Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av batteri

Startet av prophan, torsdag 29. desember 2016, klokken 22:57

« forrige - neste »

Mazzbot

Forstår ikke problemet . Folk her inne kjøper en bil til 1 mill og klager på at de må betale for drivstoff ? Dere må tro godt på julenissen .


Jeg kjører leaf og må betale hver jævla gang jeg skal lade og får meget dårlig lade hastighet I tillegg !!! Jeg har model 3 I bestilling og betaler gledelig for lading på Sc

Selg bilen og kjøp en annen bil , dere får aldri noe billigere drivstoff uansett hvilken annen bil dere velger .

Slutt og klag og Vær fornøyd med at det I det hele tatt finnes sc ...
Tesla model 3 reservert 31/3 .

sven erik

Sitat fra: Mazzbot på mandag 14. november 2016, klokken 10:39
Forstår ikke problemet . Folk her inne kjøper en bil til 1 mill og klager på at de må betale for drivstoff ? Dere må tro godt på julenissen .


Jeg kjører leaf og må betale hver jævla gang jeg skal lade og får meget dårlig lade hastighet I tillegg !!! Jeg har model 3 I bestilling og betaler gledelig for lading på Sc

Selg bilen og kjøp en annen bil , dere får aldri noe billigere drivstoff uansett hvilken annen bil dere velger .

Slutt og klag og Vær fornøyd med at det I det hele tatt finnes sc ...

lading til tesla blir mye dyrere en  på leafen for det er mye raskere  og  mange tar seg råd til å kjøpe dyrere bil for at de da har betalt alerede for drivstoffet  og kan legge de kronene i renter på et høyere lån  som de skulle  ladet for

satheesh.net

Jeg tror (!) at ladetilbudet til Tesla kommer til å være under konkurrentenes priser. Hvorfor ta opp "kampen" med Fortum eller Grønn Kontakt? Er prisen mer eller mindre lik (eller dyrere som enkelte tror), ville jeg heller ladet i fred og ro på en Chademo-lader og få full effekt fra denne enn å "dele med naboen" på en Superlader...

De kommer nok med en lav symbolsk sum og inntjening kommer av antall biler som skal lade og ikke nødvendigvis mengde strøm som brukes.

sven erik

Sitat fra: satheesh.net på mandag 14. november 2016, klokken 15:59
Jeg tror (!) at ladetilbudet til Tesla kommer til å være under konkurrentenes priser. Hvorfor ta opp "kampen" med Fortum eller Grønn Kontakt? Er prisen mer eller mindre lik (eller dyrere som enkelte tror), ville jeg heller ladet i fred og ro på en Chademo-lader og få full effekt fra denne enn å "dele med naboen" på en Superlader...

De kommer nok med en lav symbolsk sum og inntjening kommer av antall biler som skal lade og ikke nødvendigvis mengde strøm som brukes.

vet du vor mye kø det er stasig på chademo  og hvor lenge en tesla må stå for å få en del mil

Ellemelle

#19
For de som kjører mye og langt, så er selvfølgelig superchargeren en del av regnestykket når man skal kjøpe en ny bil. 40-50.000 kroner i sparte årlige drivstoffutgifter kan forsvare å kjøpe en tesla til 1 million i stedet for en langt billigere dieselbil.
Hvis man hadde sluppet unna med å betale "hjemmepris" for strømmen ville det neppe vært noe problem, men med effektavgifter og høyere priser i utlandet, blir det fort dyrt selv med kostpris fra Tesla.

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på mandag 14. november 2016, klokken 15:59
Jeg tror (!) at ladetilbudet til Tesla kommer til å være under konkurrentenes priser. Hvorfor ta opp "kampen" med Fortum eller Grønn Kontakt? Er prisen mer eller mindre lik (eller dyrere som enkelte tror), ville jeg heller ladet i fred og ro på en Chademo-lader og få full effekt fra denne enn å "dele med naboen" på en Superlader...

De kommer nok med en lav symbolsk sum og inntjening kommer av antall biler som skal lade og ikke nødvendigvis mengde strøm som brukes.

Det kan også være at du får f.eks de første 600kWh (altså opp til 1000kWh/år-grensa) for f.eks 1,- pr. kwh, mens de neste 1000kWh koster f.eks 2 kroner. Det ville vært en smart måte å gjøre det på. 1,- pr. kWh dekker ikke utgifene, men det gjør at det koster mer enn å lade hjemme. Dog bare litt mer, så det blir neppe ramaskrik av dimensjoner. Og 1000kWh er relativt mye, de færreste lader mer enn dette på SC i året.

Eller...."de færreste har behov for å lade mer enn dette på SC" er nok et mer korrekt utsagn ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. november 2016, klokken 17:43
Sitat fra: satheesh.net på mandag 14. november 2016, klokken 15:59
Jeg tror (!) at ladetilbudet til Tesla kommer til å være under konkurrentenes priser. Hvorfor ta opp "kampen" med Fortum eller Grønn Kontakt? Er prisen mer eller mindre lik (eller dyrere som enkelte tror), ville jeg heller ladet i fred og ro på en Chademo-lader og få full effekt fra denne enn å "dele med naboen" på en Superlader...

De kommer nok med en lav symbolsk sum og inntjening kommer av antall biler som skal lade og ikke nødvendigvis mengde strøm som brukes.

Det kan også være at du får f.eks de første 600kWh (altså opp til 1000kWh/år-grensa) for f.eks 1,- pr. kwh, mens de neste 1000kWh koster f.eks 2 kroner. Det ville vært en smart måte å gjøre det på. 1,- pr. kWh dekker ikke utgifene, men det gjør at det koster mer enn å lade hjemme. Dog bare litt mer, så det blir neppe ramaskrik av dimensjoner. Og 1000kWh er relativt mye, de færreste lader mer enn dette på SC i året.

Eller...."de færreste har behov for å lade mer enn dette på SC" er nok et mer korrekt utsagn ;)

ja det du sier hadde hvert kjempe fint  men tesla  har jo sakt at en skal etter 400kwh  betale det det koster  p det stede en lader 

Øggen

Som ej prøva å forklare guttungen heime, verden e berre urettferdig. Det vil ALDRI bli slik at ALLE blir fornøyde, aldri.
Nokken planlegg for max utnyttelse av tilbudet, andre bruka det knapt nok.
Uansett syns ej det å utnytte et system fullt ut, e totalt feil.
Ej spare såpass store summa på å kjøre på elektroner, at ej syns det e direkte flaut å sutre for å måtte betale et par kroner for det.
For meg bli dette her en banal diskusjon, da det vil gagne alle at gjerrigknarken i framtida held seg vekke fra SC.
Synd det berre gjelde nye bestillinger, da dei "gamle gjerrigknarkane" fortsatt vil være der.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Go-carter

Sitat fra: Øggen på mandag 14. november 2016, klokken 19:13
Som ej prøva å forklare guttungen heime, verden e berre urettferdig. Det vil ALDRI bli slik at ALLE blir fornøyde, aldri.
Nokken planlegg for max utnyttelse av tilbudet, andre bruka det knapt nok.
Uansett syns ej det å utnytte et system fullt ut, e totalt feil.
Ej spare såpass store summa på å kjøre på elektroner, at ej syns det e direkte flaut å sutre for å måtte betale et par kroner for det.
For meg bli dette her en banal diskusjon, da det vil gagne alle at gjerrigknarken i framtida held seg vekke fra SC.
Synd det berre gjelde nye bestillinger, da dei "gamle gjerrigknarkane" fortsatt vil være der.....

Nå er det jo slik at alle Teslaer på veiene i dag ble solgt med superlading ut levetiden, og tatt i betraktning at Tesla ikke akkurat viser dyp kunnskap i norske forbrukerrettigheter er det vel ikke rart man maler fanden på veggen?

Å ha kjøpt en bil med ubegrenset superlading og bruke den er jo ikke å utnytte systemet, det betyr bare at systemet i utgangspunktet er dårlig. Det "nye" systemet er uten tvil mer levedyktig enn dagens, men det burde vært sånn fra dag 1. Men da hadde Tesla på langt nær ikke solgt like mange biler og "slått igjennom" sånn som de gjør nå.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Bjoris

Det er jo ikke noe problem. De som har bil eller bestilt før 1.1.2017 har fri lading og de andre kan jo barela være å bestille om dette er en deal-braker!

De kunne bare droppet den 1.4.2017 som skaper usikkerhet rundt hva en får!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hubroen

#25
Glem 1.4.2017 ???
Mottok i går epost fra Tesla ("Tesla Oppdateringer November 2016") med bl.a. følgende info:

"Alle bestillinger gjort innen 31. desember 2016 vil fortsatt kunne dra fordelene av ubegrenset, gratis Superharging. For biler bestilt etter 1. januar 2017 vil det årlig inkluderes 400 kWh med Superharging (ca. 1 600 km) slik at våre eiere kan fortsette å nyte gratis Superharging på sine reiser."

Og NB: Levering før 1.4.17 eller annet tidspunkt var overhode ikke nevnt!

* Andre som har mottatt samme epost?
* Går ut fra at dette må bety at alle Teslaer (inkl. Model 3) som bestilles før 1.1.2017 (uansett leveringsdato) vil få ubegrenset, gratis Superladning... eller har jeg misforstått?

OBS - Jeg har nok vært litt for kjapp når det gleder Model 3: Ingen kan bestille (kun reservere) denne før 1.1.2017. Velger fortsatt å tro at datoen 1.4.2017 er borte...

georglu

Sitat fra: Hubroen på onsdag 16. november 2016, klokken 15:00
Glem 1.4.2017 ???
Mottok i går epost fra Tesla ("Tesla Oppdateringer November 2016") med bl.a. følgende info:

"Alle bestillinger gjort innen 31. desember 2016 vil fortsatt kunne dra fordelene av ubegrenset, gratis Superharging. For biler bestilt etter 1. januar 2017 vil det årlig inkluderes 400 kWh med Superharging (ca. 1 600 km) slik at våre eiere kan fortsette å nyte gratis Superharging på sine reiser."

Og NB: Levering før 1.4.17 eller annet tidspunkt var overhode ikke nevnt!

* Andre som har mottatt samme epost?
* Går ut fra at dette må bety at alle Teslaer (inkl. Model 3) som bestilles før 1.1.2017 (uansett leveringsdato) vil få ubegrenset, gratis Superladning... eller har jeg misforstått?

Hvis du ser på dette blogginnlegget til Tesla, så kommer det klart frem at bilen må være bestilt før 1. januar og levert før 1. april:

https://www.tesla.com/no_NO/blog/update-our-supercharging-program
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

0dB

Sitat fra: Hubroen på onsdag 16. november 2016, klokken 15:00
Glem 1.4.2017 ???
Mottok i går epost fra Tesla ("Tesla Oppdateringer November 2016") med bl.a. følgende info:

"Alle bestillinger gjort innen 31. desember 2016 vil fortsatt kunne dra fordelene av ubegrenset, gratis Superharging. For biler bestilt etter 1. januar 2017 vil det årlig inkluderes 400 kWh med Superharging (ca. 1 600 km) slik at våre eiere kan fortsette å nyte gratis Superharging på sine reiser."

Og NB: Levering før 1.4.17 eller annet tidspunkt var overhode ikke nevnt!

* Andre som har mottatt samme epost?
* Går ut fra at dette må bety at alle Teslaer (inkl. Model 3) som bestilles før 1.1.2017 (uansett leveringsdato) vil få ubegrenset, gratis Superladning... eller har jeg misforstått?

Når det gjelder reservasjoner for Model 3 er det nok noen hundre tusen, men det er nok ikke så mange som får bestilt Model 3 før 01.01.2017 ...  :D
Model X90D - Mottatt 20.09.2016

cra

Fikk same mailen her forleden, ja. 1. april var ikke nevnt. Og jeg fester mer lit til en direkte e-post enn et blogginnlegg, selv om ingen av dem er immune mot hverken skrivefeil, forglemmelser eller andre typer feilinformasjon. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hemi

Flere her, inkludert meg selv, har vel ladet litt ekstra på SC fordi man da slipper lade hjemme, når man uansett skulle forbi, eller lignende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA