,Krűger, som annonserte batterioppgradering i Zeit ifjor som i Welt iår( Spiegel neste år?)
Planen er vel kanskje og ta vekk fokus fra Renault/Tesla/Opel?
Mener og å huske at det var en økning av i3 salg fra 2015 til 2016 på over 80%. Så 50% økning iår er vel ikke så imponerende.
Det er tross alt fra ganske så lave volum.

Jorgensen

Sitat fra: JorgenM på mandag 28. november 2016, klokken 09:08
i3 redesign = mer mainstream = kjedeligere  ::)

Er nok endel som har sterke meninger mot designet på i3, men likevel seler den som hakka møkk i Norge så endringene kan være av mer praktisk karakter, f.eks så fikk den vel kun 4 stjerner pga lav score ved fotgjengerpåkjørsel (?) så mulig at de ønsker 5 stjerner nå. Endring bak er neppe særlig omfattende, mindre glass kanskje...

Mener å ha lest tidligere at dersom i3 hadde hatt varsling for sikkerhetsbelte i baksetet, så hadde den fått 5 stjerner.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

JorgenM

Fra http://jalopnik.com/can-the-bmw-i3s-be-an-electric-hot-hatch-1789436806 :

"- We'll just have to wait until September when BMW debuts its new i3 line, which will supposedly get refreshed bumpers, headlights, interior bits, infotainment, exterior colors, added range and hopefully a fire-breathing top trim that carves corners like no other EV hatchback before. "
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Kanon


300 km ekte rekkevidde, (det stemmer jo ikke med 120 ah batteri?)
Lanseres på IAA i september, kan handles over disk neste år.
Ikke noe håndfast om i3S, men den på bildene ser da lav ut?
Nye lys foran og bak ser det ut til. Det var vel annonsert og.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/bmw-i3-facelift-erlkoenig-mehr-reichweite-ab-2018-8392769.html

tessy

Då må det bli 141Ah.... 94Ah x +50% )

Då blir det fra dagens 200km til 300km... Isåfall ville vel NEDC gått opp til 450Km..





JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

#25
Hmm...denne må jeg legge til på bestillingslisten min  ;)

Tenk om de kunne lage et feste for originalt takstativ.  Da trenger jeg ikke noe annen bil.

Det blir interessant å se om de vil produsere begge modeller. Det virker litt rart å kjøre 2 produksjonslinjer med et så lite volum som i3 representerer.

JorgenM

Begge modellene, mener du gammel og ny? Nei, da vil kun de nye med facelift produseres, altså ny type i3 og ny type i3S :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

TM

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:24
Begge modellene, mener du gammel og ny? Nei, da vil kun de nye med facelift produseres, altså ny type i3 og ny type i3S :)
Med gammel mente jeg dagens 94Ah. Men det er vel mest sannsynlig at det bare lages en hovedmodell, og i3's bare er en utstyrspakke på linje med M-sport på andre modeller.

02jan

Får håpe det kommer en "bad road edition" bredere skjermer, grovere dekk, høyere bakkeklaring, elektronisk diffsperre (som kan styres fra iDrive), takrails. 
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

TM

Dett du ønsker er nok ikke veldig sannsynlig, Men rails eller feste for takstativ er vel ikke helt utenkelig. De viste jo en video ved introduksjon av 2017  modellen som fokuserte mye på sykling.

Da er det jo litt merkelig at de ikke har tenkt på at man av og til må ha med seg sykkelen på biltaket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA