Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: på tide å spekulere i ioniq med 46 kwh batteri

Startet av Christopher Neumann Ruud, fredag 30. desember 2016, klokken 09:14

« forrige - neste »

Christopher Neumann Ruud

Sitter med en 2014 Model S som har gått bra langt og ser ut til å klokke de magiske 100 000 i god tid før 5-års-jubileet, kanskje allerede til våren. Skal inn til 60000-sjekk nå som den nærmer seg 80000 og får se hva de sier om tilstanden.
Men hva betyr eventuelt dette for bruktverdien? Er det såpass mange ting som går i stykker gang på gang at det er lurt å la seg avskrekke og selge unna før garantiperioden er ute? Drivlinja og batteriet er jo fortsatt garantert frem til 2022, og det er vel de største enkeltutgiftene...

nie

Hvis jeg var deg, ville jeg ha byttet til en bil med lavere km-stand og mer gjenværende garanti.
På en bil som Tesla bør verdien på garantien være ganske høy men jeg synes ikke at dette er tilstrekkelig priset inn i form av prisforskjell på en S85 med 90000 og S85 med 30000 på telleren. På finn ser det ut for at det bare er noen titusener i forskjell på disse.

En del reparasjoner vil du nok få utført på reklamasjonsretten også etter 100000km men jeg innbiller meg at bil innenfor garanti vil gi en enklere kommunikasjon med verkstedet etter hvert som flere og flere Teslaer runder 100000.

Klykken

Jeg, som sonderer terrenget etter brukt Tesla om dagene, luker ut bilene som har gått noe mye over 50.000km, med mindre det er noe utover normalen og unikt som fenger ved annonsen. Jeg ønsker mest mulig forutsigbart bilhold i den tiden jeg tenker å ha bilen, så da må garantien være på plass ved kjøp.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

kvkleppe

#3
Min 2013 P85+ har bikket 85k og vil se 100k om ikke mange måneder. Bilen har fått alle de oppgraderinger / utbredelser som er nødvendig fra Tesla og bilen er "som ny". Har lite lyst å bytte den ut kun pga km.standen , men ser også fordelene med det...

Kunne vurdert å legge den ut for salg for rundt 560, men da får jeg sikkert en kjipere tesla med mindre utstyr (AP er ikke et must for meg) og mulig i dårligere stand ved kjøp i samme prisklasse.

Blir nok til at jeg beholder den etter passerte 100k også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA